ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Plusgroepen in het basisonderwijs.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
de Ontdekking Oosterhout
Handelingsgericht samenwerken
Visie: rapport en portfolio
Een jaar verder Vernieuwing examenprogramma CKV
Cursus Intern Cultuur Coördinator
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Bijeenkomst 7 december onderdeel 12. Onderwerpen 7 december Porta Mosana (Grondsveld / Maastricht) Dagindeling Dagindeling Ochtenddeel Ochtenddeel Wie.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Vakantie Wie gaat er op vakantie? Waar ga je heen? Met wie ga je?
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 3.
Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 6
VIAVINCI Opbrengstgericht Engels in het basisonderwijs Dag 5.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Leerplankader kunstzinnige oriëntatie
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
STUURGROEP KZ 25 februari AGENDA Opvolging vorige bijeenkomst 19 maart 2015 Pedagogisch raamwerk. Alle documenten van de studiedag via onze website:
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
ICC Module Cultuur in de Spiegel Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
CULTUUREDUCATIE IN ALBLASSERDAM Bijeenkomst voor Informatie en Opinie over Welstand en Cultuur, Alblasserdam 8 okt
INHOUD PRESENTATIE  Aanleiding: brief staatssecretaris Zijlstra  Kernpunten cultuureducatiebeleid ‘13-’16  Voorwaarden vanuit rijksoverheid  Cultuurloper.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
ICC Module Erfgoededucatie Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
‘t Steenbergen. Programma: uur inloop en informele gesprekken met elkaar uur Privacy en informatiebeveiliging zijn actuele en complexe.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
ICC Module Filosoferen met kinderen Gemeenschappelijk nadenken Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Meervoudige Intelligenties Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
ICC Module Draagvlak Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
“Ouderavond Bouwen & Bewaren” 16 juni Programma uur Opening en gebed door J. van Hoeven uur uur: Terugblik uur uur:
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
Informatieavond groep 6. Welkom en toelichting op de avond De Zilverberg en opbrengstgericht werken Het onderwijs in groep 6 Het programma Overige.
Programmeren met kinderen
Conexus Knoopdag Welkom.
Netwerk IB WSNS Tilburg
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Passend onderwijs.
VMBO-achtbaan Ontwikkelagenda Onderwijsprogramma
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
VBG bijeenkomst regio Oost
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
Kick off Hoogbegaafdheid in Passend Onderwijs
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Leerwinstmeeting 22 november Lemerlerveld CKO & SLO
Inspelen op Innovaties
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Cijferloos lesgeven bij talen
Observeren Les 7.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Transcript van de presentatie:

ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling

Programma bijeenkomst 1 Welkom, korte toelichting module Voorstelrondje Wat is een cultuurportfolio? Portfolio’s in het basisonderwijs Cultuurportfolio’s Je eigen cultuurportfolio Cultuurportfolio’s als reflectiemiddel Evaluatie en huiswerk

Soorten portfolio’s Kindportfolio Praktijkvoorbeeld ‘Opbrengstgericht werken op de Jenaplanschool in Heerde

Soorten portfolio’s Show/presentatie portfolio Ontwikkelingsgericht portfolio Evaluatie/beoordelingsportfolio Papieren of digitaal portfolio?

Cultuurportfolio Leerling: verzameling van ervaringen en producten van culturele activiteiten. Leerkracht: volgen en beoordelen van de culturele en creatieve ontwikkeling van leerlingen. SLO leerlijnen als kapstok voor cultuurportfolio: Praktijkvoorbeeld Schoolkade.nl/portfolioSchoolkade.nl/portfolio

Een impressie van het digitaalportfolio van Kunstkade Leeuwarden Cultuurportfolio

Je eigen cultuurportfolio Groepsopdracht cultuurportfolio : Maak een opzet van een cultuurportfolio -Relevante ervaringen en/of producten? -Welke disciplines gebruik je wel/niet?

Cultuurportfolio als reflectiemiddel Opdracht reflecteren Welke vragen zijn essentieel in een reflectiegesprek? Hoe maak je van het cultuurportfolio een instrument ter versterking van het cultureel bewustzijn? Kan een reflectiegesprek in groepsverband ook zinvol zijn? Aan welke voorwaarden moet dan worden voldaan? Zie ook Schoolkade­_reflectieSchoolkade­_reflectie

Evaluatie en huiswerk Stel een lijst op van kansen en bedreigingen met betrekking tot het invoeren van een cultuur portfolio.

ICC Module Portfolio Bijeenkomst 2 Datum Naam trainer / instelling

Programma bijeenkomst 2 Welkom, korte terugblik Uitwisselen huiswerkopdracht Praktijkvoorbeeld Kijk ook naar Culturelecompetenties Cultuurmij OostCulturelecompetenties Cultuurmij Oost Cultuurportfolio op schoolniveau Gouden tips Evaluatie en afsluiting

Cultuurportfolio op schoolniveau Niveaus om met een cultuurportfolio te werken als school: Individueel cultuurportfolio Groeps cultuurportfolio Cultuurportfolio op schoolniveau