De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt

Verwante presentaties


Presentatie over: "Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt"— Transcript van de presentatie:

1 Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
SEO webinar Beginnen met SEO 20 September 2017 Alon Bromet & Robbert Kleijwegt

2 WAT IS DE NUMMER 1 PRIORITEIT VOOR ONDERNEMERS O. G. V
WAT IS DE NUMMER 1 PRIORITEIT VOOR ONDERNEMERS O.G.V. ONLINE MARKETING?

3 Vindbaarheid op het Internet!
Bron: MKB Bereiksonderzoek (GFK, mei 2014) - ‘Naar welke informatie omtrent online marketing zoekt u actief online?’

4 Wat moet je doen om lokaal goed online gevonden te worden?
Wil ik graag doen aan de hand van dit onderzoek; van SEO Moz, een van de leading partijen in de US die ieder jaar onderzoeken wat de belangrijkste factoren zijn voor Google om lokaal gevonden te worden. The 2015 Local Search Ranking Factors

5 WAT IS SEO?

6 SEO is al het werk dat op, en buiten, je website wordt gedaan om deze zo zichtbaar mogelijk te maken in de organische zoekresultaten Met SEO kun je de zoekmachines laten weten dat jij het beste antwoord bent op een vraag van een consument

7 Waarom is SEO belangrijk?
Bijna alle Nederlanders gebruiken Google 75% hiervan kijkt nooit verder dan de 1e pagina van de zoekresultaten 7 van de 10 zoekers klikt op organische zoekresultaten

8 Breakdown 1: Bijna iedereen zoekt online

9 Breakdown 2: 75% kijkt niet verder dan pagina 1
CTR van posities 1-10 op Google SERP

10 Breakdown 3: > 75% klikt op organische resultaten
ADWORDS LOCAL-PACK ORGANISCHE RESULTATEN

11 HOE PAS IK SEO TOE OP MIJN WEBSITE?

12 Content Unieke content: geen dubbele content, minder Crawl Budget
Relevante content: schrijf voor de bezoeker, geef antwoorden Pakkende titels en tussentitels: verwerk zoekwoord, prikkel mensen Rond de 300 woorden: ‘strooi’ zoekwoorden, maar met beleid

13 Zoekwoorden Wie is/zijn je doelgroep(en): op wie focus je
Op welk gebied richt je je: zoekterm combineren met plaatsnaam Denk als ‘een zoeker’: welke termen gebruik je zelf, tools (bijv. Google Keywordplanner, Ubersuggest, Wordstream) Synoniemen werken ook: Google steeds slimmer

14 Metadata Paginatitel (max 60 tekens incl. spaties): ook in bovenrand browser Paginabeschrijving (max 160 tekens incl. spaties): soort advertentietekst Relevante zoekwoorden: 1 a 2 zoektermen, dikgedrukt in Google Iedere pagina unieke metadata: benut kans om meerdere relevante zoektermen te gebruiken

15 (Menu)structuur Logische navigatie-structuur: maak het gebruikers eenvoudig informatie te vinden Leesbare url’s: Niet: Wel:

16 Gebruiksvriendelijkheid
Producten/diensten verdelen over pagina’s: geen lange pagina’s Interne linkjes: bezoekers/spyder makkelijk door website, SEO-kracht meegeven Call to action buttons: conversie laat zien aan Google dat er iets gebeurd op je website

17 Alt-teksten (Alt-tag)
Afbeelding beschrijven voor zoekmachine: google kan geen plaatjes lezen Relevante tekst: beschrijf wat je ziet, gebruik zoekterm Bestandsnaam van afbeelding ook ‘beschrijven’: Niet: jpg Wel: bruine_tas_prada.jpg

18 Reviews Google loves reviews: geeft vertrouwen, rankingsfactor
Relevantie voor je website: Google ziet dat er ‘gepraat’ wordt over je bedrijf Niet de schijn tegen: ook negatieve revieuws tonen: versterkt geloofwaardigheid overige reviews, leermoment

19 SSL Gegevens/informatie worden versleuteld: formulier invullen of afrekenen Meer waardering van Google dan niet-beveiligde websites: betere ranking binnen Google HTTPS

20 Nofollow Stukje codering toevoegen: in head gedeelte van HTML-pagina
‘Google spyder’ volgt geen hyperlink en/of pagina’s Geen waarde verlies aan andere websites

21 Redirects Met (301) redirects je bestaande SEO-waarde bewaren: zoekers en Google doorsturen naar informatie nu op een andere pagina zichtbaar Wanneer? Nieuwe domeinnaam, nieuwe website, nieuw CMS, nieuwe navigatie

22 Social Media Likes, re-Tweets, Shares, Followers van artikel op je pagina is positief: interactie op je pagina -> Google ziet dit als belangrijk Verkeer vanaf Social Media naar website: meer bezoekers op je website -> Google ziet dit als belangrijk Sterke merknaam creeren door actief bezig te zijn op Social Media: hoe vaker je voorkomt op verschillende Social Media kanalen, hoe belangrijker je merknaam wordt voor Google

23 HOE PAS IK SEO TOE BUITEN MIJN WEBSITE?

24 Populariteit: bekendheid genereren rond thema’s op relevante plekken op internet

25 Populariteit: een kwestie van vertrouwen

26

27 Bedankt voor uw aandacht.
Bedankt voor uw aandacht.


Download ppt "Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt"

Verwante presentaties


Ads door Google