Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012. Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Nieuwe blik op publieksagressie
Evaluatie van mentorprojecten
Bedrijfsverbetering met de Code
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Zelforganisatie Ultiem geluk of complete chaos?
Onderzoek naar de effecten van het Thuisadministratie programma
Introductiebijeenkomst
Ouders en Kinderen Centraal
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
Geestelijke Verzorging voor mensen met een verstandelijke beperking
Praktijkwerkplaats Poort Verbinding vrijwilliger en professional / Samenwerking formele en informele zorg Henriëtte Nauta (VMCA) en Marjan van Doorn.
Hogescholen in Dialoog
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Ondersteuningsplannen
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Als ik jou een reddingsboei toewerp, kun jij jezelf dan redden?
Het kwaliteitskader Verantwoorde zorg in relatie tot palliatieve zorg
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
School-als-organisatie en schoolcultuur
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
FWG SUPERSET®.
Burgerinitiatieven.
WDH Twente 5 november 2014 Visitatieprogramma Huisartsen Sabine van Logtestijn, Projectleider Visitatie NHG.
Trajectbegeleiding.
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Gelukkige Medewerkers presteren beter!
MEE maakt meedoen mogelijk
Meer dan 200 loopbaanprofessionals doen mee! Dag van de Loopbaan Wat is de Dag van de Loopbaan? Op 27 september zetten ruim 200 Noloc erkend (register)
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
LOOPBAANSCAN MEDEWERKERS SECTOR WATERSCHAPPEN. JOUW LOOPBAAN De nieuwe cao sector waterschappen biedt kansen om jezelf verder te ontwikkelen in je loopbaan!
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Copyright 2013 | Annemarie van Dalen | Organisatieadvies Zorgvernieuwing vraagt om anders organiseren.
Wat vinden jullie belangrijk bij het zoeken en krijgen van hulp?
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Landelijk Platform GGz Digitale Zorg vanuit gebruikersperspectief Ambassadeurs Digitale Zorg & Marieke Haitsma (Landelijk Platform GGz)
& Onze Staatvandienst Landelijk werkend, regionale focus – Hoofdkantoor Deventer – Kantoren in Amersfoort, Amsterdam, Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen, Doetinchem,
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Cliëntenparticipatie Transitie jeugdzorg in de praktijk Zwolle, 3 april 2013.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Vernieuwde werkwijze Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg Anders denken, anders doen.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Cliëntervaringsonderzoek Epilepsiecentrum Kempenhaeghe Sector Zorg & Dienstverlening Kwaliteitsdag VGN Door Esther Landsheer, MSc. Orthopedagoog.
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
Instrument of houding? Implementatie van regionaal en lokaal integraal volksgezondheidsbeleid.
Workshop Rendement in opleiden Transvorm – 1 juni 2015 Stephan Obdeijn en Carlijn Hoedemaker.
WPO interactief Anne van Kempen 18 februari 2016.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Het Vernieuwde Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzame inzetbaarheid van de professional
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN VANDANA RAMLAL- CHANDER
Kwaliteit Verbetercyclus
Van Zorg naar SOCAV.
Werkgevers wendbaar aan de slag
Onderzoeksproject Service’
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012

Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012

Paul Koopman Directeur Marketing & communicatie Dichterbij Martha van Biene Ontwikkelaar van het instrument Gerard Kersten Directeur Dichterbij regio Rijk van Nijmegen Even voorstellen…

Aanleiding: Kwaliteit inzichtelijk maken Kwaliteitskader gehandicaptenzorg Cliëntervaringen zijn belangrijke pijlers! Kwaliteit is een subjectief gegeven Ontwikkeld in het kader van zorgvernieuwing GK

‘Ben ik tevreden?’ Meten is niet alleen weten, maar ook directe actie! Meer dan een vragenlijst Gebaseerd op de domeinen van Schalock De dialoog is cruciaal MvB

Instrumentenset Vragenlijst Richtinggevende vragensets Samenvatting Mijn plan Verwantenenquête MvB

In gesprek: Jack en Judith

Elementen ‘Ben ik tevreden?’- gesprek: Narratieve werkwijze: open vragen, uitgenodigd om zijn verhaal te vertellen Op zoek naar de beleving en de ervaring van de cliënt Geen mening of oordeel Wederkerig leren Gespreksvoering: op maat van de cliënt MvB

Actie: Cliënt onderneemt de actie Acties en doelen matchen Iedere dag MvB

In gesprek: Margot en Dori

Uitgelicht: Geen doelgroepbenadering Uitgevoerd door de eigen begeleider Versterk het ondersteuningsplan van de cliënt met ‘Ben ik tevreden?’ GK

Wat is ‘Ben ik tevreden?’? Laagdrempelig Praktisch Niet iets nieuws erbij maar in het bestaande ondersteuningsproces GK

Wat heeft de cliënt er aan? Zicht en grip op: – “Wat heb ik nodig?” – “Wat wil ik en wat kan ik?” Inzet van eigen netwerk Regie op eigen leven De acties stimuleren de ontwikkeling van oude en nieuwe competenties Ondersteuning gericht op mogelijkheden MvB

Wat heeft de professional er aan? Vraaggericht werken Aanvullen in plaats van invullen Groei in gespreksvaardigheid Professionele houding: kunnen, willen en durven kijken naar het eigen handelen Creativiteit en innovatie: zoeken naar nieuwe antwoorden GK

Wat heeft de organisatie er aan? Gerichtere inzet professionals en het netwerk Geaggregeerde stuurinformatie Dialoog leidt tot professionaliteit Cliëntvragen sturen organisatie ontwikkeling Managen van leerprocessen Organiseer uw eigen oppositie GK

Implementatie

Implementatie Dichterbij: 220 Persoonlijk Begeleiders getraind gesprekken gevoerd (2011) gekoppeld aan het IOP acties uitgezet Doorlooptijden: Voorbereiding : 6 maanden Uitvoering : 1 jaar GK

De resultaten: GK Cliënt kunnen beter aangeven wat ze willen ondernemen acties waardoor kwaliteit van leven toeneemt Verwant makkelijker in gesprek met de begeleiding Medewerker groei in professionaliteit beter vragen en luisteren leren reflecteren eigen gedrag Management Thermometer voor ‘de kwaliteit van leven’. Input voor managementontwikkeling en leerprocessen Prioriteren plannen en budgetten

Inzet middelen: GK Tijd: voorbereiding 6 maanden: Trainings- en terugkombijeenkomsten Inrichten organisatie en rapportages Geld: Training en follow-upEenmalig 2 dagdelen per begeleider Advies inrichting organisatie (indien wenselijk) Nader te bepalen Kosten per uitgevoerd onderzoekAbonnementsysteem gebaseerd op de omvang van de organisatie (staffel)

Vragen?