De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jan Evertsenstraat Amsterdam

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jan Evertsenstraat Amsterdam"— Transcript van de presentatie:

1 Jan Evertsenstraat Amsterdam
VOORKOMEN door VERKOPEN Expertgroep Jan Evertsenstraat Amsterdam

2 Voorkomen van (gelegenheids) diefstal
DOEL Voorkomen van (gelegenheids) diefstal Meer verkopen door een actieve houding

3 GEDRAG KLANT / WINKELDIEF
rustig en ontspannen meer aandacht voor product dan verkoper geen bezwaar tegen contact direct oogcontact met verkoper op div. plaatsen in winkel open houding naar medew. handen zichtbaar WINKELDIEF : schichtig meer aandacht voor verkoper dan product anoniem, geen contact indirect oogcontact met verkoper(s) onoverzichtelijke plaatsen rug naar medewerkers handen onzichtbaar

4 AANPAK GELEGENHEIDSDIEFSTAL
Groet Oogcontact GOAL Aanspreken Luisteren

5 GROETEN Herkenbaar gekleed Een persoon nabij de ingang
Duidelijk en hoorbaar Vloerverdeling Gezicht naar deur, gangpaden

6 OOGCONTACT Kijk mensen in de ogen Vriendelijke blik
Naar welke producten kijkt de klant? Scan klant in het geheel (jas/tas/alleen?)

7 AANSPREKEN Zoek geschikt moment Natuurlijke benadering
Start met open vragen Zorg dat je contact krijgt Enthousiaste en open uitstraling

8 LUISTEREN Laat bezoeker (uit)praten
Luister actief; aankijken,knikken,hummen Stel aanvullende vragen Vragen bevestiging en kort samenvatten

9 DIE ANDERE KANT: VERKOPEN !
Signaleren Achterhalen wens SALE Laten zien Eindigen

10 SIGNALEREN Goede zichtlijnen in de winkel Met je rug naar de muur
Laat de klant merken dat men gezien is Laat de klant zien dat je actief bent

11 ACHTERHALEN WENS Voel aan hoe je de klant moet benaderen
Stel open vragen (W-vragen) Doorvragen:wat vindt u hier wel/niet mooi aan? Luister goed naar de klant

12 LATEN ZIEN Koppel wens klant aan assortiment Toon product(voelen/proeven/passen) Wees enthousiast over het product Peil reactie van klant (non)-verbaal)

13 EINDIGEN Toon bijpassende producten Sluit vriendelijk af
Zeg gedag als men de winkel verlaat

14 ‘OLIEVLEK’ WERKING Communiceer met buren over GOAL/SALE
Vraag elkaar naar bevindingen Spreek elkaar aan op gemaakte afspraken Straal eenduidigheid uit…

15 SAMENVATTING GOAL Groeten Oogcontact Aanspreken VOORKOMEN Luisteren
SALE Signaleren Achterhalen wens Laten zien VERKOPEN Eindigen (Extra’s) Straal EENDUIDIGHEID uit COMMUNICEREN

16 met vriendelijke en gedreven ondernemers dieven geen kans krijgen!
MISSIE Jan Eef de straat met vriendelijke en gedreven ondernemers waar WINST wordt geboekt; veel wordt verkocht! dieven geen kans krijgen!

17


Download ppt "Jan Evertsenstraat Amsterdam"

Verwante presentaties


Ads door Google