Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Redactioneel schrijven Les 2
Collectief portfolio groep 3
Taalbeleid.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Werken met de Stercollecties
met studievaardigheden
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Presenteren en communiceren
Training digitale didactiek
Rob Ouwerkerk Woudschoten 2008 Flash! Didactiek voor professionals.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Lezen: doe het goed voor
Bijeenkomst September 2015
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Medezeggenschap en agressie en geweld in de marktsector Jo Scheeren Harry Hartmann.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
Project Landal Hochwald
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Met wie app jij? Mediabegrip week
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Passend onderwijs.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Onderhouden bestratingen
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Instructie geven en uitvoeren
Onderhouden met Werktuigen en machines
Gebruik digitaal schoolbord om lessen te presenteren
Opdracht interview Doel
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
Beste havo 4..
Literatuur V6 – les
E-learning E-health & Domotica
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Het tweede LOS-gesprek
E-health domotica E-learning
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
E health, Domotica en E-learning
Praktijktoets & mondelinge toets
Maak Maar Duidelijk!.
Cijferloos lesgeven bij talen
Kennismaken met uw docent
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Project gamemarket Les 1.
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Instructeursopleiding 2019 Tiel/Oss
Transcript van de presentatie:

Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet Rob Goossens Onderhouden met Werktuigen en machines Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet Onderhouden bestratingen

Programma 7 november 2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 7 november 2016 08.30u- 10.30u 08.30u - 09.30u Laatste voorbereiding toets 09.30u - 10.30u Toets Oriëntatie: voorkennis activeren: “Wat weet ik nog niet!” Aan de slag: met twee werkvormen Evaluatie: alle antwoorden gevonden? Transfer: Hoe kan de docent de ervaringen gebruiken in andere lessen?

Rob Goossens Doel(en) van deze les Aan het einde van deze les heb je de verschillende onderwerpen voor de toets nog een keer voorbij zien komen en besproken en heb je eigen vragen kunnen stellen.

Oriëntatie: (max. 5 minuten) Rob Goossens Oriëntatie: (max. 5 minuten) Wat weet ik nog niet! Noteer per post-it één vraag die je graag nog beantwoord zou zien over de drie hoofdonderwerpen van de afgelopen weken. Deze vragen worden gedurende de les beantwoord door je medeleerlingen of door de docent.

Oriëntatie: (max. 5 minuten) Rob Goossens Oriëntatie: (max. 5 minuten) Wat weet ik nog niet! De hoofdonderwerpen: 1. Onderhouden met werktuigen en machines (motoren e.d.) 2. Onderhouden bestratingen (onkruidbestrijding, herstraten e.d.) 3. Bodem, Machines voor grondbewerking en grondverzet (grond, profielkuil, frezen e.d.)

Aan de slag: (max. 15 minuten) Rob Goossens Aan de slag: (max. 15 minuten) We vormen 3 groepen van 4 personen (samenstelling is bepaald) In je groep voer je de opdracht uit: •beantwoord zoveel mogelijk vragen •maak zelf een keuze over welk(e) onderwerp(en) je vragen wilt beantwoorden •als kaartjes over één onderwerp op zijn, kies je een ander onderwerp •het gegeven antwoord wordt door de anderen in de groep kritisch beoordeeld •is het antwoord goed bevonden, mag je het houden en leg je het voor je neer en deze laat je daar liggen (hebben we later nog nodig) •aIs het antwoord niet voldoende is leg je het kaartje in het bakje en doet deze vraag nu niet meer mee

Aan de slag: (max. 15 minuten) Rob Goossens Aan de slag: (max. 15 minuten) We vormen 3 groepen van ongeveer 4 personen (de experts over een onderwerp) In je groep voer je de opdracht uit, dit doen we klassikaal: •beantwoord met de leden van jou groep zoveel mogelijk vragen over jullie expertise •de docent gebruikt daarvoor de vragen die in het begin van de les door jullie zelf zijn genoteerd •mochten de experts het antwoord niet (volledig) weten, kan een andere groep aanvullen of de docent

Evaluatie (max. 5 minuten) Rob Goossens Evaluatie (max. 5 minuten) Van deze twee werkvormen, klassikaal (mondeling) Van de docent per expertisegroep (mondeling) Geef tops en tips over: De manier van lesgeven De inhoud van de lessen Het gebruik van de werkvormen

Bedankt voor jullie samenwerking! Rob Goossens Transfer Samenwerkend leren! Voor de leerlingen: Met de werkvormen en de onderwerpen uit deze les heb je de laatste puntjes op de i kunnen zetten voor de toets. Voor de docent: De tips en tops worden meegenomen in de volgende lessen en voorbereidingen daarop. Bedankt voor jullie samenwerking!