Periode 1: week 5 Presentatie. Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe ruim ik mijn kamer op?
Advertisements

Visual Knowledge Building
Hulp voor de bakker bij het kiezen van zijn gist. Verder.
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
Auteurs: Rinnert Deelstra Tamanna Zirak
VBS De Bron Meester Ronny Marc Horst
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
commerciële presentatie
Tijdelijke presentatie
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
Verkoopsterke en –zwakke plaatsen
Compositie Begrippen klas 1 t/m 3.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Presentatie Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 17.
Processen in kaart brengen om ze vervolgens te verbeteren.
ALLES EN NOG VEEL MEER OVER HET VERKEER !
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Fase 2 Winkel aanvullen Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par: en
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Commercieel beleid 2 H5 Artikelpresentaties Ondernemer detailhandel.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Inloopavond gemeente Leek 9 september 2015 Proefproject Openbare Verlichting gemeente Leek (beleving presentatie)
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Een polo bedrukken als bedrijfsuniform Uniformen worden al snel geassocieerd met het leger of de politie, of met bijvoorbeeld schooluniformen. Voor een.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Par:
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Thema Winkelen Kleuterplein. De euro, het geld, de munt Kassa en kassajuffrouw De portemonnee De prijs, kosten, duur, goedkoop Boodschappenlijstje Winkelmand,
Commercieel beleid 2 Hoofdstuk 5 Commerciële presentatie.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Een toekomstige stad onder water
Logistiek Hoe spullen komen waar ze moeten zijn!
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Omzet-kosten-winst HAVO 3
Deze les nieuwe opzet Instructietafel links in de klas
Etaleren en presenteren
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Wij horen altijd “de vrouwen-regels"
Uitkijken voor vrachtwagens
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Gevorderde programmeer Les
Project Kerstmarkt 2013 Etaleren 13 tips.
Hoofdstuk 5 Les 2: Markten.
Presentaties maken Wat zijn de eisen?.
Zo maak je je huis verkoopklaar met styling Je kent het vast wel: even op Funda kijken en voor je het weet ben je een paar uur verder. Vooral de stijlvol.
Beste havo 4..
Omgaan met een rollator
Kippen en hoenderen.
De koffieketen Producten en gewassen worden meestal geteeld op plaatsen die gunstig zijn voor dat gewas. Bijvoorbeeld: koffie en cacaobonen groeien het.

Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Twee spiegels maken een hoek van 60 °
1
Project Kerstmarkt Etaleren 13 tips.
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Supermarkt De supermarktbranche.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
De koffieketen 3de graad SO
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Periode 1: week 5 Presentatie

Planning  Presentatie  Inrichting  Kleur

Presentatie  Presentatie is de manier waarop je klanten artikelen toont.  Interieur  Wanden, vloeren, plafond  Lay-out  Indeling  Schap & displaypresentaties  Verlichting  Exterieur  Gevel  Etalages  Entree

Exterieur  Doel:  Aandacht trekken  Laten zien wat voor soort winkel je ‘bent’ en wat je verkoopt.  Klanten naar binnen trekken

Etalages

Interieur  Doel:  Klant zo lang mogelijk binnen houden en zoveel mogelijk te laten zien.  Indeling van de winkel is hierin belangrijk  Net als sfeer  Kleurgebruik, verlichting en materialen  Functionaliteit  Alles moet bereikbaar zijn  Logisch geplaatst

Groeperen  Consumptieverwantschap: Gelijksoortige producten.  Subsitutieproducten: Producten die elkaar kunnen vervangen.  Complementaire goederen: Producten die bij elkaar horen.  Koopverwantschap: Producten die op elkaar lijken.  Doelgroepverwantschap: Producten die bestemd zijn voor dezelfde doelgroep.  Merkenverwantschap: Producten van hetzelfde merk. 

Routing  De rechterzijde van de looprichting krijgt de meeste aandacht.  De meeste klanten werken eerst het buitenste pad af. Het gedeelte in het midden van de winkel is dus een relatief dood gedeelte.  Klanten nemen liever een breed gangpad dan een smal en proberen hoeken te vermijden.  Een aanbiedingsdisplay aan het eind van een lang gangpad zorgt voor een extra stimulans om het gangpad te betreden.  Klanten volgen een bepaald inkoopritme: snel bij de entree, daarna langzamer door de winkel, sneller aan het eind en gehaast bij het afrekenen.  Wachttijden en opstoppingen bij kassa's of bedieningsafdelingen veroorzaken ergernis bij de klant.

Gevolg  Moetgroepen, zoals wasmiddelen en toiletpapier, kan je best in het verkoopzwakke midden plaatsen.  Magneetgroepen, zoals vlees, groenten en brood, kunnen dode hoeken levend maken.  Impulsgroepen, zoals snoep en koekjes, plaats je best op plaatsen waar de klant langer vertoeft, bv. aan de kassa.

Hoe pas je dit nu toe?

Je komt binnen

Wat gebeurt er?  Je kijkt rond  Bepaald de gemiddelde prijs van de producten (verwachting)  Je mist de producten die tot nu toe zichtbaar zijn

We gaan naar rechts

Wat gebeurt er?  Je gaat eerst naar rechts  Dus het eerste was je hier ziet MOET indruk op je maken. Dit is het belangrijkste schap.

Je loopt het pad

Wat gebeurt er?  Na dat ze naar rechts zijn gegaan, is er een pad gecreeert, waardoor men ‘alles’ ziet wat de winkel te bieden heeft.  Door alles te laten zien meer kans op verkoop  Door een route te hanteren loopt men elkaar minder in de weg

Laat ze niet te snel lopen

Wat gebeurt er?  Door opvallende spullen in je winkel te hebben, blijf je even wachten en kijk je er naar.  Deze drempels zorgen ervoor dat de klant niet te snel gaat.

Geef de klant ruimte

Hoe?  Brede paden  Men wil niet rug tegen rug staan en vermijden situaties waar dit kan gebeuren  Een zitplek is altijd handig!

Betalen maar! De kassa

Belangrijk  Groot genoeg  Laat de muur achter de kassa opvallen  Last minute koopjes  Wees vriendelijk en geef uitleg over bijv. retourneren

Product positionering  Anchor Effect  Het eerste product dat je ziet (qua prijs) is het ankerpunt voor de rest  U wilt een boxspring kopen. Het eerste bed wat u ziet staan is €2.400,-, dit wordt onbewust uw ankerpunt waarmee u de rest van de bedden gaat vergelijken. Als u daarna een bed van €1.800,- ziet staan vindt u dit goedkoop, een boxspring van €3.200,- vindt u door het anchor effect duur.

Product positionering  Primacy Effect  Men heeft voorkeur voor het 1e product dat ze zien

Hoe te gebruiken?  Selecteer een duur product dat u graag wilt verkopen en toon deze als eerste.  Zorg dat dit vooraan staat op een display of als eerste product wordt getoond in uw webshop.  Trek visueel de aandacht naar het product dat u graag wil verkopen, zodat deze zeker als eerste wordt gezien.

Kleurgebruik

Mannen hun favoriete kleur

Vrouwen hun favoriete kleur

Mannen hun minst favoriete kleur

Vrouwen hun minst favoriete kleur

Wat valt hier op?

Verschillen in naam  Sky Blue > Light Blue  Mocha > Brown

Nike

Heliscom cosmetics

Capsula Shop

Owen Shop

Patrick Cox (Tokyo)

Vila Sofa (Amsterdam)

Aesop store (Sydney)

Longchamp’s La Maison Unique (NYC)

Aigle flagship store (Paris)

Pop-up Shops (spiegels)

Kartonnen dozen

Verticaal!