Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Centrale werkwinkel D:
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Het ‘nieuwe’ samenwerken Voor een duurzame stad Door de inzet van NME.
ACTIVITEITENPLAN Wat gaan we doen?.
Stichting Dijk van een Kust
Update Rivierenproject Commissie M&W Westervoort, 11 april 2013.
Toerisme Laag Holland van woorden naar daden 12 januari 2009.
Relatiebijeenkomst toeristisch-recreatieve ondernemers Conferentiecentrum De Kroeze Danne
FysioGroepTwente : Ondersteunen, Delen en Verbinden FysioGroepTwente September 2010.
Vertegenwoordiging landelijk netwerk en relatie regionale netwerken Sessie B NOV Conferentie 7 oktober 2008.
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’

GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
Commercialisatie Fietsen
Het Landelijk Platform GGz heeft van het Ministerie van VWS in 2006 het project Programma Lokale Versterking toegewezen gekregen.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Jaarvergadering 2008 Welkom. Het Thema van deze avond: De agrarische sector als leverancier van duurzame grondstoffen en energie. Het Thema van deze avond:
Onderwijs & Arbeidsmarkt Jaap Bond, gedeputeerde Provincie Noord-Holland.
Passend Onderwijs Noord-Limburg November 2013
DETAILHANDELSPLAN GEMEENTE HOEILAART Paraat. Altijd, overal.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
De Participatiewet 26 oktober 2013 Jan Hamming. Presentatie De Participatiewet: wat verandert er voor gemeenten? Uitdagingen Inzet VNG (de knelpunten)
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Er valt wat te beleven…! Over evenementen en bestemmingen En over wat Toerisme Vlaanderen kan doen Lea Winkeler – stafmedewerker Toerisme Vlaanderen Brakel.
Citymarketing Hilversum 2006
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Toeristen in Holland Rijnland Bestuurlijke bijeenkomst 26 oktober 2005 Oegstgeest.
Horst 22 maart 2011 Vastgoed(monitor) Limburg (:VL) Van Monitor naar Community 22/3:VL in gesprek met Noord-Limburg.
1905 opgericht leden hectare 345 natuurgebieden Fons Mandigers, beheerder eenheid NoordOostBrabant en Mook Wilde dieren en verkeer Natuur.
Thema avond Statencommissie EOI Vertrouwenspact Werkgelegenheid Limburg 6 oktober 2005 VWL VERLEDEN EN TOEKOMST VWL MARKTPLAATS VAN LIMBURG VOOR ONDERWIJS-
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Centrummanagement in Leudal? Onze ervaringen in Panningen! 17 november 2014 Ger de Vlieger Jan Bouten.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
Grensoverschrijdend Coevorden. Het ‘Europa-bewustzijn’ in de Gemeente Coevorden: Vanwege ligging eeuwenlange oriëntatie op buurland. Vanuit Europark GmbH.
Lokaal Woon en Leefbaarheids Plan. Lokaal Woon- en Leefbaarheids Plan  Waarom  Resultaten bijeenkomsten  Hoe nu verder.
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
Kinderen en Gezondheid bij Albert Heijn september 2009.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
WaterReijk Weerribben Wieden Ilse Boers. Inhoud 1. Organisatie 2. Evenementen als regiopromotie 3. Hoe kunt u mee doen? 4. Vragen.
1 Landerd 2020 Levendig en natuurlijk ondernemend Voorbereidende raadsvergadering
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
WELKOM! bij de kick-off van het toeristisch jaar 2016 in Salland!
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Klanttevredenheidsonderzoek
Rolf Winter 30 maart
Plannen
Slag om Arnhem levend houden.
Welzijnsregio Noord-Limburg
Rolf Winter 28 maart
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Ons Water Workshop Best Practice Week van Ons Water Drechtsteden
t/m diverse toeristische platforms
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Stichting De Waaier Presentatie 30 november 2017.
Markconsultatiedag 29 november
MaaS pilot: Grenzeloze Mobiliteit
14 november 2017.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
Markconsultatiedag 29 november
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Toerismeboeren Kick-off 2018
Naar een stad waarin iedereen meedoet
De toekomst van toerisme… Limburgse lessen
Toegankelijk Vechtdal
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
Betaalpas voor de regio
Transcript van de presentatie:

Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg en Leudal zichtbaar te maken voor toeristen, recreanten en eigen bewoners; Belang van de sector toerisme en recreatie te laten zien, in bestedingen en fte maar ook voor - het maken van een regio waar het aangenaam wonen en werken is.

Dit staat 6 jaar na dato: Organisatie aangestuurd door 6 platforms met 397 deelnemende organisaties die samen ong. € ,- op tafel leggen voor regiopromotie versus € ,- subsidies van 8 gemeenten. Deelnemer per platform: Maasduinen 83 Rijk van Venray 69 Horst aan de Maas 79 Venlo 56 Peel en Maas 60 Leudal 53

Bijbehorende Organisatiestructuur

Toeristische Platforms dienstenpakket: Het binden van ondernemers in/aan de regio; Co-financiering van Liefde voor Limburg campagne door ondernemers Zorgen voor content uit werkgebied voor de marketingcampagne (TIV); Lokale promotie; Lokale productontwikkeling (zoals arrangementen, routes).

Leisure Port dienstenpakket Uitvoeren regiopromotie voor 8 gemeenten onder de slogan Liefde voor Limburg Ondersteunen en faciliteren 6 lokale platforms door uitvoering van diensten voor hun Ondersteunen en faciliteren van 7 VVV agentschappen door centrale inkoop VVV producten en geven van advies Deelname in gezamenlijke campagne binnen Euregio en Limburg Onderzoek naar potentiele doelgroepen en nieuwe toepassingen

On- en offline marketing

In 2014 € ,- aan mediawaarde, sinds de start € ,- aan mediawaarde

Free publicity gemeente Leudal

Smaakcampagne Gericht op eigen inwoners Online en offline jij-smaak/ /heb-jij-smaak

Rendement

Partner voor onder andere:

Samen deelname in directie SVL en Routebureau Noord- en Midden- Limburg Samen deelname in Euregionale campagnes Samen zijn we VVV formulenemer Combipakket voor ondernemers die lid willen worden van beide organisaties Delen van routes en bezienswaardigheden

Kenmerkende getallen voor Leudal Nld bedrijfspagina’s: 55 Dts bedrijfspagina’s: 13 Pagina’s per categorie Overnachten: 15 Dagje Uit: 13 Eten en drinken: 18 Overig, winkelen, vergaderen: 9

Kenmerkende getallen voor Leudal Aantal fietsroutes: 13 Meest bekeken:7: Roggel en Leudal Aantal wandelroutes: 9 Meest bekeken:3: Roggel – Leudal 7: Water Wandel Wereld Leudal Aantal Natuurgebieden: 5 Meest bekeken:10: Leudal Aantal bezienswaardigheden: 21 Meest bekeken:5: Kasteel Aldenghoor in Haelen 16: Friedesse molen in Neer Huidig aantal gepubliceerde evenementen: 30

Focus bij digitale informatievoorziening op: Behoud bedrijfspagina’s, kwaliteit vergroten en kwantiteit verhogen; Vertalingen, aan leden wordt hiervoor een inkoopvoordeel aangeboden; Controle routes om te voorkomen dat gasten de site gaan negeren omdat informatie niet klopt; Invoeren van bezienswaardigheden, maakt de gemeente Leudal aantrekkelijker, worden ook langs de routes zichtbaar; Invoer van evenementen vergroten, verenigingen en stichtingen zijn g d, gemeente kan Uitagenda nog kenbaar maken bij verlenen vergunningen; Onder de aandacht brengen van campagne ‘Heb jij smaak?’ zodat er veel unieke plekjes uit de gemeente Leudal aan het licht komen. Vraag om link zoveel mogelijk te verspreiden onder familie en vrienden die in de gemeente Leudal wonen.

Kennis en advies Aanbieden van inspiratiesessies en workshops op regionaal niveau, recentelijk studiereis naar Efteling, thema groepenmarkt Uitvoeren van onderzoeken, naar bijvoorbeeld kansen van ecotoerisme, zorg en toerisme Uitvoeren van gastvrijheidsonderzoeken, pilot gemeente Bergen Deelname in allerhande werk- en stuurgroepen zoals Regio van de Smaak, vitaliteitsscan provincie VRAGEN?