Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cliëntenraden en Veiligheid
Advertisements

Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Door goede gesprekken groeien
Time management in het onderwijs
“Hoe kom ik aan klanten?”
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
De wereld draait door Uitzending De wereld draait Door.
Introductiebijeenkomst
Weer zo‘n zware dag vandaag … ?
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Hé jullie daar. Ik wil jullie graag opleiden tot mijn opvolger
WRAP Wellness Recovery Action Plan Annette Furnemont Saskia Storimans
Ja maar, bij ons gaat alles goed Wij hebben geen problemen Ik heb een idee! Zullen we het zo doen? Andere prioriteiten, geen tijd Dat willen we nietPast.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
De Kracht van Facebook games
Kwaliteitszorg als meerwaarde
Hogescholen in Dialoog
Doel: rekening met elkaar houden
Voor een lieve vriend of vriendin
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Kansen voor Samenwerken
Lagoonia.
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren?
Met Stakeholders Gedeelde Visie
ADVENT 2014.
Patiëntveiligheid Wij doen er alles aan om uw behandeling zo veilig mogelijk te doen verlopen. Zelf kunt u hieraan ook bijdragen. Hier volgen 6 tips wat.
Help! Verzuim voorkomen
Arthur Japin, de niet-gelovige hoofdredacteur van de #Jezusglossy, over vergeving.
Visie & Strategie.
De dag van het solliciteren Blok 1
Hoe gaat het verder na Bethel?
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Onze doelen en visie in beeld
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Better Practices Theater Trends, Cases en Onderzoek Welkom in het Better Practices Theater Doe mee aan het Nationaal Benchmark- en Trendonderzoek Klantinteractie.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
GETUIGENISSEN ‘MANTELZORGVRIENDELIJKE MANAGERS’. Getuigenis 1 Uit de organisatiescan die we onze medewerkers begin 2014 lieten invullen, bleek dat er.
Welke toekomst dromen we voor onszelf, voor onze kinderen?
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Wat is geschiedenis en wat heb je eraan?
Reclame Masters | Ik en reclame!
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Solliciteren: wat wil ik?
Welkom Voorganger: Dhr. J. Smit Ouderling van dienst: S. van Dijken Organist: J. Tijssen Schriftlezing: Mattheus 6: 5-13.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Welkom ik maak me sterk.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
DOOR! & SIEN Inspiratiesessie culturele veld CantaYoung ervaringen Toon Peerboom 30 januari 2016 ECI Cultuurfabriek Roermond.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Ontwikkelen van vakmanschap in veranderende tijden. HR netwerkbijeenkomst Tineke de Visser In voor zorg!Merel van der Ham 13 april 2016Aafje Academie.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Healthwise/UMCG voorjaarssymposium
Samenwerking De voordelen van geïntegreerd werken.
Grip op stress, tijd en Welkom, mijn naam is Annemiek Tigchelaar en ik ben de eigenaar van Werkdrukverlager. Wij helpen je met grip op je stress,
Duurzame inzetbaarheid
Werken met plezier en goed presteren
Wie houdt er van zichzelf?
Transcript van de presentatie:

Welkom

Veiligheid Allemaal bril op!!!

Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?

Bespreek met je buurman/vrouw: Wat heb je gedaan? Waarom wel niet? Wat was/is er nodig om jou over de streep te trekken? Uit de zaal kwam: – Overtuigingskracht – Het nut moet duidelijk zijn/zingeving – De manier waarop het gevraagd wordt – Groepsdruk is heel sterk – De macht der gewoonte, als het normaal zou zijn, zou ik het meteen doen – Omdat de spreker zelf ook een bril opzette

Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften? Vergelijk nu eens de veiligheidsvoorschriften met gastvrijheid: De manager wil het. Hoe krijgt hij/zij de medewerkers gemotiveerd? Hoe controleer je of het gebeurt?

Wat is gastvrijheid? ? Wat is gastvrijheid, Kun je het meten? Kun je het plannen? Kun je het in een systeem passen? Kun je het managen? Heeft het met geld te maken?

Gast centraal? We zoeken naar de interactie tussen unieke klant en professional.

Gast centraal? Loslaten is eng, dus de manager tuigt allerlei systemen op om controle te houden. Daardoor moet de medewerker vaak kiezen tussen systemen of de klant.

Gast centraal? De medewerker kiest datgene waar de manager het vaak over heeft. In dit geval het systeem.

Gast centraal? Wat moet je doen als je dit wilt?

Gast centraal?

Iets moois doen voor je gast Wat moet weg?

Iets moois doen voor je gast Wat moet weg?

Iets moois doen voor je gast Wat moet wel?

Hoe leggen we het bij hen? Bespreek met je buurman/vrouw: Wat is ervoor nodig om uw medewerkers zelf de beslissing te laten nemen om gastvrij te zijn, om zich verantwoordelijk te voelen voor de hele organisatie en om empathie te tonen?

Wat moet wel? Mensen hebben de behoefte om iets onder de knie te krijgen, om ergens beter in te worden. Ze gaan eindeloos puzzelen, of zijn een heel jaar bezig om te leren kitesurfen, of gitaar spelen. Wat is de uitdaging die jij ze kunt bieden? Is er urgentie? Tevredenheid is killing. En ook niet goed genoeg.

Wat moet wel? Onze visie Wij streven naar een leidende positie in de door ons geselecteerde markten. De kernactiviteiten van USG People bieden daarvoor een robuuste basis en een unieke uitgangspositie. Onze specialisaties lenen zich bij uitstek voor verdere ontwikkeling en groei, zowel organisch als door acquisities. Op het fundament van onze knowhow bouwen wij onze leidende posities in deze specifieke markten en marktniches verder uit en creëren wij meerwaarde voor al onze stakeholders. Innovaties en het nieuwe werken helpen ons verder in de ontwikkeling en verduurzaming van onze organisatie. Geef je mensen een droom. Zorg ervoor dat dat een droom is die ze zich voor kunnen stellen. Kijk eens naar religie, wat een geweldige motivator is dat. Stop met ingewikkelde visiedocumenten. Keep it simpel.

Dus wat kun je doen? Geef mensen autonomie Zorg voor een uitdaging Zorg dat ondersteunende afdelingen en management ook echt ondersteunend zijn Zorg voor zingeving, een doel wat mensen zich voor kunnen stellen.

EN….. Wat doe je met de zwakste schakel?

De zwerm

3 spelregels Trek je terug voordat je tegen de ander botst Vlieg even snel als de vogels naast je in de zwerm Vlieg naar het centrum van de zwerm zoals jij dat waarneemt

Interessante links Hieronder vind je links naar filmpjes die zeker het kijken waard zijn.