Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Advertisements

Onderwijs in onderzoek & onderzoek in onderwijs Etalagebijeenkomst
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
DoorZetten – Geen wachttijd Revalidatie in beweging in het chronisch pijn team.
Academische vaardigheden als competentie binnen een bachelor programma. Hobbels en valkuilen van een op het 4C-ID model gebaseerd traject. Dr. H.Roebertsen.
Logical Framework Approach
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Methoden van Onderzoek
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Evaluatie van re-integratiebeleid Paul van der Aa RSO-O&BI Presentatie 22 maart 2013.
Praktijkvoorbeeld Vversterk in de Pabo Fontys Pabo Tilburg
SLB docent jaar 4 training Van niets tot de “Start Document”
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
De kwaliteit van het aardrijkskundeonderwijs op de pabo
Strategische doelen van het hbo en de arbeidsmarkt Kees Zandvliet SEOR Erasmus School of Economics Presentatie voor de themabijeenkomst ‘Nieuw licht op.
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Onderzoek ontmoet praktijk
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Transdisciplinaire projecten
Ervaringen Implementatie in Nederland
Dat zouden we vaker moeten doen…
KWALITEIT SCOORT Kwaliteit en ‘Lean’ bij Sociale Diensten
Lectoraat Jeugd. Samen Aanleiding: coöperatie Uitgangspunt: delen, samenwerken, ontwikkelen.
Nieuwe uitdagingen voor de opleiding tot arts Studiedag stageleiders/stagiairs 26 mei 04.
Klik hier om ondertitel te maken Klik hier om een titel te maken.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Shanice, Shanice, Naoual, Nabou, Maria Groep 3
ONDERZOEK NAAR PROFESSIONALISERING VAN EN DOOR LECTOREN 17 april 2014 Jaarcongres Vereniging Hogescholen, Den Bosch.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
Nanda Lodders Kenniskring Pedagogiek vd Beroepsvorming Promovendus Twente – onderwijsvernieuwing Docent HHS – Marketing & Commerce in SLB.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Kennismakingsbijeenkomst 2e jaars Management, Economie en Recht.
Cliëntenraadpleging: focus op het verbeteren van de kwaliteit van bestaan Jeroen Zomerplaag NIZW Zorg.
PSYCHISCHE PROBLEMATIEK IN HET 3E JAAR Een ‘best practice’ zonder enig resultaat.
Dordt aan Zet. De gebruikswaarde van een voorziening maximaliseren door de behoefte van alle belanghebbenden centraal te stellen. Gemeentelijk Eigendom.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
Masterclasses Transitie Jeugd Zuid Oost Brabant 9 en 10 juni 2011.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Onderzoek in de HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Cliëntervaringsonderzoek Wonen 2011 Tragel Zorg Kwaliteitsdag VGN Jos van Hooijdonk senior adviseur kwaliteit en Veiligheid.
Leren begeleiden van studenten bij het formuleren van onderzoeksvragen door schoolopleiders en directeuren Loes van Wessum Marc Vrakking Annemarie van.
Handelingsgerichte Diagnostiek (HGD) Informatiebijeenkomst Leernetwerk HGD Utrecht, 29 maart 2011 Elske van Laar ´s Heeren Loo Informatiebijeenkomst Leernetwerk.
INSTITUTE FOR GRADUATE STUDIES & RESEARCH (IGSR)
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN Eve Huang Foen Chung 2 November 2016
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Hoe de onderwijspraktijk aansluit op schoolse taalleerbehoeften
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
De toekomst van het mbo Eindopdracht leergang mbo 2017
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
Behavior Based Safety Warehousing
bij kwaliteit en outcome
Kwaliteitszorg Les 4.
Actief burgerschap in het SO: “Hoe maken we samen het verschil?“
LEZING HERONTWERP DERDE LEERJAAR
Vakgroep Nederlands OK?
De implementatie van formatief evalueren: Inzichten en dilemma’s
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Inspectie Justitie en Veiligheid
Transcript van de presentatie:

Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming

Kenniskringen KernactiviteitenLeerervaringen Bijdragen aan huidige werk en toekomstige loopbaan Opbrengsten voor studenten Opbrengsten voor academie/opleiding Opbrengsten voor HHS Bijdrage van lector Nadelen en problemen Oplossingen en uitdagingen

Kernactiviteiten Literatuur lezen Veel kennisuitwisseling over het onderwerp Verslag maken en presenteren Onderzoek : kwantitatief- en kwalitatief deel Een vragenlijst maken en uitzetten Dataverzameling en analyse uitvoeren Kenniskringleden ondersteunen Begrippenkader SLB ontwikkelen

Leerervaringen Expliciteren van doelen, mogelijkheden en beperkingen Onderzoek is leuk! Opbouw en opzet van publicatie Minder angst om te schrijven Het delen en ontwikkelen van kennis Samenwerken met anderen

Huidige werk en toekomstige loopbaan Kenniskringlid Verbeteren van eigen kwaliteit van SLB Vertalen van opgedane inzichten naar beleid en uitvoering Start masteropleiding Teamleider Verdieping in een thema Leren onderzoek doen

Opbrengsten voor studenten Kenniskringleden: Meer aandacht voor studenten Bespreekbaar maken van keuzes Collega’s: Voorbereid op hun loopbaan Minder verschillen in aanpak van de SLB-er Teamleiders: Doelgerichte SLB Komt tegemoet aan klachten van studenten over de kwaliteit

Opbrengsten voor collega’s Kenniskringleden: Focus op doelen en noodzaak van SLB Collega’s: Overeenstemming over doelen Bewust worden van houding en handelen Begrippenkader is een eye-opener Teamleiders: Betere/gefundeerde aansturing van SLB Kaders, instrumenten en adviezen

Opbrengsten voor academie/opleiding Kenniskringleden: Beleid formuleren en methode Het ontwikkelen van visie mbt SLB Training SLB Collega’s: Bewustzijn van verschillen in SLB Teamleiders: Groter zelfbewustzijn van de aanpak Solide aanpak

Opbrengsten voor HHS Kenniskringleden: Begrippenkader SLB Teamleiders:Uitstraling Verwachting: betere studieresultaten en tevreden studenten

Bijdrage van lector Voorzet in begrippenkader Ondersteuning bij onderzoeksopzet en –aanpak Voelt aan wat je nodig hebt en helpt Biedt structuur aan Geeft feedback op het inhoudelijk vlak en op het gebied van onderzoek

Nadelen en problemen Collega’s: Draagvlak creëren om inzichten te implementeren Inbedding realiseren Teamleiders: Aansluiting bij de prioriteitstelling van de academie

Oplossingen en uitdagingen Teamleiders: Docenten op ‘herhaling’ in de kenniskring Evaluatie na implementatie van inzichten die in de kenniskring zijn opgedaan