DUURZAAMHEID 2.0 | MEET THE NEW MEAT. #2. OVERSCHRIJDENDE VISIE #2. OVERSCHRIJDENDE VISIE #3. STERK ENGAGEMENT #3. STERK ENGAGEMENT #1. COALITION OF THE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Veranderen op gezamenlijke en eigen kracht
Advertisements

Visie Natuur en Landschap Goeree-Overflakkee
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Introductiebijeenkomst
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Ludo Daems.
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
Wat is APPRECIATIVE INQUIRY Een manier van kijken en Een co-creatie voor duurzame verandering
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Tekenopdracht Voor en achter elkaar.
Een project in het kader van de Rotterdamse Aanpak Luchtkwaliteit
3T Nask1 Hoofdstuk 4 Bewegen
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
Chris Hellinga Wetenschappelijk Adviseur
Bioweek 2015 van 6 tot 14 juni “Met bio investeer ik in de toekomst”
“Het beste uit de ELI-jeugd naar boven” Presentatie Jeugdcommissie Algemene Ledenvergadering Eli 17 November 2014.
Doe je zeg! Via de ouderenraad? 21 november 2014 Veerle Baert.
Visie op Duurzaamheid  .
Slide 1 Visie op GLB Luc Rogge 24 maart slide 2 Eerste reactie evenwichtige tekst compleet  nood aan 5-tal krachtlijnen om draagvlak te creëren.
Ontmoeting en verbinding in Ede Centrum Pitch tijdens Informatieve bijeenkomst ‘Levendig Centrum’ Gemeenteraad Ede donderdag 19 maart 2015.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Zieuwent, Wi‘j doot ‘t samen!. Zieuwent? 1 van de 6 dorpen in gemeente Oost Gelre, Achterhoek Ca 2100 inwoners Ca 800 huishoudens Sociaal, actief betrokken.
Les 3 Je bent wat je eet Waar staat er bij jou op het menu?
Mahatma Gandhi,
A. Bianco “Mondo dei Sapori” -Italia in Olanda- HJ van Dasselaar adviseur.
Werkgroep Communicatie/BioPassie Willemien van den Broek, WB.. Stylist Food Henk Gerben, consument Evelyn Muller, Estafette/Odin Daniëlle Schols, projectmanager.
Jeugdwerkactie 2014 Actiedoelen. Drie pijlers onder de actie Thema 1Sterk in je schoenen Weerbaarheid van jongeren Thema 2Schouder aan schouder Zorg voor.
Welkom Boekel 13 november Agenda Samenwerking in de regio Wie/wat is MACE Werking installatie Verkeer Geur Gezondheid Vragen.
Richard van Gemert 2 april 2013 Keyport Biobased Zevenellen.
Project x Hoe Ziet De Wereld Van De Toekomst Eruit.
P1 VisitBrabant.nl. Ruimte en vastgoed Natuur en stad Opleidingen en arbeidsmarkt Gastvrijheid Events en iconen Innovatie Brabant heeft volop potentie.
~Guido Lek~. Kiezen voor techniek Dit project leert kinderen wat een sensor is. Dit project leert kinderen dat je technische oplossingen voor menselijke.
Visioen in uitvoering De Katholieke dialoogschool als oefenplaats in gerechtigheid A. D ECOENE, Visioen in uitvoering. Levende geloofsgemeenschappen als.
Toastmasters Johan van der Meer. voedselverspilling in Nederland Toastmasters Johan van der Meer.
Hoe helpen we de bezorgde burger op weg
Hoe gaan we hier vandaag mee verder?
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Jager-verzamelaars.
#7. STIMULERENDE MIJLPALEN | AMSTERDAM ELEKTRISCH
#5. MULTI-ACTOR SAMENWERKING | CITY-OF-THINGS
Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles.
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Omgevingswet en Gezondheid
De rechter tikt de overheid op zijn vingers
Iedereen waterdrager Wereldwaterdag
Duurzaamheidsplan 26 december 2018 Algemene Commissie 17 mei 2016
“OPDAT ZIJ ALLEN ÉÉN ZULLEN ZIJN”
Vervanging Container Met muisklik.
Duurzaam ondernemen.
gaat op weg naar een rookvrije toekomst Kinderen en jongeren spiegelen zich aan mensen waarnaar ze opkijken en kopiëren.
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Dikketruiendag Donderdag 12 februari 2019 Met de steun van
`In beweging, sport als onderdeel van mobiliteit’
8 tips voor een gelukkiger leven
Waarom verpakken? Kwaliteitsbehoud houdbaarheid.
Ontwikkeling, wij als EBS
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Maduro DOE Nationale Ontwerpchallenge
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Een lerende en adaptieve organisatie
Hoofdstuk 3 Eerlijke handel
Waarderende benadering
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Gemaakt door: Teun van den berg
Transcript van de presentatie:

DUURZAAMHEID 2.0 | MEET THE NEW MEAT

#2. OVERSCHRIJDENDE VISIE #2. OVERSCHRIJDENDE VISIE #3. STERK ENGAGEMENT #3. STERK ENGAGEMENT #1. COALITION OF THE WILLING #1. COALITION OF THE WILLING #4. RUIMTE OM TE EXPERIMENTEREN #4. RUIMTE OM TE EXPERIMENTEREN #5. MULTI-ACTOR SAMENWERKING #5. MULTI-ACTOR SAMENWERKING #7. STIMULERENDE MIJLPALEN #7. STIMULERENDE MIJLPALEN #6. TRANSPARANTE COMMUNICATIE #6. TRANSPARANTE COMMUNICATIE

#1. COALITION OF THE WILLING

WAAROM? Ecover gelooft dat de wereld een veel betere plek zou zijn als we verder zouden kijken dan petrochemische grondstoffen en ons bewustzijn rond hygiëne en zuiverheid herdefiniëren. HOE? Dat is waarom Ecover pionierswerk verricht in haar onderzoek om met de kracht van de natuur conventionele was- en kuismiddelen ver achter zich te laten. WAT? Het resultaat bestaat uit een assortiment producten dat hard is voor vuil, maar mild voor je gezondheid, je wasgoed en ons milieu. #2. OVERSCHRIJDENDE VISIE

WAAROM? Method is ervan overtuigd dat mensen een emotionele band hebben met de omgeving waar ze wonen. HOE? Dat is waarom Method de industrie graag op zijn kop zet door het idee in vraag te stellen dat wassen en kuisen vervelende taken zijn. WAT? Daarom bieden we met alles wat we doen een mooier schoon aan: vrolijk design, non-toxische producten met heerlijke geuren die je inspireren om plezier te beleven aan was- en poetsbeurten. #2. OVERSCHRIJDENDE VISIE

En-En-En

Conceptuele Diversiteit

#2. OVERSCHRIJDENDE VISIE WAAROM? Vandaag rijdt 50% van de vrachtwagens over de Vlaamse wegen leeg, de andere helft haalt nauwelijks 80% van haar laadvermogen. Op die manier komt er de komende 10 jaar 30% vrachtvervoer bij en staan we stil. HOE? Daarom moeten we transport op een collaboratieve manier gaan organiseren. WAT? Het resultaat wordt een Facebook (of zelfs een Tinder) waar logaritmen relaties tussen transportplanners creëren en in real time de besparing genereren in Euro’s, kilometers, CO2 en transporttijden.

#3. CONCREET ENGAGEMENT “In 2018 zijn al onze producten 100% bio-based Ambitieus | haalbaar | éénduidig | 100% (over de samenstelling van product en verpakking)

#3. CONCREET ENGAGEMENT “100% Clean, 100% Safe, 100% Automotive Ambitieus | haalbaar | éénduidig | 100% (over de toekomst van automobiliteit)

#3. CONCREET ENGAGEMENT “In 2025 rijdt Amsterdam uitstootvrij Ambitieus | haalbaar | éénduidig | 100% (Gemeenteraad Amsterdam over het maatregelpakket Schone Lucht, 22 juni 2016)

#4. RUIMTE OM TE EXPERIMENTEREN | CODERDOJO