Welkom! Neem plaats in de kring. Je hebt voorlopig geen extra materialen nodig.
Ons doel vandaag? OMDENKEN! ASS? AD(h)D? Probleemzaaiers?
Hmmm… Wacht even… Zijn wij iets niet vergeten? Denk over de laatste drie dagen. Heb je iets goed gedaan? Het kan ook iets kleins zijn… Geef jezelf een compliment! Hardop!
De Freak Class… Zou je met de schatjes willen werken De Freak Class… Zou je met de schatjes willen werken? Kijk naar de clip…
Werk met een partner of in een groepje van drie Werk met een partner of in een groepje van drie. Jullie hebben een laptop of een smartphone nodig. https://www.mentimeter.com/app/edit/d22cf06284451d4799b2957dd2b5dd8b/ed51893871 e6
Welke ‘nerds’ van de clip hebben volgens je recht op ‘Passend Onderwijs’? Waarom? Overleg met een partner. Maak notities.
Denk nu weer over jezelf… Op de tafel liggen er veel plaatjes. Denk over je interactie met de leerlingen, dus ‘ik op mijn werk’. Kies een plaatje die daarbij het beste past. Doe het zo snel mogelijk, overleg nog niet. Neem je plaatje naar de kring.
Pak weer je mobiel, tablet of laptop Pak weer je mobiel, tablet of laptop. Gebruik de link en de code van govote.at. Werk nu zelfstandig. (Tijd: 5 minuten) https://www.mentimeter.com/app/edit/8e68d50cb0fdb4b095baef50516d1a7c/ab98748dabba
Even kijken wat je al van de ‘Freaks’ weet… Pak je mobiel of laptop https://play.kahoot.it/#/?quizId=205d4c54-2fc2-4ac1-b589-73aa0590beaf
Voordat wij verder gaan… Geef jezelf een complimentje voor de laatste 1,5 uur… Neem 15 minuten pauze!
Welkom terug! Heb je al een A4tje op je rug geplakt? Als je al een stuk papier op je rug hebt… Sta op en pak een pen/potlood/stift. Kies een slachtoffer Schrijf iets leuks over hem/haar op het A4tje op zijn/haar rug Vind het volgende slachtoffer… Schrijf iets leuks op zijn/haar rug over hem/haar… … Tot dat je aan iedereen een cadeautje hebt gegeven! Zit in de kring en lees je A4tje. Heb je iets opvallends te delen?
Nu gaan wij in groepjes werken… (20 minuten) Impulsief Makkelijk afleidbaar Gedesorganiseerd Duizend-dingen-tegelijk, maar nooit afgerond… Slecht samenwerken Voorkeur voor routinesituaties Probeer zo veel mogelijk de bovengenoemde kenmerken (zoals toegewezen) op een positieve manier opschrijven en in een mindmap zetten. Kan je je mindmappen kort presenteren?
Kijk de clips en vergelijk ze met de mindmaps
En clip twee…
(Als wij nog tijd hebben…) Ga naar de tafel met plaatjes. Denk er niet te veel over, bespreek niks. Denk aan je nieuwe ‘Freak Class’. Pak een plaatje dat ‘een passend onderwijs leerling is’ en neem het mee naar de kring. Als iedereen al zit: neem een beurt om iets over het plaatje te vertellen.
Zijn er nog vragen? Nu wel een stukje handleiding…
Sorry, jointjes heb ik niet… Maar dat zou ook vast helpen… Rust Aandacht Structuur Tijd Aanwijzingen
Bedankt voor jullie aandacht! Pak drie post-its: Op post-it een schrijf het belangrijkste word van de workshop Op post-it twee wat je het leukst zelf vond Op post-it drie wat je nog zou willen weten Plak de post-its op het bord Pak het ‘gadgetje’ En fijn weekend verder! (Jointjes roken hoeft niet!)