Ervaring met een nieuw opleidingsplan Joost Frenkel Cor de Kroon.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Voorlichting STUDIEJAAR INFORMATICA OPLEIDINGEN (TI, INF, BI)
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Wie is zij-instromer? Medisch specialist met huidige BIG-registratie als medisch specialist 1 jaar werkzaam in het werkveld M&G Wil overstappen naar een.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
NVP bijeenkomst Willen is Kunnen Friesland Bank.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
Leren dienstdoen op de huisartsen post. Aios deel, leren dienstdoen op de Hap. Hao deel, begeleiden Aios op Hap. Taakverdeling Aios, Hao, Hap. Wetten en.
POP Implementeren Mobiliteitsfonds HBO Inleiding Els Frigge.
Studie en opleiding Vrije tijd Groei en gezondheid Relaties
Competentiegericht opleiden
Stage op CBS De Rank Een overzicht in april 2006.
Belangrijke waarheden om even over na te denken
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Leren dienstdoen op de huisartsen post AIOS deel, leren dienstdoen op de Hap HAO deel, begeleiden Aios op Hap Taakverdeling Aios, Hao, Hap, Wetten en regels.
Ho 8: Portfolio.
VRIENDSCHAP maria maria.
Wat was het  waar naar toe
Klinisch verloskundigen Opleiden op de werkvloer Erik van Bruggen GZ psycholoog.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
De Beer van Bram.
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Naam workshopbegeleider
De DP 'Rotonde' discussie. Rode draad uit de gesprekken van deze ochtend.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen
Taalportfolio Eenheid, overzichtelijkheid en duidelijkheid.
Onze doelen en visie in beeld
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Individualisering Opleiding(-sduur) Waarom bekwaamverklaren noodzaak is COC UMCG 30 september 2015 Ramon van den Berg, projectleider RIO.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Toekomstgericht onderwijs
VIAVINCI IB/ZC opleiding 1 Leerthema 5 – De leraar centraal Practicumdag.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Leergangen opleiderscurriculum Tinbergen 2 Leergang 2.1 fase A Docenten Marloes Jacobs en Gerrit-Jan Vrielink.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Bram Jacobs vicevoorzitter LVAG, aios Neurologie.
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Mantelzorg is goedkoop maar niet gratis Voordracht van prof. Guus Schrijvers bij het Congres organisatie en financiering van CVA-zorg op weg naar 2020.
Wat wordt er van de Aios verwacht AIOS-dag 17 september 2008 Vivienne Schelfhout-van Deventer, John Roord, Robert-Jan Stolker.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Het opleidingsgesprek
De praktijk van het bekwaamverklaren
Van Landelijk naar Regionaal naar Lokaal opleidingsplan.... Waar leg je wat vast? Thierry van Dessel.
Rollen binnen het werkplekleren
Workshop ‘Opleidingsplan: van papier naar praktijk’
Samen naar een individueel opleidingsplan
Flitstraining Verwonder en verbeter Met dank aan:
Feedback op professioneel gedrag. De normaalste zaak van de wereld.
Van rapport naar portfolio
Themagroep ICT en de lerarenopleider
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Workshop ‘Interventies bij -dreigend- disfunctionerende AIOS’
Disclosure belangen NHG spreker
Transcript van de presentatie:

Ervaring met een nieuw opleidingsplan Joost Frenkel Cor de Kroon

GOED Scherp HOOG MOTION HOOP POWE R enter MOON beter

Waar draait het nou echt om… Opdoen van bekwaamheid Het is aan de AIOS zijn bekwaamheid te tonen Het is aan de opleider die te beoordelen

Het grote doel: Maximale professionele groei door… Maatwerk in de opleiding, waartoe… Gerichte toetsing

De ervaring in de zaal (0) Ben je AIOS? Ben je in de eerste helft van de opleiding? Heeft jouw specialisme al een nieuw plan?

De ervaringen in de zaal (1) Heb je een portfolio?

De ervaring: portfolio Portfolio ingeburgerd geraakt! AIOS enquête: vast onderdeel beoordeling

De ervaring in de zaal (2) Zit er een POP in je portfolio? Heb je dat POP met je opleider besproken?

De ervaring: POP POP nog onvoldoende benut! AIOS enquête 50/50

De ervaring in de zaal (3) Afgelopen jaar 1 KPB / maand? Ben je afgelopen maand beoordeeld tijdens anamnese of lichamelijk onderzoek?

De ervaring: KPB Langzaam, langzamer, langzaamst. AIOS enquête: matig

De ervaring in de zaal (4) Ben je tijdens je laatste beoordelingsgesprek beoordeeld op professionaliteit?

De ervaring: alle rollen Competentiedenken trage implementatie AIOS enquête redelijk

De ervaring in de zaal (5) Is er binnen je opleiding een differentiatie fase ?

De ervaring: differentiatie Korting soms ten koste van differentiatie AIOS enquête minder dan de helft mogelijk

De ervaring in de zaal (6) De nieuwe opleiding is vooral een buiten proportioneel grote hoeveelheid papierwerk.

Conclusie: wat loopt? De nieuwe opleidingsplannen klaar Portfolio’s POP’s een beetje Beoordelingsinstrumenten komen op gang

Conclusie: wat loopt nog niet? Alle competentiegebieden betrekken in beoordeling Observatie / bekwaamheidsbeoordeling Differentiatie / keuzestages Opleiding op maat

Conclusie: de obstakels? De bureaucratie Andere veranderingen die parallel lopen Financiële belemmeringen differentiatie

Take home voor de AIOS Zorg dat je weet waarin je bekwaam bent Zorg dat je opleider dat ook weet Zorg dat je weet wat je wilt halen in je stage Zorg dat je opleider dat ook weet Schrijf een POP

Take home voor de opleiders Zorg dat je weet waar de AIOS bekwaam in is Betrek de hele staf observeren en evalueren Observeer en evalueer de gewone dingen Beoordeel samen de dagelijkse dingen

Take home voor de overheid Faciliteer mobiliteit en flexibiliteit! Faciliteer