De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles."— Transcript van de presentatie:

1

2 Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles is maar mogelijk als werkgevers en werknemers voluit in dialoog gaan met elkaar.

3

4 Ondernemend Vlaanderen kiest steeds meer voor MVO
Een goede reputatie en een prettig werkklimaat met veel ruimte voor dialoog maken bedrijven innovatiever en efficiënter. MVO = winst voor onderneming én samenleving

5 Al de sociale partners promoten MVO
Al de sociale partners zetten zich in om hun leden en achterban te informeren en te sensibiliseren rond maatschappelijk verantwoord ondernemerschap.

6 Werkgever of werknemer?
Iedereen kan zich inzetten om mee werk te maken van maatschappelijk verantwoord ondernemerschap. Door (nog meer) concrete initiatieven te nemen binnen de verschillende deelthema’s.

7 Deelthema’s Diversiteit Milieu Aankoopbeleid Stakeholderdialoog
Mobiliteit Duurzaam internationaal ondernemen Duurzaamheidsrapportering Sociale dialoog

8 Diversiteit Werkgevers én werknemers maken samen werk van een klimaat waarin vooral de positieve eigenschappen van al de medewerkers benadrukt worden en waarin iedereen gelijke kansen krijgt. Diversiteitsbeleid schept extra kansen voor mensen en ondernemingen.

9

10 Milieu Rationeel omspringen met energie, minder afval produceren, minder grondstoffen en water verbruiken, minder broeikassen uitstoten ... Elke onderneming heeft de mogelijkheid om nog meer aandacht te besteden aan milieubeleid.

11

12 Aankoopbeleid Ook het vergelijken van productinformatie kan winst opleveren voor mens en samenleving. Onder welke (sociale) omstandigheden werden producten geproduceerd? Wat is de impact ervan op het milieu?... Een duurzaam aankoopbeleid maakt mee het verschil.

13

14 Stakeholderdialoog Een onderneming is geen eiland.
Goede relaties opbouwen en onderhouden met werknemers, klanten, leveranciers, buurtbewoners, ... draagt ertoe bij dat de bedrijfsactiviteiten goed vallen bij iedereen die ermee te maken heeft.

15

16 Mobiliteit De toenemende verkeersdruk hindert individuen, ondernemingen en samenleving. Aan de hand van een bedrijfsvervoerplan kunnen ondernemingen het woon-werkverkeer en het zakelijke verkeer efficiënter organiseren.

17

18 Duurzaam internationaal ondernemen
MVO stopt niet bij onze landsgrenzen. Produceren in het buitenland, invoeren: liefst met aandacht voor sociale- en arbeidsvoorwaarden, milieuvriendelijke productieprocessen, ...

19

20 Duurzaamheidsrapportering
Regelmatig rapporteren over MVO-maatregelen draagt opnieuw bij tot een goede stakeholderdialoog. Naast verslaggeving over financiële resultaten is ook een evenwichtige weergave van positieve en negatieve duurzaamheidsprestaties een goede gewoonte.

21

22 Sociale dialoog MVO kan het best gedijen wanneer werkgever en werknemers er samen werk van maken. Openheid van zaken en een voortdurende dialoog is dan ook een voorwaarde om met de hele onderneming effectief meerwaarde te realiseren voor bedrijf en samenleving.

23

24 Hoe eraan beginnen? Website


Download ppt "Goede contacten met collega’s en leveranciers, tevreden klanten, in een bedrijf dat voluit kiest voor een positieve impact op mens en milieu. Dit alles."

Verwante presentaties


Ads door Google