De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

By Dionne, Nadia en Danielle

Verwante presentaties


Presentatie over: "By Dionne, Nadia en Danielle"— Transcript van de presentatie:

1 By Dionne, Nadia en Danielle
MailChimp By Dionne, Nadia en Danielle

2 Inhoudstafel Inleiding Prijzen Inschrijven Lijsten Templates
Segmentatie Automatisering Integratie Merge tags Rapportage E-commerce

3 Inleiding Wat is MailChimp? Bedrijven/individuen B2B en B2C
GROOTschalig Campagnes: no reply Doel

4 Prijzen

5 New business 2000 subscribers 1200 mails/maand Automatische data

6 Growing business Vanaf 10 euro per maand Ongelimiteerd Advanced tools

7 Pro marketeer Social media Prijs vanaf 199 euro

8 Android en iPhone

9 Inschrijven Grote meerwaarde Lijst gegevens Engageren merk/bedrijf
Weinig of geen inschrijvingen? -> sign up form: lijst groeien -> form builder: structuur, opmaken en inhoud vertalen (50 talen!) Meerdere mogelijkheden: inschrijven, uitschrijven, profiel updaten Delen op social media: Facebook, Twitter, LinkedIn

10 voorbeelden

11 Lijsten Start: leeg, maar niet voor lang -> list import builder: makkelijk doelpubliek uploaden en organiseren -> auto-update import feature: snel nieuwe mensen toevoegen, informatie bestaande contacten updaten Enige vereiste: namen en mailadressen Optioneel: leeftijden, telefoonnummers Excel en Google Sheets: bestanden exporteren als .CSV format Lijsten dupliceren: dezelfde instellingen, lay-out en eigenschappen = tijdbesparend! Nieuwe lijst: neemt geen subscribers over, volledig nieuwe ID

12 voorbeelden

13 Templates Bestaande lay-out: campagne op bouwen
Template naar keuze kiezen voordat je met content begint -> vaste templates: veel mogelijkheden, erg gemakkelijk in gebruik -> eigen template creatie: afbeeldingen, lettertypes, logo’s, kleuren (customizen) Hoe gebruiken voor campagne? HTML-code kopiëren URL-code importeren

14 voorbeelden

15 Segmentatie Onderverdelingen maken in gedeelde data
Bepaalde voorwaarden om gegevens te filteren -> elk segment kan tot 5 voorwaarden voldoen Voorbeeld Nieuwe inschrijvingen voor webshop: segment creëren o.b.v. 2 voorwaarden -> mensen die zich laatste 30 dagen hebben ingeschreven -> tot zover geen aankoop gemaakt Na segmentatie Targetten met welkomstkorting of speciale actie -> via campaign builder of the list view

16 Segmentatie Zoveel segmenten als je wil Combinatie ook interessant!
Voorbeelden -> leeftijden -> speciale voorkeuren -> geslacht -> ingeschreven contacten die elk van je laatste campagnes hebben geopend -> ingeschreven contacten die niet in je laatste campagne hebben doorgeklikt -> ingeschreven, uitgeschreven en niet ingeschreven contacten die recent een product gekocht hebben

17 Segmentatie Met advanced tools nog veel meer mogelijkheden
MailChimp Pro Nog meer uitgebreid Segmenten maken op bezochte sites van doelpubliek of sociale netwerken

18 Automatisering Gratis automatiseringstool
Doelgerichte mails verzenden: triggers -> specifieke datum, evenement, activiteit contact -> automation builder: segmenteren, plannen en lay-outen in één handige tool campagnes die informeren, belonen en contacten sterk engageren -> automatisch Vergelijking Gewone campagne: zelfgekozen timing Automatisering: trigger -> verjaardag korting, sollicitaties = efficiënt, hogere ROI

19 voorbeelden

20 Integratie andere app Social media Taken uitvoeren Optioneel en gratis
GEEN codering skills

21 Wat kun je ermee doen? Subscribers toevoegen Data synchroniseren
Content importeren Campagne bekijken Klanten uitnodigen => PayPal

22 Merge tags Lijst Info linken Omzetting

23 Voorbeeld

24 Rapportage s aangekomen? Nee! Hard bounces Soft bounces Ja!

25 voorbeelden

26 E-commerce ROI Automatische mails
Advertenties Facebook, Instagram, Google ROI

27 voorbeelden

28 EINDE


Download ppt "By Dionne, Nadia en Danielle"

Verwante presentaties


Ads door Google