ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart 2016 11.00 uur – 12.00 uur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ochtend Presentatie - docenten Welkom terug! Hoe ging de uitvoering van de PvB? Wie heeft dit allemaal gedaan en wat waren de ervaringen?
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
WELKOM!. INHOUD • VOORSTELLEN • ORGANISATORISCHE ZAKEN • BEOORDELINGEN % • HUISWERK • PORTFOLIO • CITO ENTREE & VERKEERSEXAMEN • VRAGEN & OPMERKINGEN.
Voorlichting B3.
Bouwsteen Traject OP Maat Foto’s voor poster. Inleiding Steeds vaker worden scholen geconfronteerd met leerlingen die getalenteerd, hoog intelligent of.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Opleidingsinfrastructuur
Sylvia v/d Pal en Maaike Beltman
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Implementeren Wat komt er zo al bij kijken? Johan Cruijff
Transparantie bij evaluatie van stages Ann Deketelaere Dienst Onderwijs Faculteit Geneeskunde 19 november 2009 Studiedag Associatie: waarderen van leren.
De Zeester Informatieavond - Ouderpanel 12 maart
Samenwerking HBO en bedrijfsleven
ICT in het Onderwijs bij TBM
Nieuwe opzet duale raadsvoorstellen Essentie Gorcumse model Raadsbijeenkomst 13 februari 2007 in vervolg op 21 september 2006.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
managen van de doorstroom
Begeleiding starters en professionalisering docenten Project 2 1.
Portfolio
WELKOM Wat brengt je hier ? Wat verwacht je hier te horen ? Wat verwacht je hier te halen?
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Stellingen en Panel Testpanel (n=122) Vraag 1 Mijn organisatie leert voldoende van ervaringen van andere organisaties in binnen en buitenland 1 maart 2012.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
MEE maakt meedoen mogelijk
Samenwerken aan strategisch personeelsbeleid
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Stages Keuzen en kansen.
Met talenten werken in je team Een werkwinkel voor Zin?Ja! Guy Geerens
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Alle lijntje bij elkaar…?
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Rotterdam, 00 januari 2007 Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 3 (week 5) Hafida El-Gharbaoui
Keuzethema: differentiatie
Altijd in de buurt!. Even voorstellen: Meindert Baptist Administrateur / Financial Controller (v.h. Manager bedrijfsbureau)
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar tvwo
De praktijk van een (academische) opleidingsschool Julianaschool Rijssen.
ERD-schap Een verhaal uit de praktijk. Even voorstellen Naam: Willemien van de Wouw, Hoofd P&O Huidige werkgever: Signum Plaats: ’s-Hertogenbosch en omgeving.
Onderzoekateliers Een eerste stap naar partnership?
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar thavo
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Chemie tussen context en concept Hoe bereiden we studenten voor op vernieuwing ?
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
WELKOM MODULE LANDSCHAP ZAKELIJKE EVENEMENTEN Eventmanagement HKU / les 3 en 4 / 11 april 2011 / Periode 4 – 2010/2011.
Stuurgroep GWW 9 maart 2017 verslag.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
Prestatieinkoop Aanbestedingsvorm waarbij u zelf de kwaliteit bepaalt
23 maart 2017 profilering.
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Kansen en mogelijkheden in het buitenland
Ouders en school samen Maart 2016
Herregistratie-eisen profielarts donorgeneeskunde
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Docentstages, smeerolie tussen bedrijf en school Presentatie Praktijkopleidersdagen
Daphne Keller 29 augustus 2018
FLOW WEP Toepassing bij [corporatie].
LOP Antwerpen Basisonderwijs 03/02/2016
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

ALS MEDEWERKER OP STAGE Als medewerker op stage Waar moet ik dan aan denken? Symposium 17 maart uur – uur

1.Welkom en een korte meningspeiling (5-10 minuten; Rob Fasten) 2.Informatieve inleiding (10 minuten; Rob Fasten) 3.Een docent op stage; schets van de ervaringen (10 minuten; Marielle van Witsen, docent van de School voor Zorg Delft) 4.Ondersteuners op interne en externe stage; schets van de ervaringen (10 minuten; Silke Hinz, HRM-adviseur en Annemarie de Mooij) 5.Een internationale stage (5-10 minuten; Job Wolfslag, beleidsadviseur Internationalisering) 6.Interactief: Welke vragen leven er bij de groep? Welke suggesties heeft de groep? Welke informatie verwacht de groep van HRM? Programma ALS MEDEWERKER OP STAGE

Filmpje docentenstage

ALS MEDEWERKER OP STAGE Soorten stage (b.v. in de horeca) 1.Verkennende stage 2.Verdiepende stage 3.Update stage 4.Onderzoekende stage

1.Wie heeft er reeds een stage gelopen? 2.Wie heeft een stage gepland? 3.Wie vindt een bedrijfsstage/ instellingsstage voor zichzelf zinvol? 4.Wie vindt een internationale stage voor zichzelf zinvol? 5.Wie vindt dat 40 uur stage in twee jaar haalbaar is? 6.Is 40 uur stage in twee jaar voldoende? 7.Moet een leidinggevende ook op stage? Even een kleine peiling… ALS MEDEWERKER OP STAGE

Kaderbrief 2016 en 2017 Strategisch beleid van Mondriaan; professionalisering van medewerkers Elke medewerker (OP, BOBP en AOBP…!) loopt 40 uur stage in twee jaar Een deel van de onderwijsgevenden (≥ 5%) volgt jaarlijks een buitenlandse stage of werkbezoek De stage-uren vallen onder de professionaliseringsuren (107 uur/ 59 uur) Stage is onderdeel van het functioneringsgesprek en elke medewerker wordt erop beoordeeld In MijnBardo kan de medewerker een reflectie op en/of verslag van de stage opnemen in zijn portfolio/ bekwaamheidsdossier (naar voorbeeld)(naar voorbeeld) In een team vindt bij voorkeur transfer over het geleerde plaats Relatie met salarismix Vertrouwelijkheid Verantwoordelijkheid bij medewerker zelf Netwerk van BPV-begeleider Informatie over stage ALS MEDEWERKER OP STAGE

X Terug

Praktijkverhaal 1 Een docent op stage Marielle van Witsen, docent School voor Zorg Delft ALS MEDEWERKER OP STAGE

Praktijkverhaal 2 Een ondersteuner op interne stage in een school Silke Hinz, HRM-adviseur ALS MEDEWERKER OP STAGE

Praktijkverhaal 3 Een ondersteuner op externe stage bij een organisatie Annemarie de Mooij, HRM-adviseur ALS MEDEWERKER OP STAGE

Internationale stage Wat moet ik me daarbij voorstellen? Job Wolfslag, beleidsadviseur Internationalisering ALS MEDEWERKER OP STAGE

Tips voor de school, voor het management: Neem als school een reëel bedrag voor innovatie op in de begroting ter bekostiging van de docentstages. De voornaamste kostenpost is vervanging. Stimuleer en enthousiasmeer docententeams om docentstages te doen. Plan stages die enkele weken gaan duren bij voorkeur direct na een vakantie. Vraag de docent-stagiair om gedurende de stageperiode regelmatig iets van zich te laten horen. Laat een docent zelf invulling geven aan zijn stage, maar bespreek als schoolleiding vooraf goed of het stageplan praktisch uitvoerbaar is, voldoende diepgang heeft en of de doelstellingen waardevol en haalbaar zijn. In het stageplan moet opgenomen zijn wat er met de nieuw verworven inzichten in de school gaat gebeuren.

Vragen ALS MEDEWERKER OP STAGE Welke vragen leven er bij de groep? Welke suggesties heeft de groep? Welke informatie verwacht de groep van HRM?

ALS MEDEWERKER OP STAGE