AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het gebruik van rijke casussen uit de praktijk van management
Advertisements

Prof. dr. Chia Longman UGent
Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Augmented Reality in het groen onderwijs Peter Stadhouders Yvette van den Bersselaar.
Wetenschappelijk kader Universal Design for Learning
Jan van Tartwijk De impact van toetsen in het onderwijs en hoe daar gebruik van te maken Jan van Tartwijk
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Presentatie Technaplaza
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Lesgeven en begeleiden
Beroepsproduct Domeinverdieping Owe 62 Heidi van Cuijk 2010/2011
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Vak / thema De wereld verkennen met GPS ( Doorlopend Leren) Leeftijdsgroep Alle leeftijden De kinderen de wereld laten ontdekken op een innovatieve wijze.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
Rendement van ICT in het VMBO Utrecht, 6 februari 2008 Ton Klein en Madeleine Hulsen.
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
Flitsbijeenkomst Nieuwegein 20 november Wat u kunt verwachten: De doorlopende leerlijn eisen aan de school = eisen aan het curriculum? het referentiekader.
Ijsselronde-pabo opleiden doe je samen.
Experts werkvorm + begrippentest
Ouderavond 26 maart 2013 Doel: Informatie geven over de aanpassing van ons onderwijsconcept per september 2013.
moderniseren van het curriculum.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
 Wat is Augmented Reality?  Toepassingen van Augmented Reality  Augmented Reality mobiel  Augmented Reality in games  De toekomst van Augmented Reality.
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
De weg van uitval naar succes voor een beter rendement Onderwerp scriptie, aanleiding, specifieke doelgroep, toepassing breder.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
KOO ‘Kosmisch Onderwijs en Opvoeding’ Montessorischool De Pas.
Online leerplatform voor de lagere school Je kind kan altijd en overal oefenen op wat het in de klas geleerd heeft Op computer en tablet Overal waar er.
Perspectief op onderwijsvernieuwing Lisa, Lian, Amrita, Liesette.
ICT-vaardigheden Leerlijnen. 1 ste graad Zoeken en bekijken van websites Zoeken en bekijken van websites Zowel in de les als individueel als thuisopdracht.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Thema 2 Periode 1 KOP
Omgaan met verschillen tussen leerlingen. Suzanne Vlug.
Masterplan muziekonderwijs Limburg. Wie is DOOR! Samenwerking tussen: Provincie Limburg: Huis voor de Kunsten Limburg Sien.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Het proces om te komen tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs Programmeren is geen taal, het is materiaal om mee te bouwen Mark Vrolijk, Directeur-Bestuurder.
Experten in de derde graad Proefproject
Cultuureducatie met Kwaliteit De Cultuur Loper Noord-Brabant regionale informatiebijeenkomsten 22 juni 2016: Noordkade Veghel 29 juni 2016: Podium.
Sijbrand Dijkstra ICT-Informatiemanager Ambionholding.
Voor talenten in uw klas!
Virtual Reality in de les
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Een geïnspireerd, neteigen leerplan
Virtual Reality in het onderwijs
Pokémon Go Mediabegrip week
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
NLT in de onderbouw 1 Het idee om NLT te gaan geven in de onderbouw
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
ICT-basisvaardigheden & woordenschat
PABO 4 TMS BCDE model.
VO PO VSO PRO MBO Ouders Professionals Leerlingen Opgeleid tot mediacoach, 3 collega’s, Begon met vraag politie: Sexting in het VO. Doel Lelystad.
Voor talenten in uw klas!
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
En wat het kan betekenen voor senioren
Startscherm, filmtrailer
Historisch redeneren in combinatie met Taalgericht vakonderwijs
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
TOOL – team afspraken IN TEAM AUTHENTIEK ZIJN IN ONZE WAARDEN
Eigenaarschap.
Transcript van de presentatie:

AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer! Een eigentijds curriculum voor het primair onderwijs Beleidsadviseur onderwijsvernieuwing & ICT Sijbrand.dijkstra@ambionholding.nl

De Breinvriendelijke klas “Intelligentie kan beter of slechter worden door de context waarin iemand opgroeit” “Indien het geleerde niet betekenisvol is, ‘zeggen’ de hersenen bijna letterlijk ‘delete’!”

Differentiatie van het Brein - Gevarieerd met veel verschillende prikkels - Intensief in de Tastbare Werkelijkheid (TW) Twee ‘nieuwe’ werkelijkheden: 1. AR als LEERZAME toevoeging aan de TW 2. VR als intensieve virtuele leerervaring

Literatuurstudie & verkennend onderzoek Historisch Overzicht Functionaliteiten en terminologieën Resultaten:https://www.youtube.com/embed/QkFXo8fg-bA - Geen studie gevonden die concrete leerresultaten en relatie met de neurowetenschap heeft gemeten bij het inzetten van AR/VR in het PO - Wel een positieve toon, geslaagde experimenten en gemotiveerde studenten https://www.nro.nl/wp-content/uploads/2017/02/067-Antwoord-Virtual-Reality-en-Augmented-Reality-in-het-primair- onderwijs.pdf

eigentijds curriculum voor het PO Checklist voor teams en leerkrachten http://kn.nu/VRARonderwijs

Eise Eisinga PLanetarium Sluit aan bij meerdere kerndoelen Thema staat zowel in de Friese als Nederlandse Canon Mogelijkheden voor zowel AR en VR zonnestelsel spreekt aan en is actueel Persoon spreekt aan in het kader van talentontwikkeling filmpje

AR en 360˚ VR

VR les zonnestelsel http://store.steampowered.com/app/468820/Titans_of_Space_20/