Leerteam Flow.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen
Uitdagingen voor een divers personeelsbeleid
7 november Pedagogische Tact en Pedagogisch Leiderschap als antwoord…
Reflectievaardigheden en instrumenten
Professioneel sturen.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Forming Oriëntatiefase Onderliggende denkpatronen
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
Het belang en functie van spel
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Casusbank Didiclass.
Docentontwerpteams en self-efficacy
 Creativiteit Voorwaarden – hoe begeleiden?  Voorwaarden om creatief te zijn:  Veiligheid  Vrijheid  Uitdaging  Eigenschappen van de begeleider.
Muzische vorming 2 BaLO les 9
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Inleiding parallelprocessen.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Perl Kohen1BaOAOICT en bronnen. Er is vaak onderkenning van dyslexie bij volwassenen →ontstaan en signaleren in de basisschoolleeftijd Sociaal-emotionele.
Een theoretische verkenning
Aanraken a.u.b. Culturele Onderwijstentoonstelling
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Verstandelijke beperking. Chromosomale aandoeningen Prenatale diagnose Postnatale diagnose.
C. Molmans SOD-Opleidingen
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Workshop Reflecteren.
Volksuniversiteit Zwolle
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
Interne coaches Vlaamse overheid
Onze doelen en visie in beeld
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
Pedagogische theorieën bijeenkomst 1
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Passie voor het vak Oog voor het kind
Kom verder. Saxion. Professioneel management PHBO Jobcoaching Welkom! Webcollege.
Talent stimuleren en ontwikkelen
Bronnenlijst Hattie, J., & Timperly, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), Jaspers, M., & Zijl,
Van samenwerken naar synergie John Kronenberg (Bartosz ICT) / Pepijn van de Vorst (Ordina) 11 mei 2016, TestNet Voorjaarsevent, Nieuwegein.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Bijeenkomst 4. Leerdoelen  De student is zich bewust van eigen kunnen, interesses en ambities  De student kan een pitch geven over zichzelf en over.
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Handelingsgericht werken OGP Bk03 Hans van Doremalen Marion Steegh.
Natuurlijk, een netwerkcoach! Hanny van der Meer & Francien Bekius Steunpunt Mantelzorg Dokkumer-Wâlden.
{ Wie is Elona Roovers Voorstelling.  Een allround kunstenaar op zelfstandige basis  Gespecialiseerd in juweelontwerp- edelsmeedkunsten  Die thuis.
Clinic Bondsvergadering
de basis voor een gamified lessenserie
Flitstraining RAPP-it: de snelle reflectie app
Suzanne Luger & Yvonne Rijns
In de EscapeRoom Met behulp van Monique & Kiki
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
Theorie.
SLC ASSESMENT Door Peter Smaal.
IFR bijeenkomst 22 september 2016.
Dé Vlaamse beroepsvereniging voor lerarenopleiders
De “Big Six” model “Switch VR”.
Themagroep ICT en de lerarenopleider
Weerbaarheid Ietske Siemann GZ psycholoog Radboudumc.
Prestatiegedrag.
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
Leren leren door feedback
SMART – leerdoelen opstellen
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Afrikaanse filosofie Les 2: inleiding.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Leerteam Flow

Feedback 22 oktober 2015 Bekrachtigende feedback Creatief. Hebben manier van leren goed in beeld. Elkaar goed afgetast. Goede link met literatuur. Kritieke feedback Doelgerichtheid. De eindcompetentie is niet duidelijk in beeld gebracht. Constructieve feedback Hoe sturen jullie elkaar concreet aan?

Ui-model van Korthagen Betrokkenheid Identiteit Overtuigingen Bekwaamheden omgeving

Leeragenda versus leerdoelen Leerdoelen per cyclus Korthagen

Link naar Flow (Csikszentmihalyi, 1999) een uitdagende bezigheid die vaardigheden vereist, concentratie: afleidingen worden uit het bewustzijn geweerd, de bezigheid heeft een duidelijk doel, de bezigheid verschaft onmiddellijke feedback, handelen met een intense maar moeiteloze betrokkenheid, als je van de bezigheid geniet: gevoel van alles onder controle te hebben, verlies van het bewustzijn van het zelf, transformatie van de tijd, de optimale ervaring is zo aangenaam dat het een doel op zichzelf wordt.

Flow in ons team

Voeding & Flow Hermancake Uit liefde voor leren, samen te leren in team.

Bronnen Csikszentmihalyi, M. (1999). Flow. Amsterdam, Nederland: uitgeverij Boom Csikszentmihalyi, M. & Hermanson, K. (1999). Intrinsic Motivation in Museums: Why want one does to learn? In: Hooper-Greenhill E. The Educational Role of the Museum; 146 – 160 Korthagen, F. & Vasalos, A. (2007). Kwaliteit van binnenuit als sleutel voor professionele ontwikkeling. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 28 (1), 17-23.