Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures. Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
 Even klikken voor de volgende presentatie,  zo kun je ook de bijschriften lezen.
Advertisements

tattoo tatto + + +veelgestelde vragen over tatoeages+ + +
1 versie 1: ; v2: ; v3: v4:
Kunst uit de gouden eeuw
Autheur: Peter Zijsling
Eindopdracht Fotografie (1ste periode) Analyse eigen foto’s
SISO Deurne Korte kapsels.
Module 1 – Dag 4 Hallo Module 1 – Dag 4 een 1 Module 1 – Dag 4 twee 2.
Kleur Begrippen klas 1 t/m 3.
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Weer- raadseltjes.
Nooit meer hoeven kiezen tussen gekleed en casual!
Gezichtsbedrog? Klik voor vervolg..
Opdracht ‘Rembrandt’ menu.
Verf mengen.
Hoe ik paddenstoel word
Techniek en gezichtsbedrog bovenbouw Montessorischool Stad
Brugklas: structuur.
V2G2 techniek: vlechten / knopen
Kleurtemperatuur in KELVIN
Versie 1: 1306; v2: 1308 ….
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Quiz Start.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
Compositie Opdracht 3.
Jamali.Niloufar 7BHS 2012/2013 HAIRSTYL MEN.
Trisha van Engelen Grijs
Corneille Guillaume Beverloo
Stemmen met ParticiPoll
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Coaching week Rotterdam Academy.
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3
MUZIEKPIETJES MAKEN Leven van een juf. BENODIGDHEDEN Per leerling: 1 bruin of zwart vouwblaadje 4 gekleurde vouwblaadjes Gekleurd papier: wit, rood en.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Versie 1: BESCHOUWEN is: met aandacht kijken naar… Deze powerpoint gaat over goed kijken en beschrijven en pas in tweede instantie over weten.
* Lava.
PDA-route door De Vooroever. Het PDA-toestel (1)
Kleding in China. Wat vind jij? 1.Chinese kleding heeft veel meer kleur dan Westerse kleding! 2.In China draagt iedereen lange gewaden en lange jurken.
Compositie = de manier hoe “iets” in beeld geplaatst is
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 6 Compositie
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Compositie = de manier hoe “iets” in beeld geplaatst is
Presenteren en Etaleren
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
TEKENEN RASTER voor opdracht PORTRET
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Tekening 1 - Spelopbouw met 2 man (L-formatie)
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
1 PUNTS PERSPECTIEF.
GRIEZELBOMEN Je loopt in het donker en bent verdwaald.
Martin Creed – Museum Voorlinden
Piet Mondriaan
© UNIEK IN DE KLAS.
Britt Dorenbosch.
David Clearbout, de Pont
BASISCURSUS KLEUR BASIS KLEUREN.
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 6 Compositie
Grote opdracht Ruimtesuggestie
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Intervisie.
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Leren programmeren met Scratch
Beeldende kunst: Onderdeel: tekenen
voorbeeld volgende bladzijde terug
Kom maar op…. Ik zal je laten zien hoe slim ik ben…
Transcript van de presentatie:

Casuïstiek Erwin Wurm, one minute sculptures

Analyse kinderbeeldtaal Materiaal Inhoud Vormaspecten Meisje/jongen Spontaan/in opdracht Kleur

Inhoud Medium Vorm -3 insecten tekenen met kroontjespen en oost indische inkt -Zelfportret ischilderen in acrylverf in popart-stijl -Stilleven van basisvormen tekenen op a4 met houtskool -Kelderraam tekenen met eigen uitzicht , met potlood op a3

http://www.ahk.nl/lectoraten/educatie/publicaties/ Pagina 61 tm 69. 7.0 t/m 7.5

Intervisie - de incidentmethode

Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren Iedereen brengt om de beurt kort zijn casus naar voren. De inbrenger zoekt nog naar een oplossing. Met zijn allen wordt één casus gekozen Dit voorval wordt uitgebreider door de inbrenger uitgelegd. Ook bespreekt hij wat hij al heeft bedacht. Waar is hij tot nu toe gebleven en waarom zit er precies een probleem in? De deelnemers stellen om de beurt open en informatieve vragen. De inbrenger mag antwoord geven. De vragen zijn open, waardevrij en zonder oordeel. De deelnemers bespreken wat ze hebben gehoord met elkaar. Ze leggen verbanden in inhoud/ oorzaken/ aanleidingen/ verhoudingen/ omgevingsfactoren. De inbrenger diet niet mee en luisters alleen maar. Adviesronde: iedere deelnemer geeft een advies (op papier.) De inbrenger reageert hier niet op. De inbrenger geeft aan welk advies hij meeneemt.

Proces van het maken

Proces van het maken flow – knoop - routine

Het papier is horizontaal op de vloer gelegd Het papier is horizontaal op de vloer gelegd. Dat kun je zien aan de richting van werken, van linksboven naar rechtsonder. De kleuren zijn gemengd op het palet (geel; wit; rood en blauw = paars). De kleur geel is met veel water gemengd en transparant met een dikke kwast, rechtshandig op het midden van het papier aangebracht. De kleur paars is gemengd op het palet en transparant opgebracht naast het geel. Geel en paars zijn in elkaar overgelopen (nat op nat techniek). De kleur paars is pasteus aangebracht met een dikke kwast, met een getamponneerde beweging. Dat zie je omdat de kleur paars intensiever is dan daar waar het transparant is aangebracht. Kim is links onder op het papier begonnen en heeft in een cirkel met de klok mee geschilderd. De verf wordt steeds minder pasteus en steeds minder donker paars. Met vies water zijn transparante spetters aangebracht met een dikke kwast. Het papier is schuin gehouden zodat de natte druppels zijn uitgelopen. Dat zie je aan het feit dat de druppels schuin weglopen in plaats van recht naar onderen. Het werk is uiteindelijk liggend gedroogd.

- Met een paletmes heb ik bloemvormen (lelie) in de verf aangebracht door de verf af te schaven. – De volgende vormen zie je terug: 2 bloemknoppen, twee bloemen van de zijkant gezien en drie vormen waarbij je in de bloem kijkt. – Het is een bewuste keuze geweest om bloemen te overlappen, de overlapping zie je bijvoorbeeld terug bij de bloem en bloemknop in het midden. Hierbij zie je bij het overlappende deel een opstaand randje in de verf. – Het meest aanwezig is de bloem linksonder. Hierbij heb ik geprobeerd de bladeren te overlappen. Knoop: ik had eerst de grote bloem geschaafd en daarna de kleine blaadjes erachter. Ik had beter eerst de achterliggende blaadjes kunnen afschaven, zodat de overlapping in de dikkere lijn ertussen beter uitkomt. – Bij sommige bloemen had ik teveel verf weggeschrapt, dit heb ik met korte bewegingen met een klein paletmes weer weggeveegd. Dit zie je links naast de bloem rechtsboven. - Ik heb met gekleurde verf en wit grijs gemengd, maar op zo’n manier dat niet alle kleuren volledig gemengd zijn. Dit zie je terug in het grijzige, je ziet de kleuren blauw, rood, geel en wit nog doorschijnen. – Grijs is een bewuste keuze, omdat deze kleur meer naar de achtergrond wegvalt wanneer je er helderder kleuren overheen schildert. – De verf heb ik pasteus opgebracht, op een schildersdoek die ik verticaal heb neergelegd, met een lang paletmes met grote bewegingen van linksonder naar rechtsboven, hieraan kan je zien dat ik rechtshandig ben. Dit ging in een flow. – Het paletmes zie je terug in de dikkige randen in de verf. – Deze manier van opbrengen als start is een bewuste keuze geweest, vanwege stap e.

https://www.youtube.com/watch?v=FWAPFsvEuNM

-Maken opdracht Proces: Huiswerk: -Maken opdracht Proces: Een fotoreportage beeldend werk in 10 stappen (foto ‘s+ beschrijvingen of filmpje)