EPA’s Gersten Jonker Alex Muller Beatrijs Vermeulen Anouk Straus En Elize Oosterling Wim Meijer Marijke Eurelings.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Advertisements

Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
Werkveldtraining 26 september 2013
Nieuwe kennis Lerend netwerk lerarenopleiding 6 september 2013 Leuven.
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
Inrichting Sociaal Domein Drechterland
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
1.
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Expertisecentrum voor Onderwijs en Opleiding UMC Utrecht
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Clinical audit Ervaringen in Engeland
Op weg naar een beter samenspel Angela van den Nieuwenhuizen C o ö r d i n a t o r V r i j w i l l i g e r s V i t a l i s z o r g g r o e p Yvonne de.
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
Opleidingskunde: Leren in teams en Kennisproductiviteit
Academie voor algemene beeldende
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
Datum naam 1 23 maart 2010 datum plaats Bedrijfsarts en kwaliteit Noks Nauta Namens Kwaliteitsbureau NVAB naam persoon.
Klinisch redeneren en evidence based practice
Welkom bij Maastricht University.
Naam workshopbegeleider
2 Onderzoeksluik 2: Grounded theory study ervaringen van bio-psycho-sociaal redeneren Presentatie: Ank Eijkelkamp.
Onderwijsconferentie Programma Een korte presentatie Een actieve oefening Een kijkje in de keuken.
De ontwikkeling van een ontwerpstudio voor pabostudenten Emmy Vrieling, Eline Seinhorst.
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Bachelor Medische Hulpverlening
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
V&VN Kinderverpleegkunde
Je bent toch niet op je achterhoofd gevallen. Hester Herweijer
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Individualisering Opleiding(-sduur) Waarom bekwaamverklaren noodzaak is COC UMCG 30 september 2015 Ramon van den Berg, projectleider RIO.
Train the Trainer Critical Appraisal of a Topic Dr Arno AW Roest Willem Alexander Kinderziekenhuis.
TRENDS 2014 Hafida
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
VIAVINCI IB/ZC opleiding 1 Leerthema 5 – De leraar centraal Practicumdag.
Presentatie stand van zaken werkgroep ‘Inhoud’
1 Voorlichting instroom jaar 3 bachelor Dr. I.E. Thunnissen Opleidingscoördinator Bachelor GNK M. Kraan Onderwijszaken.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
INDIVIDUALISERING MEDISCHE VERVOLGOPLEIDING KANSEN VOOR DE AIOS EEN UITDAGING VOOR OPLEIDERS EN WERKGEVERS.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Het opleidingsgesprek
EBM = Evidence Based Medicine. EBM (1)  Toepassen van een bepaalde methode, werkwijze voor het verzamelen van literatuur  Beoordelen en interpreteren.
De aios in de regie Gatske Nieuwenhuijzen – de Boer Thomas Schok
Individualisering en bedrijfsvoering; gaat dat samen? Lotte Rijksen Tiuri van Rossum.
Werkgroep EBP STZ Netwerkgroep Medisch Informatiespecialisten Marijke Mol, medisch informatiespecialist.
De praktijk van het bekwaamverklaren
Beweging naar individueel opleiden Ramon van den Berg Projectleider RIO.
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
EVC: hoe verzilver je dat in de praktijk? Auk Dijkstra Onderwijskundige Lieke Lalieu Onderwijskundige Bianca Robbe-Impelmans AIOS revalidatiegeneeskunde.
Hoe maken we dat tot een succes in de regio?
Van ‘evidence based’ naar ‘too much medicine’
Project Toezicht en maatschappelijke verantwoording
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
Werkconferentie Leren in de zorg
De effecten van het opleidingsakkoord op de bedrijfsvoering;
Kennisontwikkeling van studenten in het beroepsonderwijs op het grensvlak van school en de beroepspraktijk Presentatie Zorgpact- Leren in de praktijk-
Workshop Activeer uw aios! Empowerment als strategie Beatrijs de Leede
Workshop EPD/ECD.
Palliatieve zorg: jouw zorg?!
1e Tussenresultaten EPA-pilot Opleiding Revalidatiegeneeskunde
Netwerk-bijeenkomst Onderwijskundigen
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Oc ritscompetenties Oc 19 januari ml.
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Transcript van de presentatie:

EPA’s Gersten Jonker Alex Muller Beatrijs Vermeulen Anouk Straus En Elize Oosterling Wim Meijer Marijke Eurelings

Opzet workshop Waarom EPA’s? Wat zijn EPA’s Praktijkvoorbeelden Aan de slag met EPA’s in het voortgangsgesprek Terugkoppeling

EPA Herkenbare beroepsactiviteiten (taken, units of professional practice) die alleen toevertrouwd worden aan voldoende competente professionals (in opleiding)  Afgebakend in tijd  Observeerbaar en beoordeelbaar  Geschikt voor bekwaamverklaring

Bekwaamheidsniveaus

Drempel van bekwaamheid

2. Wat staat er in een EPA-beschrijving?

EPA’s en competenties EPA 1EPA 2EPA 3EPA 4 Medisch handelen XX SamenwerkenXX OrganisatieX CommunicatieX Maatschappelijk handelen X ProfessionaliteitXXX Wetenschap

Wat zijn geen EPA’s? Actief deel uitmaken van een interprofessioneel team Evidence zoeken en toepassen naar aanleiding van een klinische vraag Science and evidence-based medicine

Goed nieuws!

EPA Pilot ziekenhuizen = Interne 16 x = Anesthesiologie 38 x: 8 umc’s + overige opleidingsziekenhuizen = Kinder 11 x

Ervaringen EPA in de praktijk tot nu toe 1.Wat was je eerste beeld bij een EPA? 2.Hoe ziet jullie opleiding met EPA’s eruit? 3.Hoe verliep het proces van het opstellen van de EPA’s? 4.Wat zijn je eerste ervaringen met het opleiden met EPA’s? 5.Hoe zie je de toekomst van opleiden met EPA’s?

Aan de slag

Wil je meer weten over de individualisering van de opleidingsduur en de gevolgen daarvan voor onderwijs, toezicht en bedrijfsvoering? Kijk dan op