Psychologie Les 1: Introductie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Advertisements

Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Onze doelen en visie in beeld
Training digitale didactiek
Portfolio Presentatie
Scripting 4 designers aftrap theo arthur bennis
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
Praktijkervaring en reflectie
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Dorien `t Hart Med.hro.nl/hardo
Dorien `t Hart Groepsdynamica Dorien `t Hart
Stromingen in de psychologie Hoorcollege 1
Psychologieles 1 Periode 3, lesweek 1 Een introductie.
Kwaliteit. Theorie en Toetsing Theorie is te vinden op Wordt vandaag klassikaal.
KTKU op Fridtjof Nansen groep 7/8 Een keuze uur waarbij alle taartpunten aan bod komen!
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Mini-onderneming Toelichting project Planning Teamverdeling.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Terugblikken Vorige les Toelichting van het project Planning Toets momenten Belbin-test.
TAALONDER ZOEK 2.10 SOCIOLECTEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat groepstaal is. 2.Hoe sociale groepen zich onderscheiden via groepstaal. 3.Het belang.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Consumentengedrag Leren I
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Communicatie 6e les.
Organische meststoffen
Wat gaan we doen? Hoe ziet de opleiding er in grote lijnen uit?
Psychologie Motivatie, behoeften en waarden
Groepsdynamica Introductie
Duurzaamheid voedselketen.
Beste ath 4..
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Kiezen voor keuzedelen
Beste ath 4..
Consumentengedrag Les 1: Introductie
Plantenteelt 1e vakdag Verzorgen gewas 2
Loopbaan en burgerschap les 2
Les 1: Introductie Marketing
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Welkom instructeurs!.
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Mediaplanning – bijeenkomst 6
Agressie op de werkvloer
Ontwikkelingspsychologie
Plantenteelt vakdag Verzorgen gewas
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Voorlichting geven, hoe doe je dat?
Consumenten-gedrag Het gezin
“Context-concept in je eigen lessen”
Consumenten-gedrag Mondige consument
Ontwikkelingspsychologie
Gesprekstechnieken Les 5.
Consumentengedrag Les 2: Consumentengedrag (paragraaf 1.1 – 1.3)
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Tarief berekenen LG32 IBS 2.3 – les 5.
Basisstof 2 In je vrije tijd.
ADL Les 1.
Welkom!.
ADL Les 1.
Kritiek geven en krijgen

Transcript van de presentatie:

Psychologie Les 1: Introductie

Lesinhoud Doel van de lessen psychologie Opdracht Koppeling met IBS2: Hoe verkoop je het? Toetsing Planning periode 2

Consumentengedrag theorie Consumentengedrag verwerking Bjorn Combinatie van lessen Robbert Consumentengedrag theorie Consumentengedrag verwerking Bjorn Ontwikkelingspsychologie Sociale psychologie

Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat sociale psychologie is, wat de koppeling is met IBS 2 en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS 2.

Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen. Opdracht Schrijf op een papiertje wat je graag op dit moment zou willen doen. Studenten krijgen nadat ze op hebben geschreven wat ze graag zouden willen doen een half uur de tijd om te doen wat ze op hun papiertje hebben geschreven. Het idee erachter is dat studenten leren, dat veel eigenlijk bijna al het gedrag aangeleerd is. Dus wanneer ze ‘vrij’ mogen luisteren naar henzelf dat dit zorgt voor verwarring. Ze zijn immers gewend te doen wat ze opgedragen wordt. Dit is het uitgangspunt van sociale psychologie. De beïnvloeding van de student zo inzichtelijk maken, dat ze dit kunnen toepassen tijdens op hun IBS.

Psychologie, wat is dat? De opdracht aan de psycholoog is het begrijpen en voorspellen van menselijk gedrag. Dit wordt op verschillende gebieden gedaan (Aronson, Wilson, & Akert, 2011) Fenomeen Sociale invloed: we worden allemaal beïnvloed door andere mensen.

Voorbeelden? Kun je zelf voorbeelden benoemen van sociale invloed?

Koppeling met IBS2 Binnen de IBS dien je een product op te leveren wat gericht is op een bepaalde leeftijdsgroep, gekoppeld aan consumentengedrag. Hoe kun je deze beïnvloeden?

Toetsing In de toets In het verslag In de presentatie

Verslag

Presentatie

Doel vandaag De student kan, aan het einde van de les, benoemen wat psychologie is, wat de koppeling is met IBS 2 en hoe men de theorie kan inzetten bij IBS 2.