Creatief schrijven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Een kijkje in de schatkist…
KLOKLEZEN Wat wil je oefenen ? Klik op jouw keuze UUR HALF UUR
Borneo eiland.
35 Gelijkvormig 1 Werk in drie- of viertallen.
Voorlichtingsavond groep 3
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
De dag van het solliciteren Blok 1
Geweld Maatschappijleer.
Training digitale didactiek
Puppy-training Les Een Spelen met hoe je de aandacht kunt richten.
Het schrijven van een verhaal
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Een herfstboekje maken
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Hoofd- en deelvragen sectorwerkstuk 4 mavo.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Activerende teksten.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Werkwoordsvormen. Spoorboekje 1)Wat weet je al? 2)Oefening werkwoordsvormen 3)Bespreken 4)Zelfstandig aan het werk Wat gaan we leren? - Je kunt werkwoordsvormen.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Het schrijven van een verhaal
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Zelf een gedicht maken in drie stappen
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
“Maar het huis blijft staan, want het is stevig gebouwd.”
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Stevigheid en beweging
Covey trainingsavond.
Opdracht interview Doel
© UNIEK IN DE KLAS.
H1 Media en communicatie
NSCCT Instructie groep 4
Schoolgroepbijeenkomst
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
NSCCT Instructie groep 7
Wat zie je?.
V4 – week
NSCCT Instructie groep 6
Interview verslag schrijven
hier jouw droom bewaard.
Opdracht interview Ouderen & Technologie
beslist geen rocket science
De schrijver mee op reis
Uitnodiging Nieuw! Thema-ochtend Vrijdag 2 november Beste ouders,
De schrijver mee op reis
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
NSCCT Instructie groep 4
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
NSCCT Instructie groep 7
Doelen van de les Aan het einde van de les:
Procedures aan begin van het jaar
Wat leer je allemaal op school?
Waarden & normen.
Filosofie voorspellen.
Transcript van de presentatie:

Creatief schrijven

Programma Inkomopdrachten Opdracht Enquête Wat gaan we leren? Je kunt creatief omgaan met taal door een verhaal te schrijven waar je de openingszin al van krijgt.

Inkomopdrachten Je gaat naar school. Wat zijn de tien leukste dingen die je kunnen overkomen/kan zien? Wat kun je allemaal doen in drie minuten? Wat zijn vijf dingen die je zou doen als je zeven dagen alleen thuis zou zijn? Klaar? Bedenk 10 redenen waarom het goed is om een andere taal te leren.

Opdracht

Opdracht Wat? Je schrijft een verhaal met als openingszin: ‘Het regende buiten.’ Je schrijft minimaal 200 woorden. Hoe? Je schrijft individueel een verhaal. Na tien minuten geef je je verhaal aan je buurman/buurvrouw. Hij/zij schrijft verder aan jouw verhaal. Hulp? Je mag overleggen met je buurman/buurvrouw. Heb je vragen en je komt er samen niet uit? Steek je vinger even op. Tijd? 20 minuten Uitkomst? Je bent bezig geweest met een creatieve manier van schrijven. Klaar? Zoveel mogelijk beschrijven en uitleggen. Je bent tien minuten bezig.