IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Advertisements

AIOS en Maatschappij, een lastige competentie?
Samen naar een individueel opleidingsplan (IOP)
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Een regionaal team een taak
De Huisartsopleiding in Nederland
De ontwikkeling van de 7 competenties
Gesprekscyclus Quadraam
Hoe leiden we AIOS op vanaf 2011?: Implementatie van de Modernisering Op de werkvloer.
Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Grote visite Optimale patiëntenzorg en/of Optimaal middel bij invulling van het individueel opleidingsplan.
Competentiegericht opleiden
Nieuwe Leermiddelen Rindert de Vries UMCG * Ochtendrapport voorzitterschap.
Maken van een stagebeschrijving
Begeleiden van het B-leerproces
HOORCOLLEGE V2 ASSESSMENTS CMD
ONDERSTEUNEN BIJ OPDRACHTEN Hoe doe je dat als opleider?
Een regionaal team een taak
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Welkom bij Maastricht University.
Naam workshopbegeleider
Opleiden in algemene competenties
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Het delegeren van taken in de huisartspraktijk
Een zorgsysteem voor betere arbeidsomstandigheden
Welkom in L22 ! SLB 2 L22 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Alles wat je wilt weten over PLP 1!
SLB2 K21 Bijeenkomst 1 Marjan Koerselman.
Studieloopbaanbegeleiding
Bekwaam & Competent Hoe bewaak je dit?
Welkom in L23 ! SLB 2 L23 Bijeenkomst 1 Stefan Schuur.
Bachelor Medische Hulpverlening
Bijeenkomst 1 – 24 September 2015
Pemprl.
KWARTAAL 2 JAAR 2 SLC. vandaag Programma kwartaal 4 Opdrachten Werkbezoeken eindgesprekken.
Peer review voor docenten: (hoe) werkt dat?
SLC Bijeenkomst H. El- Gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Prl. programma stand van zaken afspraken bezoek o meting coaching praktijkplan.
Studieloopbaancoaching
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Doelmatigheid Introductie Doel workshop: Zichtbaar maken hoe het thema “doelmatigheid van zorg” expliciet binnen de opleiding revalidatiegeneeskunde aan.
Zelfmanagement Deel 3: Serious soaps over ouderen Verpleegkundige.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Curriculum van de huisartsopleiding UMCG september 2006.
Portfolio anno 2016: wat moet er anders? Ben Tomlow Leonora Louter Twan van Lieshout Tom Olsthoorn.
Nazorg na jeugdzorg: uitdaging of kans? 9 november 2012 Jannette Klaver - Achterhoek Gerard Roerdink - Lindenhout Mara Frank - Rivierenland.
Het opleidingsgesprek
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
De praktijk van het bekwaamverklaren
Van Landelijk naar Regionaal naar Lokaal opleidingsplan.... Waar leg je wat vast? Thierry van Dessel.
Samen naar een individueel opleidingsplan
Opleiden in algemene competenties
Wet meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling
Studiemiddag donderdag 30 maart 2017
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Met de SETQ in actie Naam workshopleider.
Opleiden voor de toekomst
Workshop ‘Structuur en Logistiek in opleiden’
Dementie Wetgeving WGBO en BOPZ.
Modernisering Medische Vervolgopleidingen
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
Workshop ‘Interventies bij -dreigend- disfunctionerende AIOS’
Monitoren Kwaliteit van opleiden
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

IOP Individueel opleidingsplan

Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd zijn die aios en opleider maken op basis van de ambitie, leerwensen en de voortgang van de aios, en maakt deel uit van het portfolio

Voortgang opleiding Opleidingsschema: wanneer, welke stage Stage beschrijving: Doelen van de stage, welke ziektebeelden, vaardigheden, ingrepen en behandelingen moeten in deze stage aan bod komen IOP: Doelen gericht op de verschillende competenties, waarbij op individueel niveau gekeken wordt.

IOP Bespreken bij voortgangsgesprekken met opleider Bijvullen en aanpassen per periode AIOS houdt dit zelf bij, in portfolio De verschillende competenties komen hierin aan bod Niet alle competenties (7) iedere periode, maar wel alle 7 in het gehele opleidingstraject.

Format IOP NAAM: OPLEIDINGSJAAR : STAGE: COMPETENTIE: D.D. Leerdoel Leeractiviteiten Tijdsplan Toetsen Leerdoel Leeractiviteiten Tijdsplan Toetsen

Samenvatting Persoonlijk Ontwikkelingsplan (IOP) DatumNaam Jaar opleiding Hierbij wordt kort ingegaan wat er met de afspraken uit het vorige voortgangsgesprek is gebeurd Medisch Handelen (algemeen) Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Medisch Handelen (specifiek) Doel: -Actie - Tijd -Toetsing Communicatie Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Samenwerking Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Kennis en wetenschap Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Maatschappelijk handelen Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Organisatie Doel: - Actie - Tijd -Toetsing Professionaliteit Doel: - Actie - Tijd -Toetsing

Voorbeeld: Organiseren COMPETENTIE: ORGANISEREN D.D. Leerdoel 1Goed plannen van activiteiten op de afdeling en prioriteiten leren stellen. Leeractiviteiten Bij dreigende overspoeling door werkdruk planning en prioritering maken van de voor die dag noodzakelijke werkzaamheden, in overleg met betrokken disciplines. TijdsplanDe komende 3 maanden ToetsenBespreken met supervisor en verpleegkundig team in MDO of e.e.a. goed is gegaan. Leerdoel 2Omgaan met werkdruk Leeractiviteiten Bewustwording van situaties met een hoge werkdruk. Grenzen aangeven op gebied van eigen verantwoordelijkheden. TijdsplanKomende jaar ToetsenGevoel hebben van controle over werkdruk Bespreken tijdens supervisie / mentorschap Kijken wat hierover wordt aangegeven in de 360 feedback

Voorbeeld: Maatschappelijk handelen COMPETENTIE: MAATSCHAPPELIJK HANDELEN Leerdoel 1Bevorderen van gezonde leefstijl bij patiënten door ze daar op te wijzen Leeractiviteiten 1. Uitzoeken welke ondersteuning via organisaties en zelfhulpgroepen geboden wordt 2. Patiënten indien relevant te wijzen op belang van gezonde leefstijl TijdsplanKomende 3 maanden Toetsen 1. In Microteaching andere aios en coassistenten overzicht geven van organisaties en zelfhulpgroepen bij deze problematiek 2. Telkens aan einde poli even nagaan of er patiënten zijn geweest waarbij ik terecht gezonde leefstijl besproken heb en wanneer ik dat heb nagelaten. Leerdoel 2 Weten hoe wet- en regelgeving omtrent wilsonbekwaamheid zit en consequenties voor gesprekken met wettelijk vertegenwoordiger en patiënt. Leeractiviteiten 1. Uitzoeken hoe wet- en regelgeving zit korte samenvatting in PP doen tijdens aios- onderwijs 2. Casuïstiek hierover bespreken TijdsplanKomende 2 maanden ToetsenFeedback op de presentatie.