Leren en Innoveren in professionele werkplaatsen: wat is er nodig? Paul Hennissen, de Nieuwste Pabo te Sittard
Hennissen; Fontys 160914, keynote Opbouw Leren en Innoveren: Professionele Werkplaatsen: In beweging Dansen van de PPOLCA Is de hele wereld een professionele werkplaats? Wat is er nodig? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Voertuig Leren en innoveren
Hennissen; Fontys 160914, keynote 1. Leren en Innoveren Beweging op en van het voertuig … vindt plaats als er Uitdagingen / dissonantie / spanning Feedback / steun Authentieke contextspecifieke situaties Actief zelf sturen Team aanpak Hennissen; Fontys 160914, keynote
Welke capaciteit is nodig? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Welke capaciteit is nodig? Reflectie & Kennis van anderen Welke capaciteit is nodig? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Welke capaciteit is nodig? Collectief leren & Visie Reflectie & Kennis van anderen Welke capaciteit is nodig? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Welke capaciteit is nodig? Structuur, cultuur & Leiderschap Collectief leren & Visie Reflectie & Kennis van anderen Welke capaciteit is nodig? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Interactief moment Bespreek met de persoon voor / achter je de volgende vragen: Welke capaciteit is het belangrijkste om het leren en innoveren in een professionele werkplaats te laten plaatsvinden? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Voertuig Leren en innoveren In beweging
2. Professionele werkplaatsen: PPOLCA aspecten Professionals uit het domein & Studenten & Opleiders … werken samen op de werkplek Vanaf het begin van de opleiding? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Partnerships ‘De slimste regio van de wereld’ Samenwerkingsafspraken Partners in Leren Gedeelde verantwoordelijkheid Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Onderzoeksgroepen Communities for Development Communities of Practice Gelijkwaardigheid Vrije uitwisseling perspectieven Authentieke situaties Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Leeromgeving Is elke werkplek een leerplek? Feedback Experimenteerruimte Participatie aan alle activiteiten Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Curriculum Ontworpen door opleiding Ontworpen door lerenden Tijd (100-50-20%?) Theorie & Praktijk Interactie in organisatie (ABC) Modellen om vorm te geven Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Afstemming Voortdurende alertheid Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Professionalisering Training van Werkveldopleiders Studenten Instituutsopleiders Directeuren Hennissen; Fontys 160914, keynote
Hennissen; Fontys 160914, keynote Interactief moment Bespreek met de persoon voor / achter je de volgende vragen: Welk PPOLCA-aspect is in jouw situatie het sterkst en welk het zwakst ontwikkeld? Hennissen; Fontys 160914, keynote
Voertuig Leren en innoveren In beweging Dans de PPOLCA
Hennissen; Fontys 160914, keynote Dank p.hennissen@fontys.nl Hennissen; Fontys 160914, keynote