Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Vlindertuin datum onderzoek 19 mei 2016
Feedbackgesprek Het beeld van de school Toelichting op het beeld en verhelderingsvragen Vooruitkijken: - koppeling van het zelfbeeld van de school aan het beeld van de inspectie - wat betekent dit voor de ambities en verdere ontwikkeling van de school?
Oordelen op de standaarden Vlindertuin Inspectie Kwaliteitsgebied 1 Onderwijsresultaten 1.1 Cognitieve eindresultaten Goed Ntb Kwaliteitsgebied 2 Onderwijsproces 2.2 Zicht op ontwikkeling 2.3 Didactisch handelen Voldoende 2.4 Ondersteuning Kwaliteitsgebied 3 Schoolklimaat en veiligheid 3.1 Schoolklimaat 3.2 Veiligheid Kwaliteitsgebied 4 Kwaliteitszorg en ambitie 4.1 Evaluatie en verbetering 4.2 Kwaliteitscultuur
Algemeen Ouders en leerlingen erg tevreden Resultaten lijken goed Veel op orde, waarbij Schoolklimaat en zicht op ontwikkeling sterk zijn (Doorgaande lijn in) didactisch handelen enige aandacht vraagt (is ook in ontwikkeling) Papierwinkel aandacht vraagt
Kwaliteitsgebieden (1) Onderwijsresultaten: Positief Passend bij leerlingenpopulatie Onderwijsproces Zicht op ontwikkeling goed: ontwikkeling en onderwijsbehoeften goed in beeld, vastlegging individuele accenten en planning aanwezig Didactisch handelen voldoende: duidelijke instructie en taakgerichtheid, afstemming aandachtpunt, doorgaande lijn aandachtspunt Ondersteuning goed: ontwikkelingsperspectieven goed onderbouwd en volledig. Zijn leidend bij planning en evaluatie
Kwaliteitsgebieden (2) Schoolklimaat en veiligheid Duidelijke regels, veel rust in groepen, vlg ouders en leerlingen sterk onderdeel Beleid, peilingen en leerlingen voelen zich veilig Kwaliteitszorg en ambitie Evaluatie en verbetering voldoende: kwaliteit in beeld (zelfevaluatie, ouders, leerlingen), prioriteiten en planmatige aanpak, borging in orde Kwaliteitscultuur voldoende: visie, betrokken en verantwoordelijk team, gerichte scholing, ambitieus. Aanspreken, feedback geven en inhoudelijk overleg is (weer) in ontwikkeling
Zijn hierover vragen?
Vooruitkijken Wat zijn, gezien het kwaliteitsbeeld en de ambities, zinvolle stappen in de schoolontwikkeling? Wat is daarvoor nodig?
Schriftelijke reactie bestuur 1. Reactie in rapport (verplicht) Uw reactie als hoofdstuk in het rapport (na ontvangst conceptrapport). Hierin kunt u aangeven wat u met de bevindingen gaat doen (voornemens voor verdere verbetering). Dit wordt opgenomen in het rapport. 2. Eventuele vragen, opmerkingen , redactionele kwesties of feitelijke onjuistheden (facultatief). 3. Indien u het niet eens bent met onze bevindingen (facultatief). Na conceptrapport: U geeft aan waar u het niet mee eens bent. In de fase tussen het concept- en het definitieve rapport proberen we overeenstemming te bereiken (hoor en wederhoor). Na definitief rapport: Indien geen overeenstemming bereikt is kunt u gebruik maken van de mogelijkheid een formele ‘zienswijze’ in te dienen volgens artikel 20 en 21 van de WOT. Deze zal worden opgenomen in het rapport onder een apart kopje.