Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Algemene Ouderavond 7 november Inspectierapport en verbeterplan
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
OGW en vakmanschap: het belang van een goede (aan)sturing
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Het ontwikkelingsperspectief
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Werken naar onderwijsbehoeften
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Het werk van de Inspectie van het Onderwijs binnen het Praktijkonderwijs Flitsbijeenkomst 10, 17 en 25 september 2012 Paul Prior.
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
Opbrengstgericht werken
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
Visitatie ORGANISATIE oncologische zorg
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Passend Onderwijs MBO en professionalisering
OKE-wet, inspectietoezicht en de gemeenten
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Maastricht 5 oktober 2012 Ron Benjamins.
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL Voorpublicatie Instrumentarium passend onderwijs November 2011.
Saltoschool De Bergen De school voor kinderen groot en klein!
SCHOOLONDERSTEUNINGS PROFIEL In het kader van de wet Passend Onderwijs de Baas Coaching en Advisering (BCA)1.
Excellente Scholen Drentse excellentietraject Dorien zEVENBERGEN Inspectie van het onderwijs.
Zelfevaluatie en collegiale visitatie Arie Olthof Symposium Kwaliteit in Beeld 24 september 2007.
Cursus Handelingsgericht Werken
Handelingsgericht werken en de rol van de zorgcoördinator
Loopbaanontwikkeling OOP
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Oranjerie datum onderzoek 12 mei 2015.
Kwaliteitszorg HBO5-opleidingen. Vooraf Overleg binnen de CHO (kern + cel KZ) Overleg met HBO5-platform Over: – Werkwijze – Context van de HBO5-aanbieders.
Het OPP als kans voor samenwerking: werken met het Groeidocument
 5 gemeenten  25 schoolbesturen  83 scholen  ca llngen.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek pilot toezicht 2020 De Meidoorn 10 e Montessorischool datum onderzoek 31 augustus en 1 september 2015.
ERWD Training ERWD PO - Dag 2. Waar heb je in de auto/trein terug of de volgende dag met je collega’s over gesproken? Welke nieuwe inzichten heb je opgedaan?
Ontwikkelingen toezicht speciaal en voortgezet speciaal onderwijs Cindy Ligt Piet van de Pol.
Basisondersteuning IB-netwerk 12 november Basisondersteuning Zie ook: -in-de-basisondersteuning/
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
1 van 10 Hoofdstuk 10 Taalbeleid. 2 van 10 Taalbeleid is schoolbeleid Interne en externe kwaliteitsimpulsen Verankering van het taalbeleid in het algemene.
Ouderavond Mandegoud Maandag 11 maart. Doel van de avond Ouders informeren over oordeel Inspectie van het Onderwijs Ouders informeren over Plan van Aanpak.
Workshop Lesobservaties Inspectie van het Onderwijs Door: Marja de Boer Opleidingsadviseur.
Het betrekken van patiënten bij calamiteitenonderzoek Dr Carla Veldkamp Manager kwaliteit, veiligheid en verantwoording, Canisius-Wilhelmina.
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Akker datum onderzoek 31 mei 2016.
1 Schoolplan gebaseerd op:  visie in  gezamenlijkheid en  grote betrokkenheid.
Welkom! OuderOnderwijsCafé. Doel: de informatie voor ouders en betrokkenheid van ouders op beleidsmatig & onderwijsinhoudelijk niveau vergroten Hoe: 3x.
Presentatie door: Welkom Bij de bijeenkomst over Cyclische kwaliteitszorg Ivonne van Eerd en Jeroen Meijboom.
Datum: 20 september 2016 Auditoren: Pieter Goudappel Jan Witkam
Ouderavond 19 januari 2017.
Inspectie van het Onderwijs Johan Vos 5 oktober 2016
Uitkomsten stelselonderzoek bs Hugo de Groot
Toezichtkader MBO CNV Onderwijs
Hoe versterken we de ondersteuningscapaciteit van scholen?
Welkom en programma 17:15 – 17:30 uur Inloop en ontvangst
Toezicht op het onderwijs (aan jonge leerlingen)
Nieuwe onderzoekskaders
Ouderinformatie avond
Informatieavond 15 november 2017
Themabijeenkomst 14 november 2016
Doubleren.
Doubleren.
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
LEERLINGBESPREKINGEN
Transcript van de presentatie:

Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016

Feedbackgesprek Het beeld van de school Toelichting op het beeld en verhelderingsvragen Vooruitkijken: - koppeling van het zelfbeeld van de school aan het beeld van de inspectie - wat betekent dit voor de ambities en verdere ontwikkeling van de school?

Oordelen op de standaarden Vlindertuin Inspectie Kwaliteitsgebied 1 Onderwijsresultaten 1.1 Cognitieve eindresultaten Goed Ntb Kwaliteitsgebied 2 Onderwijsproces 2.2 Zicht op ontwikkeling 2.3 Didactisch handelen Voldoende 2.4 Ondersteuning Kwaliteitsgebied 3 Schoolklimaat en veiligheid 3.1 Schoolklimaat 3.2 Veiligheid Kwaliteitsgebied 4 Kwaliteitszorg en ambitie 4.1 Evaluatie en verbetering 4.2 Kwaliteitscultuur

Algemeen Ouders en leerlingen erg tevreden Resultaten lijken goed Veel op orde, waarbij Schoolklimaat en zicht op ontwikkeling sterk zijn (Doorgaande lijn in) didactisch handelen enige aandacht vraagt (is ook in ontwikkeling) Papierwinkel aandacht vraagt

Kwaliteitsgebieden (1) Onderwijsresultaten: Positief Passend bij leerlingenpopulatie Onderwijsproces Zicht op ontwikkeling goed: ontwikkeling en onderwijsbehoeften goed in beeld, vastlegging individuele accenten en planning aanwezig Didactisch handelen voldoende: duidelijke instructie en taakgerichtheid, afstemming aandachtpunt, doorgaande lijn aandachtspunt Ondersteuning goed: ontwikkelingsperspectieven goed onderbouwd en volledig. Zijn leidend bij planning en evaluatie

Kwaliteitsgebieden (2) Schoolklimaat en veiligheid Duidelijke regels, veel rust in groepen, vlg ouders en leerlingen sterk onderdeel Beleid, peilingen en leerlingen voelen zich veilig Kwaliteitszorg en ambitie Evaluatie en verbetering voldoende: kwaliteit in beeld (zelfevaluatie, ouders, leerlingen), prioriteiten en planmatige aanpak, borging in orde Kwaliteitscultuur voldoende: visie, betrokken en verantwoordelijk team, gerichte scholing, ambitieus. Aanspreken, feedback geven en inhoudelijk overleg is (weer) in ontwikkeling

Zijn hierover vragen?

Vooruitkijken Wat zijn, gezien het kwaliteitsbeeld en de ambities, zinvolle stappen in de schoolontwikkeling? Wat is daarvoor nodig?

Schriftelijke reactie bestuur 1. Reactie in rapport (verplicht) Uw reactie als hoofdstuk in het rapport (na ontvangst conceptrapport). Hierin kunt u aangeven wat u met de bevindingen gaat doen (voornemens voor verdere verbetering). Dit wordt opgenomen in het rapport. 2. Eventuele vragen, opmerkingen , redactionele kwesties of feitelijke onjuistheden (facultatief). 3. Indien u het niet eens bent met onze bevindingen (facultatief). Na conceptrapport: U geeft aan waar u het niet mee eens bent. In de fase tussen het concept- en het definitieve rapport proberen we overeenstemming te bereiken (hoor en wederhoor). Na definitief rapport: Indien geen overeenstemming bereikt is kunt u gebruik maken van de mogelijkheid een formele ‘zienswijze’ in te dienen volgens artikel 20 en 21 van de WOT. Deze zal worden opgenomen in het rapport onder een apart kopje.