Customer Journey Content Mapping

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Advertisements

ontwerp - beheer - analyseer
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Proef de passie Eindpresentatie Rick Bolding & Vincent Mei Campagne.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Marketing Werkgroep 6.
LIEN VANDERVELDE CRM VS. SCRM. INHOUDSTABEL 1.Marketing 2.Feedback 3.Sales 4.Service & support.
Taak 5a: CRM vs. SCRM Tina Tavernier 3 OFM (AL). Infografiek In welke mate verschilt 'traditionele CRM' van 'SCRM' indien we kijken naar de domeinen van.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 factoren die de Ranking bepalen: “ Goede content “ 2. Duur op website + social media knoppen 3.
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Visie & Strategie.
Social media presentatie
Online marketing Expert (in een week)
O p d r ach t B. APP. 1 Deze app's heeft de menu onderaan en blijft de hele tijd bij u als u de app. opent u kan er op klikken wanneer u dan wilt. Voorwaarden:
Loyaliteit begint met een warm welkom
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
BIJZONDERE KLANTVERHALEN. AGENDA 1. Opzet onderzoek Bijzondere klantverhalen 2. Klantprocessen en klantverhalen 3. Essenties van B2B cases 4. Emotioneel.
Online video strategie. ALGEMEEN YouTube is 2 de grootste zoekmotor, na Google Zoekopdracht Google geeft steeds meer videoresultaten Kan gelijk waar en.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Yanick, Lygia en Janelle Drinken-eten. Indeling Concept Persona Doelgroep Moodboard Social Media Benchmark Online strategy map Top 10 zoekwoorden Customer.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
IA – LABELS Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Gids door Doccle Doccle. De Cloud 2 1.Wat is de Cloud? 2.Voordelen van de Cloud 3.Nadelen van de Cloud 4.Doccle is geen cloudapplicatie.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak ik een website?. 4 stappen Analyse Ontwerp.
Inbound marketing en bloggen
Operationeel plan DIMAGINI
Meer communiceren met een klein budget
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Training: Cliëntsessies
Social Media & Sport Deel I
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Onderzoek in Apps.
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Tentoonstellingscatalogus of digital exhibition report?
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Training: Cliëntsessies
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
Big Data.
Lessen in social media Voorbeeld 1
Big Data.
Lees er meer over Microsoft SharePoint News
BOM-model PV 25/03/2014.
Solliciteren met Social Media
Klantcontact: toen, nu, straks?
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Social media voor statenleden/politici
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
13 november 2018 Een prikkelende ervaring
De website.
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Customer Journey Content Mapping “Content is de drager van elke Customer Journey”

Herken je deze situatie? Het antwoord van de telefonische klantenservice is anders dan de FAQ op de website. Wat ik noem: contentbreuk. ≠

Herken je deze situatie? De nieuwste productvoorwaarden worden al per post verstuurd, maar staan nog niet online ≠

Herken je deze situatie? De mooie fotoserie van Communicatie ≠

Herken je deze situatie? De commercial voor de campagne is al op de tv, maar de content van het webformulier is nog niet helemaal goed ≠

De gevolgen van contentbreuk: Klant ondervindt hindernissen bij vervullen behoefte – geen optimale ervaring Organisatie bereikt doel moeilijker Content-mensen worden

Eerder aan tafel Customer Journey vroege ontwerp-activiteit Content vaak niet aanwezig Weglaten? Cjcm

Wat is Customer Journey Mapping? Fase ‘Gebruiken’ Fase ‘Service’ Emoties en quotes Stappen gebruiker Kanaal of touchpoint

Wat is Customer Journey Mapping? Een visualisatie van de interacties die een klant of gebruiker van een product of dienst ervaart. In elke stap en elke fase van de journey. Op alle touchpoints en kanalen. Gebruikers-ervaringen in beeld: Smileys Emoties Quotes Kritieke momenten in beeld: momenten van de waarheid – pijnpunten

Wat is Customer Journey Content Mapping? Een visualisatie van de interacties inclusief content die een klant of gebruiker van een product of dienst ervaart. In elke stap en elke fase van de journey. Op alle touchpoints en kanalen. Gebruikers-ervaringen in beeld: Smileys Emoties Quotes Kritieke momenten in beeld: momenten van de waarheid – pijnpunten Inclusief content

Hoe pak je het aan? Meer dan een brown-paper-sessie: Scoping Onderzoek Journey bestaande situatie Ideeën genereren Journey nieuwe situatie Verslaglegging

Hoe pak je het aan? Fase ‘Gebruiken’ Fase ‘Service’ Emoties en quotes Stappen gebruiker Kanaal of touchpoint

Hoe pak je het aan? Fase Aanwezigheid Fase Oriëntatie Fase Besluiten 13 1313 Hoe pak je het aan? Fase Aanwezigheid Fase Oriëntatie Fase Besluiten Fase Gebruiken Fase Service Fase Er bij horen Behoefte gebruiker Weten wat het is Is dit wat ik zoek? Overtuigd zijn dat ik goede keuze maak Snel en goed geholpen worden Makkelijk lekker eten In control zijn Positieve ervaring delen Leuk verhaal hebben Doel org weglaten? Ik heb het idee dat eze aanpak op zichzelf staat Meer referen aan bestaande map Pain points en mot’s Stappen Ik krijg een voucher Ik lees reviews op Foodboxwijzer.nl Ik zoek in Google Ik bekijk de recepten Ik vergelijk de foodbox met andere Ik bel: is dit bio-logisch? Ik check de prijzen en de bezorg-data Ik bestel IDEAL werkt niet, rare fout-melding Uit-pakken: cadeautje (chocola) Ik ga koken We eten het op Ik wil (in de trein) de volgende bezorgings-tijd wijzigen Ik like de foodbox op FB Ik tweet de foto Emoties Content-type Voucher (print) Klant-review (html) Meta-descrip-tion (html) Webpage (html) Verge-lijkings-tabel (html) Telefoon-script (html) FAQ (html) Formu- lier (html) Fout-meldingspagina (html) Call-to-action (print) Instruc-tie (html, video, PDF, print) - Formu-lier (html) FB-post (html) Tweet Kanaal of touchpoint Magazine Food-blogs Website Website Website Website Telefoon Foodbox Facebook Instruc-tie- kaart Website App (html) Twitter

Hoe pak je het aan? Idee 1 Idee 2 Idee 3 Idee 4 Idee 5 14 - Impact op UX + - Moeite/tijd/kosten om dit uit te voeren +

Hoe pak je het aan? Idee 5 Idee 1 Idee 3 - Impact op UX + Idee 2 15 Idee 5 Idee 1 Idee 3 - Impact op UX + Idee 2 Idee 4 - Moeite/tijd/kosten om dit uit te voeren +

De kansen van Customer Journey Content Mapping Door de ogen van de klant kijken naar de content op alle touchpoints: voldoet die aan de behoefte? In beeld brengen welke emoties / tevredenheid de content oproept. Checken of content voldoet aan het doel van de organisatie in elke fase. Verschillen waarnemen in toepassing, inhoud, stijl, vorm. Contentspecialisten eerder aanhaken bij ontwerpprocessen, dus Waarde in soll situatie

Wat is jouw emotie?

Fase Aanwezigheid html-titel, metadescription, social content, tagline, slogan, commercial; voucher; vergelijkingssite reviews; Fase Oriëntatie social content, paginaheader, subheaders, productbeschrijving (-detail), servicebeschrijving (-detail), lijst eigenschappen, vergelijker, voorwaarden; alt-tekst beeld; tags Fase Overtuigen / Besluit nemen productdetail, service detail, formulier, helptekst, validatietekst, buttontekst, sociale bevestiging, voorwaarden Fase Service howto, instructievideo, FAQ, contactform, chat Fase Aanbevelen tweets, FB-posts, reviews, awards, testimonials, evaluatie