Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Workshop 3 deel 1: Marketing
Inleiding tot marktonderzoek
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 2 Tijdelijke presentatie bouwen
Detailhandelsmarketing
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
retailmarketing paragraaf 2.6 winkelformule ken de formule
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
Detailhandel algemeen
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen spring in
Commercieel beleid en recht
Verkoop en service H1 Assortiment- en artikelkennis Assistent verkoopmedewerker.
prijs- en servicemarkt
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Periode 1 Detail en marketing Kerntaak: optimaliseren verkoop en assortiment Hoofdstuk: Visual merchandising Par: 2.2 Blz. 562 t/m 567.
ken de detailhandel paragraaf 1.6 verkoopsystemen systeem in verkoop
Verkoop en service Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Marktsegmentatie en een praktische oefening
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Artikelen verkopen
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Ontvangt en verwerkt goederen
Supermarkt De supermarktbranche.
Supermarkt De supermarktbranche.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Marketingcommunicatie
Transcript van de presentatie:

Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule

Samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Winkelformule ► De doelmarkt ► De positie op de doelmarkt ► Assortiment ► Verkoopsysteem

Inhoud 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties 2 Tijdelijke artikelpresentaties 3 Handel en distributie 4 Marktsegmentatie 5 Winkelformule 6 Retailmix 2

Hoofdstuk 5 Winkelformule 3 ► Een winkelformule bestaat uit drie onderdelen ► De doelmarkt ► De positie op de doelmarkt ► Het assortiment

Hoofdstuk 5 Winkelformule 4 ► De doelmarkt ► Imago ► Klantbehoeften ► De winkelier past zich aan de klantbehoeften aan

Hoofdstuk 5 Winkelformule 5 ► Marktpositie? ► Hoge marktpositie ► Gemiddelde marktpositie ► Lage marktpositie

Hoofdstuk 5 Winkelformule 6 ► Belangrijk voor een bepaalde marktpositie ► De wensen van de doelgroep ► Het beeld dat de doelgroep heeft van de winkelformule ► Het beeld dat de doelgroep heeft van de concurrent ► Vijf manieren om de marktpositie te verbeteren ► Stem je producten en diensten beter op de vraag af ► Kies voor een andere benadering van je doelgroep ► Richt je op een nieuwe doelgroep ► Leer van je concurrenten ► Zoek samenwerkingspartners in de markt

Hoofdstuk 5 Winkelformule 7 ► Concurrentieanalyse

Hoofdstuk 5 Winkelformule 8 ► USP’s ► Unique selling points

Hoofdstuk 5 Winkelformule 9 ► Soorten goederen ► Convenience goods ► Shopping goods ► Specialty goods

Hoofdstuk 5 Winkelformule 10 ► Voorbeelden verkoopsystemen ► Zelfbediening ► Bediening ► Zelfkeuze ► Semi-zelfbediening

Hoofdstuk 5 Winkelformule 11 ► Klanten persoonlijk benaderen op webshop door: ► Een warm welkom ► De juiste taal ► Soortgelijke producten weergeven ► Database van klanten ► Aanbiedingen via social media.