Week 5 te doen: Bespreken toetsopzet Bespreken hoofdstuk 3 reader. Debatje: hoever wil je gaan met invloeden aanwijzen (case) Rapporteren ideeën onderzoek Enquete ‘medezeggenschap’.
Wat komt er in de toets (en wat niet) Welke rollen zie je voor jezelf bij het toetsen van deze cursus? Deadline voor voorstellen onderzoek: week 7 Verhouding onderzoek tot bijvoorbeeld werkstuk voor afstuderen.
Geef aan wat het verschil is tussen enerzijds oordelen en beoordelen en anderzijds toetsen. Waarom duren de meeste proefwerken 45 of 50 minuten? Is dat ahndig / nodig / relevant? Bedenk eens een paar voors en tegens van relatief cijfers geven… Bespreken geciteerde case van een beoordelaar die werd teruggefloten
Hoever willen en kunnen we gaan in rekening houden met beoordelaarseffecten. Bereid je in twee kampen voor (voor en tegen) op het bespreken van de volgende stelling: ‘Er wordt bij mijn studie aan FLOT meer rekening gehouden met beoordelaarseffecten dan op mijn middelbare school’
Maak een paar korte aantekeningen aan de hand van de volgende vragen en bespreek die met een partner: Welk onderwerp heb ik voor mijn onderzoek Hoe denk ik het te gaan aanpakken Waar verwacht ik moeilijkheden tegen te komen Welke hulp heb ik nodig van mijn groepsgenoten / mijn stageschool / mijn leerlingen / mijn docent Toetsing. De partner rapporteert.
Huiswerk: Web Toetsing hoofdstuk 4, Inleiding van Anders Evalueren (t/m blz 28) Maak twee toetsvragen voor de toets van deze cursus Vul de enquete ‘medezeggenschap’ in.