Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Eerste fase Analyse: praten, rondkijken en bestuderen bedrijfsstrategie Resultaatgebieden Heidesessie management: Gewenste identiteit Kernwaarden Visie op interne communicatie
Communicatieplan OCB Duidelijke keuzes Doelgroepgerichte communicatie Middelen Opbouw afdeling communicatie Rol van management
Vertaalslag naar middelen Werving reclamebureau (briefing) Nieuwe huisstijl Website Brochures Nieuwsbrief etc.
Betrokkenheid management Communicatieadviseur lid van het Management Beraad Rollen in externe communicatie verduidelijken Trainingsdagen externe communicatie
Training externe communicatie Gezamenlijke kernboodschap, onderscheidend vermogen Managers maken eigen netwerkplan Presentatietechnieken Hoe team betrekken bij externe communicatie? (train de trainer) Individuele coaching bij invulling netwerkplan
Effecten Eenduidigheid over identiteit, (gedrag, symboliek en communicatie) vertaalt zich naar betere en eenduidige reputatie Marktanalyse Accountmanager aangesteld Medewerker PR & Communicatie BrinQ Training & Communicatie
Centrale vragen Hoe betrekken jullie managers/medewerkers bij imago? Gedrag is lastig te beïnvloeden. Welke tips hebben jullie?
Vragen?