 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ervaringen in samenwerking
Advertisements

Beleidsplan sc Victoria ’04
Uw medewerker in de schijnwerper Regie op de Zaak John van Hoof algemeen directeur Tinguely Netwerk.
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
Amaryllis: landingsbaan voor de decentralisaties.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Bestuurlijke ambities ‘het nieuwe werken’ in bezuinigingstijd.
het succes van een organisatie het welbevinden en succes
netwerk organisatiebeheersing
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
GASTLESSEN VOOR STUDENTEN 1 E LEERJAAR PW 3 EN 4 Kwaliteitszorg in de KO.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Gemeenten, Wmo en GGZ Bob van der Meijden VNG 9 februari 2006.
College 4 Bedrijfscodes.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Moreel Beraad in het Sociaal Domein
Van AWBZ naar Wmo Individuele Begeleiding Dagbesteding Vervoer
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
Transparantie en prestatieverbetering in de corporatiesector
Opsomming Gebruik de knoppen op het Start-lint in de sectie ‘Alinea’. PRESTATIEAFSPRAKEN NIEUWE STIJL.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Actieplan Huis van het Kind Haspengouw Antennepunt Heers.
Meerwaarde accountant voor de gemeenteraad bij het financieel toezicht “Het dichten van het gat”: meer benutten bestaande activiteiten en nieuwe activiteiten.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Gemeente Delft 11 juni André Hertog Directeur N.V. IRADO.
Prestatie afspraken met Union1 Prestatie afspraken Gemeente Oud-Beijerland en Union Commissie Ruimte + Commissie Samenleving 3 december 2008.
Sint-Oedenrode, mooi wonen in de Meierijstad Woonvisie in hoofdlijnen 23 april 2015.
Sociale Agenda. 3 Verkenners in opdracht van GS:  Januari 2015  Tussenrapportage  Maart 2015  Eindrapportage:  We zijn ongezonder  We hebben een.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Seminar asset management provincie Noord-Holland Grip op beheer en MEER Asset management in de gemeente Houten 4 maart 2015.
Innovatief sociaal werk MO groep, NBC Nieuwegein, 26 november 2014 Jord Neuteboom & Arin van Zee - Viatore.
De corporatiesector, onderwijs en zorg vergeleken Naar Maatschappelijk ondernemen 2.0 in de corporatiesector Gebaseerd op: Omgevingsanalyse t.b.v. de parlementaire.
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
Organisatieontwikkeling Bijeenkomst voor Informatie en Opinie 9 oktober 2012.
Woonvisie Vastgesteld Gemeenteraad Bergen-NH Uitwerking Woonvisie Presentatie aan raad 17 maart 2016.
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
De ontwikkelopgave in Zoeterwoude Veranderen om in je kracht te blijven!
Decentralisaties Werk, Wmo en Jeugd - Gevolgen situatie in Den Haag - Beleidskader Sociale Agenda ABR.
Jaarvergadering Stichting Huurdersorganisatie WBVAP
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Onderzoek Vitaliteit sportverenigingen in Noord-nederland
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Rotterdam: Van werkstad naar netwerkstad
Grip op de regio raden aan het roer in de regio
DE ENERGIE OM TE VERANDEREN
Uitdagingen voor lokale overheden
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
Het E-depot van Rotterdam
Waarde(n)vol werk in uitvoering
Kadernota sociaal domein
De collectieve ambitie
“Omgeving in beweging”
Zero Accidents Netwerk Nederland Voorjaar 2014
Eigen regie: niets voor deze doelgroep? Natuurlijk wel!
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
Van toezicht op scholen naar toezicht op besturing in het onderwijs
RAAMOVEREENKOMST PRESTATIEAFSPRAKEN
Transcript van de presentatie:

 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen op de snel veranderende omstandigheden.

 Ondernemingsplan Uitgangspunt een actieve corporatie die over de volle breedte bereid is mee te denken en mee te werken  “Andere werkelijkheid” door: -discussie over domein corporatiesector -discussie over besteding maatschappelijk vermogen -discussie over beloning bestuur en toezicht -discussie over kwaliteit bestuur en toezicht

 Daarnaast: -Transities in de zorg -Overheveling taken naar gemeente -Mensen in “hun kracht zetten” -Zelfredzaamheid staat voorop Wie gaat de klant helpen met zelf redzaam te zijn? Of…. Gaan wij samen de klant helpen om redzaam te zijn?

Gesprekken met externe stakeholders: HBV, Gemeente Boekel, BrabantZorg, Huize Padua, Diomage, Vivaan, Aedes. - Actueel beeld van maatschappelijke omgeving - Verkenning van toekomst middellange termijn - raakvlakken PeelrandWonen

 Gesprekken met interne stakeholders:  Medewerkers, management en raad van commissarissen. - Herijken missie, motto, kernwaarden - Waar staat PeelrandWonen voor? - Wat betekenen de kernwaarden voor het dagelijks werk?

 Missie PeelrandWonen  PeelrandWonen is een maatschappelijke onderneming die primair voor mensen met een kleinere beurs, duurzaam en klantgericht wooncomfort biedt. Samen met haar partners werkt PeelrandWonen maatschappijgericht aan de balans tussen wonen, welzijn en zorg.

 Motto:  “Partner in duurzaam Wonen”  Kernwaarden:  -Mensgericht  -Toegankelijk  -Betrouwbaar

 Ambities PeelrandWonen -Waarborgen van de betaalbaarheid voor de primaire doelgroep. -Verduurzamen van het woningbezit -Verdiende legitimiteit. Door meer in te spelen op de klantvraag, bijv. door middel van product- en prijsdifferentiatie/flexibele contractvormen. Nodig: voor flexibele contractvormen moet eerst de wet aangepast worden. -Intensiveren bestaande samenwerking met zorg- en welzijnsinstellingen in het kader van dienstverlening. -Verdien- en organisatiemodel. Minimaal kostendekkend en een gezond bedrijf zijn om activiteiten te kunnen ontplooien.

 Beleidsdoelen Vastgoedportefeuille  Betaalbaarheid waarborgen door aanbrengen van meer differentiatie in prijs en kwaliteit  Verduurzamen van woningvoorraad koppelen aan woonlastenbenadering.  Verkoopbeleid richten op verduurzamen woningvoorraad en betaalbaarheid (starters)  Waar nodig en mogelijk: faciliteren van zorgvraag in woningen.  Digitaliseren woningcartotheek

 Beleidsdoelen Dienstverlening  Bereikbaarheid voor klanten vergroten door middel van digitaliseren dienstverleningsconcept  Social media integreren in extern communicatiebeleid  Versterken signaleringsfunctie (“problemen achter de voordeur”) d.m.v. samenwerking met stakeholders  Formuleren van beleid rondom participatie in maatschappelijke projecten (bedrijfsprofiel; afwegingskader)  Inspelen op klantvraag d.m.v. flexibiliseren contractvormen

 Beleidsdoelen Organisatie  Professionaliteit medewerkers versterken  Communicatie met in- en externe klanten versterken  Governance: verscherpte kwaliteitseisen bestuur en intern toezicht implementeren  Prestatie–/werkafspraken met gemeente vastleggen

 Beleidsdoelen Financiën  Versterken risicomanagement door:  Inrichten compliance cyclus  Herdefiniëring verdienmodel  Herdefiniëren van investeringsbeleid