Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Basisboek Interviewen 3e druk 2012
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn fouten.
Het laatste jaar op De Piramide
Screening van toetsen: Psychometrische analyse
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Hondenhumor Kattengein Film is voorzien van geluid.
Schoolcijfers, een tweede natuur
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Blijf bij mij Jolink.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
De school wil meer dan de inspectie vraagt ?! Ronde tafel bijeenkomst Vrijdag, 9 april 2010.
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Tim Versluijs Leerdoelen.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Definitie Mediawijsheid
Van doelen naar reflectie
Het laatste jaar op De Piramide Groep 8 bereidt zich voor op de GROTE STAP.
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
Les 18 - Testen I-C1#, datum.
Hoe brei een team?.
Groep 6A Wat is de gang van zaken in die groep?. ‘s morgens vroeg in de kring.
CanDo Coaching.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Onderzoek doen een methodische aanpak
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Solliciteren: wat wil ik?
WISKUNDE: het fijnste vak van de week Dat zou toch moeten kunnen!
Plancyclus les 3 Actualiteit Quiz over de stof tot nu toe
Opgroeien in de stad les 3
Welkom! Ouderavond TK2+ project Donderdag 26 november 2015.
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Opdrachten en eindopdracht
Conflicthantering DT Bijeenkomst 2: Conflictstijlen. Hafida El-Gharbaoui Med.hro.nl/gharh.
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
De training interactief voorlezen 1.Opzet 2.Onderzoek studenten VU 3.APS-bevindingen.
Programma van de workshop De test Toetsvragen maken, bespreken. (niveau, vraagvorm, moeilijkheidsgraad etc) en plenair kort rapporteren Het proces Redactie,vakcommissie,taalcorrectie,
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Module Social Media Opleiding pedagogiek Opleidingsjaar 2.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek.
Verdieping Timemanagement
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Pag 107 t/m 136. Waar gaan we het vandaag over hebben? samenvatten vorige week Uitwerking toets bespreken Uitwerking huiswerk Bezettingsverschillen Differentiële.
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Groepswerk Eén werk! = Eén cijfer?.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Informatie voor de scholingsgroepen Hogeschool Inholland
Inleiding, slot, functies, samenvattend tekstverband
Toetsing Vakdidactiek 2.
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Methodiek en Begeleiden Didactiek aan de basis
Cijferloos lesgeven bij talen
Digitale toetsen Quayn.
Transcript van de presentatie:

Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk

 Vooraf en tijdens het samenstellen  Achteraf

VOORAF:  Hebben de toetsvragen betrekking op de doelen die ik met mijn onderwijs had?  Zijn de toetsvragen relevant?  Is de formulering zorgvuldig?

BIJ HET SAMENSTELLEN  Zijn de vragen goed verdeeld over de hele stof?  Is er ook een goede verdeling wat betreft moeilijkheid?  Vraag je inzicht waar je inzicht wilt toetsen, en kennis waar je kennis wilt toetsen?

ACHTERAF  Analyseren van vragen / alternatieven  Analyse van de score: haal de moeilijkheidsgraad van elke vraag maar ook van de toets als geheel boven.

 Wat is de definitie van norm-referenced tests hier?  Wat schijnt de schrijver er in het algemeen tegen te hebben?  Noem twee bezwaren die de schrijver aanvoert waarin je je wel kunt vinden  Noem twee bezwaren waarvan jij in je school carrière nooit last hebt gehad.  Hoe verhoudt zich het artikel over Criterion- referenced tests tot het vorige artikel?

 Welke elementen van de vernieuwende opzet van onderwijs uit de inleiding waren jou nog niet bekend? Wat zou je er over willen weten?  Welke plek geven de schrijvers het traditionele toetsen?  Wat is je eventueel niet duidelijk uit het begrippenkader?

 Lezen ‘Assessment, Hoe Begin je er aan Stap 1’uit ‘Anders Evalueren’.  Hoofdstuk 5 Online Reader