Wijkverkeersplan Wilhelminapark 2e bijeenkomst klankbordgroep 17 maart 2016.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatieavond 26 september 2007
Advertisements

Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
Workshop Verkeer en milieu werken samen Team ‘Meer met lucht en verkeer’ heet u van harte welkom! Utrecht, 28 oktober,2010.
Aan vrijkomende schoollocaties in Waalwijk
Stationsomgeving - 29 juni
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
Riool reconstructie Nieuwenhagerstraat-Lindestraat.
Info-avond 07/01/09, 1 Michel van Kesteren 7 januari 2009 Geluid en luchtkwaliteit bij ruimtelijke plannen.
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
Gezonde lucht in de ruimtelijke praktijk: De Amsterdamse Richtlijn gevoelige bestemmingen luchtkwaliteit Saskia van der Zee (GGD) en Harry van Bergen.
Dienst Maatschappelijke Ontwikkeling Nieuwe Verordening Individuele Wmo Voorzieningen Raadsinformatieavond 17 december 2009.
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Wijkontsluiting stationskwartier
Informatieavond 19 april 2010
Gemeente Zoetermeer Voorontwerpbestemmingsplan Zorghart.
Vereniging voor Waterstaat en Landinrichting Een terugblik over de financiën van 2007 t/m 2013, maar ook de uitgangspunten om een gezonde vereniging te.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Toekomstig wonen in Diessen
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
HOV door Noordvest-Molenbuurt
Informatie avond Ontwerpbestemmingsplan Taxiopstelstrook Leidsebosje
Wijkbewonersbijeenkomst
Buurtaanpak Staatsliedenbuurt College van Burgemeester en Wethouders besluit in 2006 om 1 miljoen Euro extra budget beschikbaar te stellen voor de Staatsliedenbuurt.
Wijkraad Pathmos Veranderingen openbare ruimte
Milieu: nu en in de toekomst Milieubalans 2006 Milieuverkenning 6 Beoordeling maatregelenpakket Toekomstagenda Milieu.
Opening en voorstelronde. Terugblik: - Oktober 2014: duidelijk dat Schoorl Klopt in de gewenste vorm niet uitgevoerd kan worden - Oktober 2014 – februari.
Solidariteit in het sociaal domein Regionaal verdelen van kosten en risico’s, balans en vooruitblik Ard Schilder, 5 november 2015 Tijd voor een relatie.
Info voorstellen mobiliteit centrum Lennik Deel A: parkeervisie Deel B: oplossingen voor de circulatie- en verkeersknooppunten.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren - Fase II. Even voorstellen Welkom vanavond!
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Troelstralaan De Troelstralaan loopt van Ringbaan-West tot Van Hogendorplaan en is een doorgaande weg in de wijk Goese Polder. Deze wijk, waar de bouwactiviteiten.
Preventief toezicht Gemeente Delft.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren 16 november 2009 Werksessie bewoners Ruimtelijke Kwaliteit.
Voorontwerp-bestemmingsplan "West III" 1 Voorontwerp-bestemmingsplan “West III” Inspraakavond 12 juli 2007.
Verkeerscirculatie Berkel Beknopte evaluatie van het beleid.
Ontmoetingsplek De Kloosterhof Weurt. Doel van de avond Stand van zaken totaalproject Stand van zaken ontwerp gebouw Werkatelier openbare ruimte.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Banakkers. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Grauwe Polder. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Herziening mobiliteitsplan Berkel Presentatie raad 31 maart 2015.
Informatieavond oud papier Welkom en inleiding programma.
Opvang van vluchtelingen (Inter)nationaal probleem en lokale bijdrage Jan W. Brenninkmeijer Burgemeester.
Samenvatting voorstellen Metropoolregio Rotterdam Den Haag Commissie Bestuur, Leefomgeving en Duurzaamheid Gemeente Delft 25 juni 2013.
7 november 2012 Geluidonderzoek Project knooppunt Hoevelaken Stand van zaken november 2012 Arold Brand (RWS) RWS
Concept-voorstel nieuwe opzet programmabegroting t.b.v. de Raadswerkgroep ‘strategisch sturen met programma’s’ 18 februari 2010.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
Informatie voor de Raad Gemeentelijk Verkeers- en Vervoersplan Baarn Beleidsvisie en uitvoeringsprogramma 2012 – 2016, gemeente Baarn Informatie voor de.
Tweede informatiebijeenkomst op 1 februari 2016 Tijdstip: – uur Locatie: De Blauwe Tram Onderwerp: Opvang statushouders.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
Ondernemersfonds Dinkelland 13 maart Ondernemersfonds Dinkelland Doel en Financiering: 1. Versterken toeristisch-economische positie Ootmarsum-Dinkelland:
We beginnen meteen! Schrijf vast op welke vraag/vragen u beantwoord wilt zien in deze sessie! (Geeltjes op de muur plakken) We beginnen meteen! Schrijf.
Ouderinformatieavond Andere schooltijden Het belang van alle kinderen staat voorop!
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Terugdringen autoverkeer Driehuis en Santpoort-Noord 13 februari 2012, Tata Steel Stadion.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Bestemmingsplan Kindcentrum Zeeland Voorbereidende Vergadering, 6 maart 2012 Dia 1 BESTEMMINGSPLAN KINDCENTRUM ZEELAND.
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Openbare vergadering 30 januari :00 uur
Herinrichting Stationsstraat en omgeving
Wijkverkeersplan Wilhelminapark (& Lyceumkwartier-Zuid)
Fundamentele wijziging Wet geluidhinder
Cursus Politiek Actief Bijeenkomst 2: De gemeente
Groot Onderhoud Noordkade
Afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en Midden-Limburg Bijeenkomst 25 januari 2018 Presentatie onderzoek ‘afkoppelen hemelwater bedrijven Noord- en.
Sociale aanpak 30 KM-wegen
Transcript van de presentatie:

Wijkverkeersplan Wilhelminapark 2e bijeenkomst klankbordgroep 17 maart 2016

Agenda Opening Even voorstellen Verkeersmaatregelen centrumvisie (maart 2015) Aanvullende verkeersmaatregelen / fase 1 (maart 2016) Wijkverkeersplan (tot zomer 2016) Aanvullende verkeersmaatregelen / fase 2 Parkeerbeleid Inrichtingsvraagstukken Er is geen pauze voorzien…

Even voorstellen Vanuit de Gemeente Zeist: Wouter Das (projectmanager centrumvisie) Jan Vos (verkeerskundige) Jurgen van Oudbroekhuizen (stagiair) Wiandy Balster (projectleider) (verhinderd) Vanuit de BVW: de verkeerscommissie: Job Boot (gespreksleider voor vanavond) Rob van der Plas (wijkschout) Margreet Wagenaar (secretaris BVW) Wil van Basten (voorzitter BVW) Dirk Timan (wijkschout) (afwezig)

Verkeersmaatregelen centrumvisie (maart 2015) Op 3 maart 2015 heeft de gemeenteraad de centrumvisie vastgesteld, met als onderdeel daarvan een verkeerscirculatieplan. Vanaf oktober 2015 zijn we als BVW driewekelijks in verkeersdialogen in gesprek gegaan met de Gemeente over de verkeerseffecten en aanvullende verkeersmaatregelen om ongewenste neveneffecten (in onze wijk en omliggende woonwijken) tegen te gaan. Inmiddels waren er 8 overlegmomenten waarvan 2 met de wethouders Luca en Fluitman. 1 e klankbordoverleg op 16 november 2015

Verkeersmaatregelen centrumvisie (maart 2015)

Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 1) (maart 2016) Het college heeft op 8 maart 2016 kennis genomen van de uitkomsten van de dialoog, aanvullende verkeersmaatregelen vastgesteld en het startsein gegeven voor de bijbehorende juridische procedures (verkeersbesluiten). De verkeersdialogen hebben geen informatie opgeleverd die aanleiding voor het college was het genomen raadsbesluit van 3 maart 2015 ter discussie te stellen. Het college gaat het raadsbesluit uitvoeren…

Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 1) (maart 2016)

Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 2) (zomer 2016) College heeft op kennis genomen van effectieve verkeersmaatregelen om sluipverkeer door de wijk te voorkomen. Deze verkeersmaatregelen zijn uitgangspunt voor definitief pakket, maar de juridische procedures (verkeersbesluit) worden nog niet gestart. Dit doen we in 1 keer voor de hele wijk en bovendien moet ook nog de link gelegd worden met Lyceumkwartier. Dit doen we in een zogenaamd wijkverkeersplan, daarover later meer. Effecten zijn wel berekend…

Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 2) (zomer 2016) 1.Eenrichtingsverkeer op de Stationslaan, tussen de Pauw van Wieldrechtlaan en de Slotlaan, richting de Slotlaan. 2.Eenrichtingsverkeer op de Bethanielaan omdraaien. 3.Eenrichtingsverkeer op de Pauw van Wieldrechtlaan, richting de Stationslaan 4.Eenrichtingsverkeer op de Lyceumlaan, tussen de Fransen van de Puttelaan en de Boulevard, richting de Boulevard. 5.Eenrichtingsverkeer op de Professor Lorentzlaan, tussen de Boslaan en Aristoteleslaan, richting de Aristoteleslaan.

Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 2) (zomer 2016)

Verkeerseffecten Fase 1 en 2 Etmaal- intensiteiten Referentie 2025

Verkeerseffecten Fase 1 en 2 Etmaal- intensiteiten Centrumvisie

Verkeerseffecten Fase 1 en 2 Etmaal- intensiteiten Centrumvisie + aanvullende maatregelen (fase 1 en 2) Alle woonstraten in de wijk blijven onder de 2500 mvt / etmaal, zoals gesteld in het GVVP

Effecten luchtkwaliteit Fase 1 en 2 StofJaargemiddel de grenswaarde 2015 Huidige situatie 2025 Referentie 2025 Centrumvisie + aanv. maatregelen Stikstofdioxide (μg/m3) 40,02214,2614,19 Fijnstof (μg/m3)40,022,3620,2820,25 Ultrafijnstof (μg/m3) 25,014,2212,3612,35 Elementair koolstof (μg/m3) Geen0,730,520,51 Geen overschrijdingen

Effecten geluid Fase 1 en 2 Bij 40% meer verkeer vindt een toename plaats in geluidbelasting van tenminste 1,5dB. Wet Geluidhinder stelt dat er bij een toename van 1,5dB of meer na 10 jaar (t.o.v. huidige situatie) een reconstructie van de weg moet plaatsvinden, behalve in 30 km/h zones.

Effecten geluid Fase 1 en 2

Aantal geluidgehinderden Referentie 2015 Referentie 2025 Centrumvisie 2025 Centrumvisie + aanv. Maatregelen 2025 Gehinderde personen Percentage gehinderden 16,0%16,3%16,0%15,6%

Wijkverkeersplan Onderdelen Definitief pakket aanvullende verkeersmaatregelen (fase 2) Parkeerbeleid Inrichtingsvraagstukken

Wijkverkeersplan Proces Wisselwerking met buurtvereniging (wie doet wat). Draagvlak peilen binnen het hele wijk. Moet voor zomer klaar zijn. Budget is beperkt (we gaan niet 10 maatregelenpakketten doorrekenen).

Wijkverkeersplan Aanvullende verkeersmaatregelen (fase 2) Criteria extra of aanpassing verkeersmaatregelen fase 2? Bij smalle wegen ook instellen eenrichtingsverkeer? Bij scholen circulatiemaatregelen treffen? Maximaal 2500 motorvoertuigen per etmaal in woonstraten. Aantal geluidgehinderden mag niet toenemen. Rond zomervakantie in procedure brengen (verkeersbesluit)

Wijkverkeersplan Parkeerbeleid Uit enquête blijkt geen draagvlak voor oprekken vergunningtijden tot 21 uur. College zal dit vermoedelijk ook niet veranderen (22 maart 2016). Mogelijke uitbreiding vergunningengebied? Vergunningenbeleid Alternatief voor gratis parkeren?

Wijkverkeersplan Inrichtingsvraagstukken Inventariseren knelpunten en oorzaken, zoals: - Te smalle stoepen (positie palen en lichtmasten, overhangend groen of gewoon te smal) - Foutparkeren - Wortelopdruk - …  Wel aandacht voor financiële dekking.