Het brede school ondersteuningsteam BSOT. Uitgangspunten preventief werken / vroeg signaleren samenwerken met alle instanties en ouders snelheid van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Omgaan met leerstoornissen in het secundair onderwijs
Advertisements

Zorgwerking in onze school
‘Op deze school wordt niet gepest!?’
SMW-er: schakel tussen SOT en wijkteam?
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
KINDEREN EVALUEREN ZELF GON-BEGELEIDING BEGELEIDING DOVE EN SLECHTHORENDE KINDEREN Jan De Vos ( ) – Onderwijskundig Ontwerpen – Academiejaar
Informatieavond 22 april 2013
Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Welkom Presentatie Passend Onderwijs voor ouders 11 februari 2014
Passend Onderwijs presentatie voor MR februari 2014
De Van Damschool in ontwikkeling
Voorstellen.
Arrangeren met het ondersteuningsteam Context Passend Onderwijs
Leerlingenzorg De Telgenkamp
Opleidingsinfrastructuur
GROEIDOCUMENT.
Handelingsgericht werken in het ZBO Workshop VIA Amsterdam.
MBO passend onderwijs
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Vergoedingsregeling dyslexie
Respect op school Geen VOET om op te staan.
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Historie Operatie Jong: Kind centraal en geen kind tussen het wal en het schip Gideonsgemeenten: Opvoed-
Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs.
SWV 2802 Bijeenkomst 26 november Johan Frisoschool Lansingerland.
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Handelingsgericht werken
Leerlingzorg op r.k. Basisschool de Parkiet
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
GEEN KIND MEER TUSSEN WAL EN SCHIP
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
Passend Onderwijs voor uw kind
Augusta van Oene en Hilda Visser
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
Overleg directeuren / IB Dinsdag 2 december 2014, Putten
Basisteam jeugd en gezin “de basis van het nieuwe Jeugdstelsel” Voorlichting VO 22 januari 2015.
Basisondersteuning en Schoolondersteuningsprofiel (SOP)
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
CJG Schouwen-Duiveland1 het CJG en zorgstructuren in de school Leeman h.
Informatieavond Van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Programma Introductie. Monitoring Functies van het ZAT Samenwerken in een ZAT Aanbevelingen.
Door Martine Pauptit, consulente Onderwijszorgloket Koers VO
“Deurbroez´n” Decentraliseren vanuit gemeentelijk perspectief´
Passend onderwijs versie 8 mei Passend onderwijs Alle leerlingen hebben recht op een passend onderwijsprogramma. Geen thuiszitters. Scholen, besturen.
Doel ZAT “Zo veel mogelijk kinderen en hun gezinnen zo vroeg en zo snel mogelijk goede en afgestemde zorg bieden en leerkrachten in de klas ondersteunen.
Passend onderwijs. Opbouw presentatie Passend onderwijs Alle leerlingen hebben recht op goed onderwijs. Het liefst een school in de buurt. De beste kansen.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Advies en POVO procedure
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Verwijzing VSO terugdringen Professionele ontwikkeling van de docenten Veranderingen ondersteuningsstructuur.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Zorg voor peuters Vroeg Erbij in Assen Zorg voor jonge kinderen.
Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009 FOCUS OP AUTISME PASSEND ONDERWIJS IN DE WESTELIJKE MIJNSTREEK.
WSNS regio Leiden en VIA Leiden. WSNS is een samenwerkingsverband van alle schoolbesturen primair onderwijs in de regio Leiden Wij zijn van en voor de.
Het CJG team in de wijk CJG teams aan de slag! Verbinden preventief jeugdbeleid, Jeugdzorg en Passend onderwijs Presentatie is ontwikkeld door:  Ans Hermans.
Passend onderwijs en self-efficacy De leraar binnen passend onderwijs Woensdag 9 april 2014.
Schoolmaatschappelijk werk. Betekenis Schoolmaatschappelijk werk biedt een goede aanvulling voor vragen die niet direct onderwijs gerelateerd zijn. Schoolmaatschappelijk.
PASSEND ONDERWIJS IN DORDRECHT DORDTSE KINDEREN KUNNEN IN DORDRECHT NAAR SCHOOL Yvette van Hoof Directeur Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Dordrecht.
leren opvoeden spelen vieren……… de school maken!
Familie netwerkberaad. Aanleiding Er is een situatie in het gezin ontstaan die onveilig is of kan worden. Familie netwerkberaad.
Regels in school Leerlingen van groep 1/2/3 van CBS De Gearrin:
Leven in de aanwezigheid van Jezus. Is leven in hoop Leven in de aanwezigheid van Jezus.
De zorg op onze school Presentatie over de zorg met als uitgangspunt de 1-zorgroute. Petra Vinkestijn IB-er Burg. Westerbeek van Eertenschool Varik.
10 oktober 2016 Nieuwe werkwijze aanvraag TLV voor VSO Samenwerkingsverband V(S)O
Regels in school Leerlingen van groep 1/2 van CBS De Gearrin:
STERK IN DE KLAS Onderwijszorgarrangement
Jaarverslag medezeggenschapsraad
Hoe volgen wij onze kinderen?
Transcript van de presentatie:

Het brede school ondersteuningsteam BSOT

Uitgangspunten preventief werken / vroeg signaleren samenwerken met alle instanties en ouders snelheid van werken 1 kind - 1 gezin - 1 plan ouder/gezin kent het kind het beste en is, verantwoordelijk voor kind en ontwikkeling. school is beste leerlingkenner thuisnabij

Samenstelling Brede schoolondersteuningsteam vijf vaste leden: de schooldirecteur, de intern begeleider (IB'er), een (school)maatschappelijk werker ((S)MW-er), een jeugdgezondheidszorg-medewerker (JGZ-er) een platformondersteuner van het Ondersteuningsplatform Nijmegen. ouders worden altijd uitgenodigd. andere betrokkenen (leerkrachten en/of andere professionals). Dit wordt de 'vrije stoel' genoemd.

Ondersteuningsstructuur binnen Kampus Signalen rondom de ontwikkeling van het kind door de ouders en/of de leerkracht. Signalen worden besproken door de ouders met de leerkracht of door de leerkracht met ouders. Gezamenlijk wordt afgesproken welke stappen uitgevoerd zullen worden en wanneer evaluatie plaatsvindt. De leerkracht vult het Groeidocument in. Signalen worden door de leerkracht besproken met de intern begeleider. Adviezen van de intern begeleider worden door de leerkracht besproken met: - de ouders - de leerling (indien mogelijk) Adviezen worden uitgevoerd. Signalen verdwenen,de casuïstiek is afgerond. Signalen blijven, het signaal wordt met medeweten van ouders besproken met de directeur en/of een ander lid van het Brede schoolondersteuningsteam en geagendeerd worden voor het Brede schoolondersteuningsteam.