Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk
Vooraf en tijdens het samenstellen Achteraf
VOORAF: Hebben de toetsvragen betrekking op de doelen die ik met mijn onderwijs had? Zijn de toetsvragen relevant? Is de formulering zorgvuldig?
BIJ HET SAMENSTELLEN Zijn de vragen goed verdeeld over de hele stof? Is er ook een goede verdeling wat betreft moeilijkheid? Vraag je inzicht waar je inzicht wilt toetsen, en kennis waar je kennis wilt toetsen?
ACHTERAF Analyseren van vragen / alternatieven Analyse van de score: haal de moeilijkheidsgraad van elke vraag maar ook van de toets als geheel boven.
Wat is de definitie van norm-referenced tests hier? Wat schijnt de schrijver er in het algemeen tegen te hebben? Noem twee bezwaren die de schrijver aanvoert waarin je je wel kunt vinden Noem twee bezwaren waarvan jij in je school carrière nooit last hebt gehad. Hoe verhoudt zich het artikel over Criterion- referenced tests tot het vorige artikel?
Welke elementen van de vernieuwende opzet van onderwijs uit de inleiding waren jou nog niet bekend? Wat zou je er over willen weten? Welke plek geven de schrijvers het traditionele toetsen? Wat is je eventueel niet duidelijk uit het begrippenkader?
Lezen ‘Assessment, Hoe Begin je er aan Stap 1’uit ‘Anders Evalueren’. Hoofdstuk 5 Online Reader