Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming
Kenniskringen KernactiviteitenLeerervaringen Bijdragen aan huidige werk en toekomstige loopbaan Opbrengsten voor studenten Opbrengsten voor academie/opleiding Opbrengsten voor HHS Bijdrage van lector Nadelen en problemen Oplossingen en uitdagingen
Kernactiviteiten Literatuur lezen Veel kennisuitwisseling over het onderwerp Verslag maken en presenteren Onderzoek : kwantitatief- en kwalitatief deel Een vragenlijst maken en uitzetten Dataverzameling en analyse uitvoeren Kenniskringleden ondersteunen Begrippenkader SLB ontwikkelen
Leerervaringen Expliciteren van doelen, mogelijkheden en beperkingen Onderzoek is leuk! Opbouw en opzet van publicatie Minder angst om te schrijven Het delen en ontwikkelen van kennis Samenwerken met anderen
Huidige werk en toekomstige loopbaan Kenniskringlid Verbeteren van eigen kwaliteit van SLB Vertalen van opgedane inzichten naar beleid en uitvoering Start masteropleiding Teamleider Verdieping in een thema Leren onderzoek doen
Opbrengsten voor studenten Kenniskringleden: Meer aandacht voor studenten Bespreekbaar maken van keuzes Collega’s: Voorbereid op hun loopbaan Minder verschillen in aanpak van de SLB-er Teamleiders: Doelgerichte SLB Komt tegemoet aan klachten van studenten over de kwaliteit
Opbrengsten voor collega’s Kenniskringleden: Focus op doelen en noodzaak van SLB Collega’s: Overeenstemming over doelen Bewust worden van houding en handelen Begrippenkader is een eye-opener Teamleiders: Betere/gefundeerde aansturing van SLB Kaders, instrumenten en adviezen
Opbrengsten voor academie/opleiding Kenniskringleden: Beleid formuleren en methode Het ontwikkelen van visie mbt SLB Training SLB Collega’s: Bewustzijn van verschillen in SLB Teamleiders: Groter zelfbewustzijn van de aanpak Solide aanpak
Opbrengsten voor HHS Kenniskringleden: Begrippenkader SLB Teamleiders:Uitstraling Verwachting: betere studieresultaten en tevreden studenten
Bijdrage van lector Voorzet in begrippenkader Ondersteuning bij onderzoeksopzet en –aanpak Voelt aan wat je nodig hebt en helpt Biedt structuur aan Geeft feedback op het inhoudelijk vlak en op het gebied van onderzoek
Nadelen en problemen Collega’s: Draagvlak creëren om inzichten te implementeren Inbedding realiseren Teamleiders: Aansluiting bij de prioriteitstelling van de academie
Oplossingen en uitdagingen Teamleiders: Docenten op ‘herhaling’ in de kenniskring Evaluatie na implementatie van inzichten die in de kenniskring zijn opgedaan