Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Simultaan Tafelrondje
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Duizenden mensen in de zorg zetten zich in 26 JUNI CHANGE DAY NEDERLAND Iedere dag staan er duizenden mensen in de zorg klaar om anderen te helpen. Zij.
Welkom Mijzelf voorstellen aan de hand van een recente gebeurtenis waarbij ik ‘in mijn vuur stond’ Wat gaan we doen vandaag.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Communicatief gedrag + / -
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het levensboek.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Doelstellingen formuleren
Interpreteren van data
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
CanDo Coaching.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
De dag van het solliciteren Blok 1
Aan de slag met waarderend vernieuwen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
In een jeugdgevangenis
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Leer weer jezelf te zijn
Duurzaamheid in Gennep
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
OR Kompas 13 april 2017 Liesbeth van Bakel en Marian Beeren
Hand-Out.
S/k/l interviewen.
LOB zeven stappen naar succes
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Covey trainingsavond.
Laaggeletterdheid en de BPV
In gesprek met elkaar Gebruik eventueel rode en groene kaartjes waarmee mensen kunnen aangeven of ze het eens of oneens zijn met de stelling.
Praktijk Opleiders Cursus
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
beslist geen rocket science
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Gesprekstechnieken Les 6.
Loopbaan en burgerschap les 3
Intervisie.
Inspelen op innovaties
Creëer je zelf!.
ADL Les 1.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Zichtbaarheid Creëren
Software Development fundamentals
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement Methode Twitter: #JumpMovement #Lokaalondernemen @ABCApeldoorn Met deze afspraken of beloften zorgen we voor een veilige setting van het gesprek.

Jump is een eenvoudig veranderprogramma dat indivuele medewerkers activeert om in beweging te komen op weg naar een gezamenlijk doel.

Impuls programma (sms) Jump Movement Programma© Gezamenlijk doel bepalen 4X Een groepsgesprek 12 weken lang Impuls programma (sms) >> >> Inzicht in de beweging

Het Complete Programma GESPREK 1 i GESPREK 2 GESPREK 3 GESPREK 4 DOEL BEPALEN TRAINING BEGELEIDERS 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 e JumpMasters zijn getraind: - Ellen van der Hulst; Linda Jansen; Valerie Wink Jumpdoelen zijn bepaald: ‘Belgische tol service verlenen’ + ‘Upselling’ i = wekelijks persoonlijke ondersteuning (per sms of sms & e-mail) en enquete vragen e = evaluatie van resultaten meetvragen © 2012. Deze inhoud is auteursrechtelijk beschermd en mag zonder toestemming van Jump Movement bv niet gebruikt worden.

>>Lokaal ondernemen<< De ambitie We doen deze Jump Movement Sessie in relatie tot... >>Lokaal ondernemen<< Met het programma krijgt iedere deelnemer de gelegenheid zelf zijn of haar stappen en acties in de richting van de ambitie te formuleren. Om de best mogelijke Jump te kunnen maken, moet je het volgende weten: Een Jump bestaat uit zeven stappen. We werken met een timer, zodat iedereen exact dezelfde tijd en aandacht krijgt. Volg elke stap precies zo op als omschreven! Er zijn geen leiders, coaches of therapeuten. Iedereen is gelijk in dit proces; Binnen de Jump groep draait alles om veiligheid. Niets wat in de groep gezegd wordt, verlaat de groep. Geef iedere persoon en iedere bijdrage je volledige aandacht. Wees nieuwsgierig naar elkaar en laat je inspireren door de anderen. © 2012. Deze inhoud is auteursrechtelijk beschermd en mag zonder toestemming van Jump Movement bv niet gebruikt worden.

Let’s Jump!

Stap 1 De belofte

Stap 1: De belofte >> voor deze stap nemen we in totaal 3 minuten We beloven elkaar de volgende 3 dingen: Ik stel mijn oordeel tegenover mijzelf en anderen in deze groep uit. 2. Ik beloof mijzelf en anderen in deze groep te steunen in de stappen die we willen nemen. 3. Alles wat gezegd wordt in deze sessie blijft tussen de groepsleden. Iedereen akkoord? Met deze afspraken of beloften zorgen we voor een veilige setting van het gesprek.

Stap 2 Vier je succes

>> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon Stap 2: Vier je succes >> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon Deel een persoonlijk succes in relatie tot Lokaal ondernemen! Bij succes hoort applaus! Daarom krijgt iedereen meteen na zijn bijdrage een applaus. Dus: waar ben je nu trots op? Vestig de aandacht op het afsluiten met het herhalen van de vraag. Maak duidelijk dat het applaus altijd komt als de begeleider daar de eerste keer in voorgaat.

Stap 3 Wie ben je nu?

Stap 3: Wie ben je op dit moment Stap 3: Wie ben je op dit moment? >> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon Vertel hoe je jezelf voelt op dit moment. Wat denk je, wat vindt je ervan? In relatie tot Lokaal ondernemen! . Na iedere beurt geeft elk groepslid een compliment. Let op: geef geen advies of feedback. Hou het kort, als je kan. Dus: Wie ben jij op dit moment? Help de begeleiders door zelf een voorbeeld te laten bedenken van een echt compliment en eentje met een advies of feedback er in. Vestig de aandacht op het afsluiten met het herhalen van de vraag.

Stap 4 Waar wil je naartoe?

Stap 4: Waar wil je naartoe Stap 4: Waar wil je naartoe? >> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon Vertel de anderen in de groep waar je naar toe wil, wat wil je gaan doen? In relatie tot Lokaal ondernemen! . De anderen luisteren aandachtig naar je verhaal. Geen reacties, geen antwoorden, geen advies, geen feedback. Niets. Dus: Waar wil jij naar toe? Wie begint er? Benadruk dat wat er soms gebeurt is dat er applaus volgt. Een simpel handgebaartje of herhalen van de instructie na de eerste deelnemer volstaat dan. Vestig de aandacht op het afsluiten met het herhalen van de vraag.

Stap 5 Tips en adviezen

Stap 5: Tip en adviezen >> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon In deze ronde word je je rechterbuur. Ga op zijn of haar plek zitten, en geef jezelf (terwijl je die andere persoon bent) het best mogelijke advies. Begin je zin met: ‘Mijn naam is (die ander z’n naam) en mijn advies aan mezelf is...’. En dan geef je jezelf het beste advies ooit. Ook hier geven we geen commentaar en meningen. Als iedereen aan de beurt is geweest, gaan we weer op onze oude plek zitten Deze stap is logistiek wat ingewikkeld zoals je weet. Zorg dat de begeleiders goed snappen wat er moet gebeuren. Neem de tijd dat uit te leggen.

Stap 6 Jouw besluit

Stap 6: Jouw volgende stap >> voor deze stap nemen we 2 minuten per persoon In deze stap nemen we een beslissing. Wat ga je concreet doen of laten in relatie tot Lokaal ondernemen! Elke bijdrage die wordt geleverd, wordt beloond met een APPLAUS. Het is moedig om te vertellen waar jij denkt dat het over moet gaan… Let op: zonder woorden! Dus: Wat ga jij nu doen of laten? Benadruk dat het applaus niet wordt gevolgd door opmerkingen. Vestig de aandacht op het afsluiten met het herhalen van de vraag.

Stap 7 Dankbaarheid

Stap 7: Waardering >> voor deze stap nemen we 3 minuten voor de totale groep Ieder groepslid kan nu delen waar hij of zij dankbaar voor is. Het mag alles zijn: woorden, personen, belevenissen... Je hoeft niet je beurt af te wachten: gewoon hardop zeggen! Daar gaan we! Dit is de laatste stap. Benadruk dat de begeleider de sessie echt afsluit en er voor zorgt dat de sessie niet overgaat in napraten. Bijvoorbeeld: “Geweldig! De drie minuten zijn op. Dat was het. Dank jullie wel. Laten we dit gesprek op ons in laten werken, en niet meteen gaan napraten. Succes met je stappen (en met het online logboek)! En natuurlijk tot ziens bij het volgende gesprek.”

www.jumpmovement.com