Lotte Beerens MCE3C Kerntaak 1 De Rooi Pannen Tilburg

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Mobile Communication Digitale Media Paul Koole Rodney de Grave.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Maak het ze makkelijk. U wilt uw woning zo snel mogelijk verkopen. De manier daarvoor is online. U moet dan wel daar aanwezig zijn waar uw potentiële.
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Marketing Werkgroep 6.
6 maart 2012 Promotiecampagne Technopreventief adviseur.
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Hoofdstuk 2.
MARKETINGMIX.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
4. Online strategie Internet scorecard
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
Training voorbeeld voor
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Opening Crossfit Marketingtoepassingen Vincent Jasper Thomas.
BEHAVIORAL TARGETING PROJECTGROEP 7. INHOUDSOPGAVE. - Definitie behavioral targeting - Analyse behavioral targeting & aangrenzende onderwerpen - Advies.
Opening Crossfit Vincent Jasper Thomas. Inhoud Wat is crossfit Debriefing Missie Visie Doelgroep Concurrentie analyse ( omgeving) SMART 4p’s Promotie.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Fairtrade Gemeente [naam presentator invullen] [datum invullen]
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Operationeel plan DIMAGINI
Winkelstraat de Heurne
Meer communiceren met een klein budget
Lesbrief 2 Magazijnen.
Les 3 Affiliate Marketing
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Gemaakt door: Zoë van Aken MCE2D.
Campagneplan Fiets Telweek 2017
Presentatie bedrijf lob.
Uw website bovenaan in Google!
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Instrument voor ontmoeting, een verbonden buurt en meer:
Doelgroepen: STER & LINDA
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wouter Lamme “Vindt de beste online supermarkt!”
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
What will you do to change the
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Welkom!.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Binnenkort start hier het webinar Facebook Marketing voor je groep - Deel II: ‘Je Scoutinggroep op Facebook’
Prijs Wordt per blikje rond de 2 euro verkocht.
By Dionne, Nadia en Danielle
Stagepresentatie Joris Sport
Minor Digital Marketing
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
TRADITIONELE MEDIA TRADITIONELE MEDIA
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
De website.
Transcript van de presentatie:

Lotte Beerens MCE3C Kerntaak 1 De Rooi Pannen Tilburg LLouLLou Lotte Beerens MCE3C Kerntaak 1 De Rooi Pannen Tilburg

Inhoud Bedrijfsschets Aanleiding communicatieplan Probleemstelling Interne & externe analyse Doelgroepanalyse Communicatiedoelstellingen Voorstel 1 Voorstel 2 Voorstel 3 PMI-analyses Definitieve communicatieactiviteit Actieplan + begroting Conceptontwerpen Evaluatie

Bedrijfsschets Winkel Webshop

Aanleiding communicatieplan Meer bezoekers op de webshop? Meer bestellingen via de weshop?  Meer naamsbekendheid

Probleemstelling ’Hoe kan de webshop LLouLLou er voor zorgen dat de naamsbekendheid voor januari 2018 is toegenomen?’

Interne analyse Interne & externe communicatiemiddelen Interne Communicatiemiddelen Externe Communicatiemiddelen Om contact te houden met de merken die LLouLLou verkoopt wordt de telefoon/mail gebruikt. Instagram Face to face contact met Lilly (de eigenaar van de winkel ‘’Tante Lilly’’ waar LouLou samen mee in de winkel staat). Facebook   Website Om makkelijk te communiceren over eventuele onduidelijkheden wordt de telefoon gebruikt. Mailcontact Persoonlijk kaartje bij de bestelling. Borden met logo’s Visite kaartje bij aankoop in de winkel Nieuwsbrief

Externe analyse Sieradenbranche Concurrentie Wat maakt LLouLLou uniek? Persoonlijke service Duurzame verpakking

Doelgroepanalyse Vrouwen door heel Nederland + Moergestel en omgeving Geografisch Demografisch Economisch Communicatief Psychografisch Vrouwen door heel Nederland + Moergestel en omgeving 25-45 jaar Webshop (heel Nederland) 25-45  dit zijn ongeveer 2.100.000 vrouwen Winkel (Gemeente Oisterwijk) 25-45  naar schatting zijn dit ongeveer 5000 vrouwen Verschillend inkomen Linda, Libelle, Viva etc Facebook, Pinterest, mail. Mode, televisie, koken, wooninspiratie etc.

Communicatiedoelstellingen Kennis 2% van de doelgroep moet geïnformeerd zijn over de website van LLouLLou en weten wat zij verkoopt. Dit zijn 42.000 vrouwen door heel Nederland.   Houding 0.5% van de doelgroep moet een kijkje genomen hebben op de website van LLouLLou en positief tegenover de webshop/producten staan. Dit zijn 10.500 vrouwen door heel Nederland. Gedrag 0.3% van de doelgroep moet eventuele actie ondernemen door een aankoop te doen op de webshop, de winkel bezocht hebben of informatie opgevraagd hebben. Dit zijn 6.300 vrouwen door heel Nederland.

Direct-mail Campagne Voorstel 1 MailChimp/Laposta Maandelijkse nieuwsbrief Acties, kortingen & nieuwe producten. Eigen template ontwerpen

Google Adwords-Campagne Voorstel 2 Google Adwords-Campagne Adverteren via Google Zoekwoorden Targetten op een regio/plaats Prijs zelf bepalen Organische zoekresultaten

Beurs-Campagne Voorstel 3 La Table Sfeerbeurs, Naarden (Noord-Holland) Den Haag, Rotterdam, Amsterdam Perfecte plek voor de doelgroep (25-60) Richten op een nieuwe regio Mond-tot-mond reclame

PMI-analyses – Direct mail Campgne Pluspunten Minpunten   Aandachtspunten Tot 2000 mail adressen is het kosteloos. Online nieuwsbrieven worden niet altijd geopend of worden vaak weggegooid. Er zit tijd in het maken van een nieuwsbrief en het promoten hiervan. Je kan precies zien hoevaak de nieuwsbrief is geopend en hoeveel clicks er zijn geweest. Het zal pas aanslaan als je er heel actief mee aan de gang gaat, anders kan het een grote tegenvaller zijn. Het is al een middel wat LLouLLou wel aanbiedt maar niet actief gebruikt, dus het doel is om het nog beter in te gaan zetten. Je kunt een nieuwsbrief je eigen creatieve draai geven, waardoor hij de aandacht trekt van de lezers. Het kost veel tijd om alles te automatiseren in een programma. Zorgen voor interessante content die het voor de lezer leuk en interessant maakt om de nieuwsbrief te openen + eventuele acties die alleen in de nieuwsbrief gelden.  Effect?

PMI-analyses – Google Adwords Campagne Pluspunten Minpunten   Aandachtspunten Een van de beste middelen om de naamsbekendheid te vergroten. Dit is geen activiteit die je kunt promoten aan de doelgroep met communicatiemiddelen. Zorgen voor de goede zoekwoorden. Het budget kan zelf bepaald worden. Als het niet aanslaat Je moet je verdiepen in de mogelijkheden. Gratis account Kost veel tijd /  Effect?

PMI-analyses – Beurs Campagne Pluspunten Minpunten   Aandachtspunten Een beurs is een goede plek om reclame te maken voor je bedrijfje. Het staan op een beurs kost meestal redelijk wat geld (op de website heb ik niet kunnen vinden hoe duur het is, hiervoor moet een aanvraag gedaan worden). Zorgen voor een aantrekkelijke beursstand. Er kunnen acties bedacht worden waardoor mensen op haar website terecht komen. Het is eenmalig. Weten wat je wilt verkopen, en eventuele acties of kortingen maken. Een plek waar de doelgroep rond loopt. De opkomst voor de hele beurs kan tegenvallen. Zorgen voor voldoende visitekaartjes.  Effect?

Definitief voorstel Direct-mail Campagne Specifieke doelgroep - Noord-Brabant Vrouwen 18-45 jaar 410.000 vrouwen

Gekozen communicatiemiddelen Facebook Flyers in de winkel Huis-aan-huisbladen

Communicatiedoelstellingen activiteit Kennis 3% van de vrouwen in Noord-Brabant (18-45 jaar) moet in aanmerking zijn geweest met een van de middelen die LLouLLou heeft ingezet en op de hoogte zijn dat zij een nieuwsbrief gaat inzetten. Dit zijn 12.300 personen. Houding 1,2% van de vrouwen in Nood-Brabanat (18-45) moet geïnteresseerd zijn in het inschrijven voor de nieuwsbrief of interesse hebben in de webshop van LLouLLou. Dit zijn 4.920 vrouwen. Gedrag 0,7% van de vrouwen in Noord-Brabant (18-45) schrijft zich in voor de nieuwsbrief of doet een aankoop in de webshop. Dit zijn 3.000 vrouwen.

Actieplan + Begroting Datum Activiteit Door 1 februari Deeltaken Verantwoordelijke Gereed Ontwerpen van flyers voor in de winkel   Facebook header ontwerpen Het bedenken van Facebook berichten die gesponsord kunnen worden Foto’s maken van producten die verkocht worden Contact opnemen met de Persgroep Nederland en informeren naar mogelijkheden + kosten. Mailchimp/Laposta instaleren Een tamplate maken voor de nieuwsbrief Zorgen voor een duidelijk klantenbestand met mail-adressen Advertentie ontwerpen voor huis-aan-huisbladen Flyers laten afdrukken Advertentie bespreken met de Persgroep Nederland Eventueel iemand inschakelen die meedenkt met ontwerpen. Voorbereiden van content voor de Nieuwsbrief Datum Activiteit Door 1 februari Ontwerpen van Facebookheaders die te maken hebben met “de nieuwsbrief” Loulou 5 februari Ontwerpen van de headers worden al ingesteld op facebook als omslagfoto. Lotte 10 februari De 3 Facebook berichten worden uitgeypt en ingesteld om de eerste te publiceren op 15 februari om 10:00. 15 februari Het bericht wordt vandaag automatisch gepubliceerd. Er moet in de gaten gehouden worden of er op het bericht gereageerd is, of er onduidelijkheden zijn en of het bericht aanslaat. 20 februari Promotie berichten moeten gemaakt en betaald worden. Er wordt een periode ingesteld van 20-2-17 t/m 20-3-17. De berichten worden automatisch geplaatst Promotie berichten beginnen vandaag en zijn gericht op de doelgroep. 3 maart Het volgende Facebook bericht wordt ingesteld op 5 maart 2017 om 20:00. 5 maart 1 april Eerste nieuwsbrief wordt verzonden. 2 april Laatste facebookbericht wordt ingesteld op 5 april om 09:00. Dit gaat over het ontvangen van de eerste nieuwsbrief. 5 april Maandelijks (1e van de maand) Nieuwsbrief versturen (wordt 2 dagen van te voren ontworpen) Datum Activiteit Door 1 februari Contact opnemen met de persgroep en de advertentiemogelijkheden bespreken + kosten bespreken Lotte 15 februari Ontwerpen van een advertentie. 20 februari Opsturen naar de persgroep. 5 maart Advertentie wordt geplaast en uitgegeven   Datum Activiteit Door 15 januari Ontwerpen van de flyer voor in de winkel en het overleggen met Loulou over de definitieve flyer. Lotte 20 januari Het online bestellen van de 500 flyers op www.drukwerkdeal.nl 23 januari Ontvangst van flyers 15 februari Vanaf vandaag worden de flyers in de winkel meegegeven. Loulou

Begroting Middel Kosten Facebook De gedurende periode van 1 maand promoten op facebook is de minimale prijs €150,00. Je stelt hiervoor een begin en een einddatum in.   Verder kost het maken van advertenties/headers/berichten wel tijd. Dit kan Loulou zelf doen aangezien ze geen personeel heeft. Ook kan ze hiervoor iemand in dienst nemen maar dit kost wel extra geld (licht aan de leeftijd). Totale kosten zoals het er nu uit ziet €150,00 Huis-aan-huis bladen De prijzen van de persgroep veranderen per 1 januari 2017. Gemiddeld zal een advertentie rond de €150,00 kosten. Er wordt in 2 bladen geadverteerd. In Stadsblad Breda en in Groot Eindhoven. Totale kosten €300,00 Flyers 500 flyers voor in de winkel. Dubbelzijdig en een gewicht van 170 gram op A5 €66,21 Totale kosten communicatiemiddelen €516,21

Conceptontwerpen Definitieve Facebook Header

Voorbeeld berichten Facebook

Definitieve flyer

Definitieve advertentie

Evaluatie Lastig in het begin Klein en jong bedrijfje Veel geleerd