Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Wie zijn we en wat drijft ons? Cameleon, cultuur die je beleeft.
Doorleefd en bezield. Onderwijsprofiel, een werkdocument
Kritische succesfactoren bij reorganisaties
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
HR Beleid Nathalie Slechte
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Implementeren doe je samen
Motivatie van de professional Willy Limpens
Doorbreekt de impasse “ontwikkeling vergt focus, moed en motivatie”   Dit is een presentatie van Transcend Advies & Coaching.
Jeanne Driessen-Engels Utrecht 10 mei 2007
Kernproject V1 College 1 31 Januari 2008 Instituut voor Interactieve Media.
But … I don’t find employees !. 5% zoekt actief naar een nieuwe job 32% zoekt passief naar een nieuwe job 36% staat open voor een nieuwe job.
Agentschap voor Natuur en Bos
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Tuinstad 3 maart 2009 Informatieavond 3 maart. tuinstad 3 maart 2009 Visie De ideeën van Maria Montessori, vertaald in een eigentijds concept. Veilig.
Corporate Communication & Design
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Wat is een communicatieplan?
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Oktober 2010 Onderzoek naar de behoeften van directeuren en bestuurders in de kinderopvang In opdracht van de beroepsvereniging directeuren kinderopvang.
Begeleidingsplannen GGZ
Auditing Instrument for
AISHE Auditing Instrument for Sustainability in Higher Education.
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
Onze Missie “Organisaties begeleiden naar betere resultaten door het verhogen van motivatie, betrokkenheid, creativiteit en productiviteit.”
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Zachte waarden klinkende resultaten?!. Uitgangspunten van de werkgroep De deelnemende ROC’s delen de notie dat (kern)waarden onderscheidend en legitimerend.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
“Kijken, denken en doen met voor risico”
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
TRANSITIE BINNEN DE ORGANISATIE. En nu?  Denk intern na over manieren om deze materie verder te laten binnensijpelen in het dagelijkse doen en denken.
Corporate Communicatie

WPO (Interactief) Anne van Kempen Sanne van Hoof WPO kenniskring 2 november november 2015 Tips en aandachtspunten voor een succesvolle implementatie.
Mental Coachen Wat? Waarom? Wie?.
Veiligezorg® Fase 1 Organisatorische voorbereiding.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Kindcentrum [naam] Voor ieder kind van 0 tot 13 jaar!
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
De programmavriendelijke organisatie Provincie Gelderland Ervaringen Liesbet Hoek PGMopen 2015.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Organisatieverandering en - ontwikkeling GEDRAG IN ORGANISATIES HOOFDSTUK 13 1.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Topfit de zomer in!.
Handreiking afkoppelen
Become aware (Verzamel slide voor de presentatie)
Dé Vlaamse beroepsvereniging voor lerarenopleiders
Naam school Datum Logo van de school
Werkgevers wendbaar aan de slag
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
B&O.
Noodzaak strategisch niveau communicatieadviseur ?
Leiderschapsontwikkeling
Dertien factoren beïnvloeden de implementatie van Zill
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?

Eerste fase Analyse: praten, rondkijken en bestuderen bedrijfsstrategie Resultaatgebieden Heidesessie management: Gewenste identiteit Kernwaarden Visie op interne communicatie

Communicatieplan OCB Duidelijke keuzes Doelgroepgerichte communicatie Middelen Opbouw afdeling communicatie Rol van management

Vertaalslag naar middelen Werving reclamebureau (briefing) Nieuwe huisstijl Website Brochures Nieuwsbrief etc.

Betrokkenheid management Communicatieadviseur lid van het Management Beraad Rollen in externe communicatie verduidelijken Trainingsdagen externe communicatie

Training externe communicatie Gezamenlijke kernboodschap, onderscheidend vermogen Managers maken eigen netwerkplan Presentatietechnieken Hoe team betrekken bij externe communicatie? (train de trainer) Individuele coaching bij invulling netwerkplan

Effecten Eenduidigheid over identiteit, (gedrag, symboliek en communicatie) vertaalt zich naar betere en eenduidige reputatie Marktanalyse Accountmanager aangesteld Medewerker PR & Communicatie BrinQ Training & Communicatie

Centrale vragen Hoe betrekken jullie managers/medewerkers bij imago? Gedrag is lastig te beïnvloeden. Welke tips hebben jullie?

Vragen?