Kwaliteitsbeleid in het advocatenkantoor Arnhem, 7 juni 2010 Mr. Guido Schakenraad / Henri Niezink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Loos Monitoring meer dan cijfers versterken van kwaliteit en beleid.
Advertisements

Het Groeiboek: Wat staat er in en wat kan je ermee?
Onze kernwaarden.
Ervaringen in samenwerking
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoe ontstond dit initiatief ?
Wij stellen ons graag aan u voor!
Financiële Planning. Financiële planning  Goede oudedagsvoorziening. Is uw pensioen en AOW wel toereikend?  Inkomensvoorziening bij arbeidsongeschiktheid.
Formatief - summatief evalueren
“HDN en de zorgplicht in de keten”
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Onze missie: “Wij voorzien onze opdrachtgevers en partners van simpele, praktische, kosteneffectieve en kwalitatief hoogwaardige oplossingen”.
Inkomensverzorger voor de sector zorg en welzijn
Vrouwelijk ondernemen leer je zo Women inc.
Gemeente en woningbouwcorporatie
Taakinvulling door de rekenkamer
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
30 mei 2002 Kennis- en Informatiemanagement Prof. mr A.I.M. van Mierlo.
© de vries business consultancy, 2008
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Zelforganisatie: integreren van eenvoud?
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Nut en noodzaak van een kenniscentrum integriteit voor de financiële sector 7 oktober 2010 Edgar Karssing.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
Vertrouwen & verantwoordelijkheid in de financiële sector: > Op zoek naar een ideaal Frank Hindriks Rijksuniversiteit Groningen (RUG)
Platform Informele Zorg Bladel Cliëntondersteuning Woensdag 29 april 19:30 – 21:30 uur.
Toekomst Financiële Functie
7 Kernwaarden van Delta Lloyd Groep
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
WPO (Interactief) Anne van Kempen Sanne van Hoof WPO kenniskring 2 november november 2015 Tips en aandachtspunten voor een succesvolle implementatie.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Toezicht op Financiële Dienstverlening Vereniging van Compliance Officers Amsterdam, 3 juli 2003.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Workshop: Zorgnet, marketing in beeld
Hoe leren professionals?
Professionalisering Sociaal Werk
Aanbesteding jeugdteams
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
GMR Consent 14 februari 2011.
Maximeren rendement benchmark vereist dubbele borging
ESF-ondersteuning voor bedrijven
over verbouw en nieuwbouw
Informatiebijeenkomst gemeenteraad Groningen
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Open zeker ambitie Oktober 2017.
Consumenten-gedrag Mondige consument
BaTe Financiële Dienstverlening B.V.
De toekomst van de maatschappelijke stage
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Toezicht Wmo Toezicht WMO
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Opgaven in het sociale domein
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
“De vertaalsector zou verder
Monitoring Vooral om van te leren.
Centrale Nachtzorg Gemiva-SVG
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Kwaliteitsbeleid in het advocatenkantoor Arnhem, 7 juni 2010 Mr. Guido Schakenraad / Henri Niezink

Presentatie 1.Kwaliteitsmodel - Guido 2.Kwaliteitstraject / producten - Henri 3.Belang / ervaringen - Guido

Historie

Cijfers balie – per

Definitie 1.“Het voldoen aan de gerechtvaardigde verwachtingen van de cliënt 2. in een adequate prijs-/kwaliteitsverhouding 3.door een integere en onafhankelijke advocaat 4. die voldoet aan criteria van voldoende vakbekwaamheid(te toetsen aan en door collega’s met afstemming op de partners in de keten) …. werkzaam op een kantoor dat is voorzien van instrumentaria voor meting van output en outcome.

Elke advocaat zal zijn vak graag goed beoefenen.

Daarom staat de professional centraal Kwaliteit begint bij de persoon

Daarnaast is kwaliteit, de juiste kennis en vaardigheden, maar ook faciliteiten zoals een adequate bibliotheek

Natuurlijk staat bij kwaliteit integriteit centraal

Werken bij een goed georganiseerd kantoor waar men optimaal kan presteren en renderen

Uiteindelijk resulteert dit in tevreden personeel én tevreden cliënten

Kennis Integriteit Kantoorvoering Output

Doelstelling Doelstelling Peer Review

Op weg naar het keurmerk fase 1 1.Intake / assessment 2.Implementatie normenkader middels online handboekhandboek 3.Audit PriceWaterhouseCoopers

Kantoorprocessen - audit

Op weg naar het keurmerk fase 2 1.Intake / assesment 2.Implementatie normenkader middels online handboekhandboek 3.Audit PriceWaterhouseCoopers 4.Peer Review (twee jaarlijks)

Kantoorprocessen – Peer Review een reviewer wordt geselecteerd – bezwaar mogelijk dossiers worden a- select getrokken 5 dossiers per advocaat – 20 per kantoor 25 % levende zaken, 75 % archief < 2 jaar transport Falc Couriers – digitale vrachtbrief 25% dubbele review Per dossier wordt een beoordelingsformulier ingevuld inclusief feedback Feedback: dossier / advocaat / kantoor

19 criteria opdrachtfase opdrachtfase, administratief uitvoeringsfase, communicatie algemeen uitvoeringsfase uitvoeringsfase tijdigheid uitvoeringsfase formaliteiten afrondingsfase

Op weg naar het keurmerk fase 2 1.Intake / assesment 2.Implementatie normenkader middels online handboekhandboek 3.Audit PriceWaterhouseCoopers 4.Peer Review (twee jaarlijks) 5.KTO

Klantperceptie - KTO Resultaat in maandelijkse digitale update met benchmark Demo

Op weg naar het keurmerk

En verder… financiele benchmark (jaarlijks)

En verder… financiele benchmark (jaarlijks) icc / intervisie (jaarlijks) helpdesk

Verbetering van de online vindbaarheid van Viadicte advocatenkantoren. Bieden van ondersteuning aan rechtshulpzoekende door de mogelijkheid te bieden om op basis van eenduidige criteria een advocatenkantoor te vinden. Rechtshulpzoekende van algemene informatie voorzien welke behulpzaam kan zijn bij het inschakelen van een advocaat en de omgang hiermee.

En verder… financiele benchmark (jaarlijks) Klachtenmodule icc / intervisie (jaarlijks) helpdesk debiteurenbeheer Netwerkbijeenkomst Hight Trust Regeling RvR PE Punten??

Kosten all inclusief: - €83,- per maand per advocaat 4-13 max 7 (7-14, 8-16, ) afname losse producten mogelijk

Belangen

Belang Client– spiegelonderzoek

Belang advocaat / kantoor 1.De belangrijkste interne motivator is, hoewel voor de hand liggend, toch heel overtuigend: arbeidsvreugde. Het is plezierig werken in een zo goed mogelijke georganiseerde werkomgeving waaraan je het grootste deel van je daginvulling besteedt. Kortom: beroepstrots! 2. Kantoren zullen met de ontwikkelingen van hun tijd mee moeten gaan, willen zij zich als individueel advocatenkantoor kunnen onderscheiden.Denk aan: Beautyc ontests, high trust, best vallue tendering / voorbereid zijn op de ‘New Wave Delivering’. 3. Het kantoor, lees: het team, is gebaat bij een gemeenschappelijk doel dat onder een gemeenschappelijke vlag gedragen wordt. 4. Elk individueel kantoor zal graag een goed juridisch product voortbrengen én ook op een goede dienstverlening bogen (werkvreugde en ook goede (psychische) gezondheid spelen een voorname rol).

Belang – beroepsgroep 1.Het is een publieke taak. De maatschappelijke positie die de advocaat in het rechtsverkeer en in de maatschappelijke ordening in het algemeen inneemt, verplicht daartoe. 2.Baas in eigen winkel blijven, in plaats van buitenaf opgelegde regels. 3.De waardering en ook concurrentiepositie van de advocatuur in het algemeen is ermee gediend. Er zijn immers meerdere aanbieders in het rechtsverkeer.

Belang – beroepsgroep 4.Vanuit de financiële aspecten kan genoemd worden voor de consument een verbetering van de prijs/kwaliteitverhouding en voor de dienstverlener door toegenomen efficiency de continuïteit van het ondernemerschap. Te denken valt ook aan de verzekerbaarheid van de beroepsaansprakelijkheid op de langere termijn. 5.Door nu heldere criteria en toetsbaarheid ervan: transparantie.

Beloning 1.Riskmanagement dus goede nachtrust, trots 2.meer klanten en dus continuïteit 3.Behoud PBO en privileges / kroonjuwelen 4.Opheffen info-assymetrie: waarmaken van gepriviligeerde positie ; waardering door marktpartijen en verwijzers.

Vragen: 1.Kijk ook op 2.Presentatie vanaf vanavond op site Viadicte 3.Contactgegevens dhr. H.J.(Henri) Niezink Tel.: +31 (0) mob: +31 (0) fax: +31 (0)