 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Dyscalculie.
De overstap naar het voorgezet onderwijs!
“Projectmanagement in het hoger onderwijs”
Toetsen en leerlijnen in nieuwe scheikunde
Docenten: Willem Ruijsbroek Les 1,
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Ben ik de enige? Een op de zes Nederlanders last heeft van somberheid, angst of andere klachten personen krijgen een depressie jaarlijks 1,1 miljoen.
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Leren = Concentreren I II III.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Begeleiden, hoe doe je dat?
Mijn werkstuk over Sims
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Presentatie Bijeenkomst 3
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Curriculaire spinnenweb
Portfolio Presentatie
@ allesvoorengels.nl. 1. Pak een lijntjesblaadje van mijn bureau 2. Zet de tafels uit elkaar 3. Leg dit op je tafel: - 2 zwarte / blauwe pennen - Leesboek.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Project voorbereiden excursie Excursie naar 4 verschillende landschappen.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Samen Scheikunde Doen Jonge kinderen op ontdekking in de keuken.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Dialyse…… en wat betekent dit voor u als partner Carla Deen Dirry Keurhorst.
Toetsen van de concept-contextbenadering bij maatschappijwetenschappen
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Bijeenkomst September 2015
* 1F = BASISSCHOOL * 2F = VMBO * 3F = HAVO & MBO.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
WOENSDAG 16 MAART VRIJDAG 18 MAART NEDERLANDS. PROGRAMMA  15 minuten lezen uit het leesboek  Bespreken werkplanner  Nakijken opdracht 3 en 4 (lezen)
Studiemiddag vakdidactiek/opleidingsdidactiek PTH Windesheim 3 december Verzorgd door ECENT/OTIB Op uitnodiging van Theo Last en Wim Sterken n Peter Smulders.
Pilot Cursus Vakverbreding Toetsing 2008 Les 1 A.Materialen: A.Materialen: Reader is te vinden op Reader is te vinden op
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Week 5 te doen: Bespreken Hst 4. Bespreken artikel ‘Norm Referenced Achievement Tests Vragen stellen (maken) over ‘Anders Evalueren’ Huiswerk.
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
AOS docentonderzoek bijeenkomst 10 Analyses en conclusies.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
GEDOCUMENTEERD SCHRIJVEN Revisited
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Beste havo 4..
Les 2: gegevens samenvatten
Toetsing Vakdidactiek 2.
Analyseren, ontwerpen en evalueren van projectonderwijs Bijeenkomst 3
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Boekpresentatie.
Onderwijskunde en vakdidactiek
Cijferloos lesgeven bij talen
Welkom!.
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

 Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek Enquete ‘medezeggenschap’.

 Wat komt er in de toets (en wat niet)  Welke rollen zie je voor jezelf bij het toetsen van deze cursus?  Deadline voor voorstellen onderzoek: week 7  Verhouding onderzoek tot bijvoorbeeld werkstuk voor afstuderen.

 Geef aan wat het verschil is tussen enerzijds oordelen en beoordelen en anderzijds toetsen.  Waarom duren de meeste proefwerken 45 of 50 minuten? Is dat ahndig / nodig / relevant?  Bedenk eens een paar voors en tegens van relatief cijfers geven…  Bespreken geciteerde case van een beoordelaar die werd teruggefloten

 Hoever willen en kunnen we gaan in rekening houden met beoordelaarseffecten. Bereid je in twee kampen voor (voor en tegen) op het bespreken van de volgende stelling: ‘Er wordt bij mijn studie aan FLOT meer rekening gehouden met beoordelaarseffecten dan op mijn middelbare school’

 Maak een paar korte aantekeningen aan de hand van de volgende vragen en bespreek die met een partner:  Welk onderwerp heb ik voor mijn onderzoek  Hoe denk ik het te gaan aanpakken  Waar verwacht ik moeilijkheden tegen te komen  Welke hulp heb ik nodig van mijn groepsgenoten / mijn stageschool / mijn leerlingen / mijn docent Toetsing.  De partner rapporteert.

 Huiswerk: Web Toetsing hoofdstuk 4, Inleiding van Anders Evalueren (t/m blz 28)  Maak twee toetsvragen voor de toets van deze cursus  Vul de enquete ‘medezeggenschap’ in.