Welkom! Neem plaats in de kring.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Hoe ruim ik mijn kamer op?
OBS Twekkelerveld Op 18 maart 2007 heet OBS Twekkelerveld voortaan een BOOM school. BOOM staat voor Beter Onderwijs Op Maat. In de nu volgende PowerPoint.
De beste manier om woorden aan te pakken…
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren = Concentreren I II III.
Hoe ik paddenstoel word
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Een werkstuk maken.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
OFC28 mediawijsheid les 4.
De dag van het solliciteren Blok 1
Presentatie Bijeenkomst 3
Welkom…...
Onze doelen en visie in beeld
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Woordjes leren.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Informatie groepen 1 Schooljaar Inhoud Even voorstellen… Groepsindeling Binnenkomen en uitgaan Dagindeling Werkwijze Doelen Klassenknuffel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
De gemiddelde leerling…
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Liefde en relaties.
Methodisch werken, wat is dat eigenlijk?
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Passend onderwijs.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Groepsdynamica Introductie
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Thema 4: Zo bereik je meer
W8 NIBI 2018 Ecologie moet je doen!
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Kato bruyneels, Lore Driessens
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Cursus assistent-scheidsrechter
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E health, Domotica en E-learning
Liefde en relaties.
OP DE WILLEM DE ZWIJGERSCHOOL
Feedback Reinier Geurts.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Project gamemarket Les 1.
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Iedereen in de dramadriehoek
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Welkom! Neem plaats in de kring. Je hebt voorlopig geen extra materialen nodig.

Ons doel vandaag? OMDENKEN! ASS? AD(h)D? Probleemzaaiers?

Hmmm… Wacht even… Zijn wij iets niet vergeten? Denk over de laatste drie dagen. Heb je iets goed gedaan? Het kan ook iets kleins zijn… Geef jezelf een compliment! Hardop!

De Freak Class… Zou je met de schatjes willen werken De Freak Class… Zou je met de schatjes willen werken? Kijk naar de clip…

Werk met een partner of in een groepje van drie Werk met een partner of in een groepje van drie. Jullie hebben een laptop of een smartphone nodig. https://www.mentimeter.com/app/edit/d22cf06284451d4799b2957dd2b5dd8b/ed51893871 e6

Welke ‘nerds’ van de clip hebben volgens je recht op ‘Passend Onderwijs’? Waarom? Overleg met een partner. Maak notities.

Denk nu weer over jezelf… Op de tafel liggen er veel plaatjes. Denk over je interactie met de leerlingen, dus ‘ik op mijn werk’. Kies een plaatje die daarbij het beste past. Doe het zo snel mogelijk, overleg nog niet. Neem je plaatje naar de kring.

Pak weer je mobiel, tablet of laptop Pak weer je mobiel, tablet of laptop. Gebruik de link en de code van govote.at. Werk nu zelfstandig. (Tijd: 5 minuten) https://www.mentimeter.com/app/edit/8e68d50cb0fdb4b095baef50516d1a7c/ab98748dabba

Even kijken wat je al van de ‘Freaks’ weet… Pak je mobiel of laptop https://play.kahoot.it/#/?quizId=205d4c54-2fc2-4ac1-b589-73aa0590beaf

Voordat wij verder gaan… Geef jezelf een complimentje voor de laatste 1,5 uur… Neem 15 minuten pauze!

Welkom terug! Heb je al een A4tje op je rug geplakt? Als je al een stuk papier op je rug hebt… Sta op en pak een pen/potlood/stift. Kies een slachtoffer Schrijf iets leuks over hem/haar op het A4tje op zijn/haar rug Vind het volgende slachtoffer… Schrijf iets leuks op zijn/haar rug over hem/haar… … Tot dat je aan iedereen een cadeautje hebt gegeven! Zit in de kring en lees je A4tje. Heb je iets opvallends te delen?

Nu gaan wij in groepjes werken… (20 minuten) Impulsief Makkelijk afleidbaar Gedesorganiseerd Duizend-dingen-tegelijk, maar nooit afgerond… Slecht samenwerken Voorkeur voor routinesituaties Probeer zo veel mogelijk de bovengenoemde kenmerken (zoals toegewezen) op een positieve manier opschrijven en in een mindmap zetten. Kan je je mindmappen kort presenteren?

Kijk de clips en vergelijk ze met de mindmaps

En clip twee…

(Als wij nog tijd hebben…) Ga naar de tafel met plaatjes. Denk er niet te veel over, bespreek niks. Denk aan je nieuwe ‘Freak Class’. Pak een plaatje dat ‘een passend onderwijs leerling is’ en neem het mee naar de kring. Als iedereen al zit: neem een beurt om iets over het plaatje te vertellen.

Zijn er nog vragen? Nu wel een stukje handleiding…

Sorry, jointjes heb ik niet… Maar dat zou ook vast helpen… Rust Aandacht Structuur Tijd Aanwijzingen

Bedankt voor jullie aandacht! Pak drie post-its: Op post-it een schrijf het belangrijkste word van de workshop Op post-it twee wat je het leukst zelf vond Op post-it drie wat je nog zou willen weten Plak de post-its op het bord Pak het ‘gadgetje’ En fijn weekend verder! (Jointjes roken hoeft niet!)