2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenwerking tussen overheden
Advertisements

Zaken doen met een gemeente Juridisch kader Unizo infoavond 26 september2013 Sint-Niklaas Frederick Ongena.
Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Nieuwe project-m.e.r.-regelgeving Project-m.e.r.-screening Dienst Mer
Procedure: hoe een offerte indienen?
Mariska Warnars Coördinator SBIR cyber security Agentschap NL
Interpretatie van artikel 12 ARBIS Beheer van wijzigingen VAN WONTERGHEM Frederik - FANC VAN DEN BERGHE Yves - Bel V.
Thema Natuur – luik groen
1 Klassieke procedure. 2 SLO + goedkeuring MP/TFP SSL Gunning Gunning 1° opdracht < 240 dagen na betrokken SSL (i.g.v. overmacht: termijn verlengbaar)
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
BXL 1476 – LOGIES, MAALTIJDEN EN VERHUUR VAN CONFERENTIERUIMTEN AAN DE ALGEMENE INFORMATIECYCLI INFOSESSIE
Motie Bij politiek relevante aanbestedingen de gemeenteraad in de gelegenheid stellen vooraf kaders te stellen ten behoeve van het op stellen van het Programma.

CVO-IVV de Avondschool centrum voor volwassenenonderwijs PROJECT “gecombineerd onderwijs”
Actualiteit Nederlandse jurisprudentie Selectie en gunning
De ontheffingsnota: een praktijkvoorbeeld Ir. Barbara Vael afdeling Water 24 mei 2005.
Gecombineerd onderwijs Gecombineerd onderwijs Studiedag Talen 19 maart 2010.
Hoofdstuk 14 Europese aanbestedingsregels. Bij aanbesteding moeten de lidstaten de fundamentele vrijheden te respecteren, met name: Het algemeen discriminatieverbod.
Risicoanalyse van de elektrische installatie
E-invoicing – Juridische spelregels Korneel Decroix/Wouter Claes Advocaten Algemene titel/welkomslide.
Hoofdstuk 14 Openbare aanbestedingen. (2/11) Van openbare aanbesteding is sprake wanneer: een overheidsinstantie aan een particulier een bepaalde opdracht.
Inkopen & Aanbesteden bij Zaanstad
Informatiebijeenkomst aanbestedingen 2016 Sociaal Domein Fryslân
Het Facilitair Bedrijf (HFB) partner in overheidsopdrachten.
Info-sessie CD Selectie van leveranciers van diensten met betrekking tot licenties, implementatie, advies, opleiding en/of onderhoud van software.
Ticketing- en toegangscontrolesysteem en/of Kassasysteem Openbare toelichting 16/05/2012.
Informatievergadering
Overheidsopdracht OI POM YB 13 01: Opleiding « lean management » in FR en NL voor federale ambtenaren.
2015/HFB/OO/32408 Levering van wijnen en mousserende wijnen Opening 10/07/2015 – 9u45.
Bestek MRMP-I/S Nr. 14IS0XX
Bestek 2014/HFB/00/31576 : technisch beheer, onderhoud en totale waarborg van de technische installaties van en prestaties op afroep voor Dossin, Goswin.
Bestek MRMP-I/S/EM Nr. 13IS815 Kapt DETHIER Laurent (Aankoopofficier) Lt JANSSENS Katrien (Materiaalbeheerder) 05 Jul 2013.
2014/HFB/OO/31403 leveren van bedrukte enveloppen 12/01/2015 – 9u45 Informatievergadering.
Informatie –vergadering 15/01/2015
Informatiesessie 04/11/2014 Raamcontract dranken Infosessie dranken– Caroline Lievens- 04/11/2014 Directie Financiën– Cel Aankoopbeleid.
Inkoopcollectief Energie voor het Onderwijs
2013/AFM/OA/22655 Masterplan uitbreiding KMSKA - fase 2 Opening d.d. 06/12/2013 Informatievergadering 04/10/2013.
Nieuwe regelgeving inzake de (electronische) meldingsplicht van werken Patrick Princen RSZ/0NSS.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
HET AANKOOPPUNT DUURZAME OVERHEIDSOPDRACHT ‘Raamovereenkomst voor de periodieke keuring van brandblusmiddelen, herstellingen, hervullingen en leveringen.
Titel De nieuwe aanbestedingswet, 13 december 2012.
2015/HFB/OO/32006 Raamovereenkomst voor consultancy bij verandertrajecten in organisaties Opening d.d. 09/03/2015 Informatievergadering Facilitair Bedrijf.
EMVI Gunnen op waarde Maurice Wielink (CROW) Ruben Spek (gemeente Medemblik) 20 februari 2014.
Grensoverschrijdend samenwerkingsprogramma met financiële steun van de Europese Unie (Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling) Interreg Vlaanderen-Nederland.
10 mei 2016 Energie en milieu Antwerpen (EMA) Monique Van Dousselaere Duurzaam raamcontract hygiënische papierwaren stad Antwerpen.
Consumentenbescherming in Nederland en onder de tropenzon Dr. Viola Heutger EU CARICOM.
Hoe inschrijven op een overheidsopdracht?. Inhoud 1.Basisprincipes van een overheidsopdracht 2.Procedure 3.Inschrijven in samenwerkingsverband 4.Inhoud.
© 2013 Universitair Ziekenhuis Gent Informatiesessie Leveren, installeren en in dienst stellen van een behandelingsplanningssysteem ten behoeve van de.
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2016/004/2823 Donderdag 16 juni 2016 Johan Hoste, Coördinator-expert Dienst Service & Logistiek Jan Steeman, Coördinator-expert.
Kunststedenonderzoek 2017 TVL/2016/1233/MOF Informatiemoment 5 oktober 2016 Steven Valcke & Mia Lammens.
FLEPOS modernisering bestek AIV-FLEPOS/2016/0801
het leveren van voeding en voedingsgerelateerde bevoorradingsmiddelen
Agenda Inleiding / praktische mededelingen Scope Programma van eisen
Aanbesteding Storage, servers en Back up
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
INFORMATIE OVER PPL-INNOVATIEPROJECTEN
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Aanbesteding HHs Collegeweb.
« OVERHEIDSOPDRACHTEN & Sociale Economie » « Je t’aime moi non plus »
Infosessie: Raamovereenkomst SLS/2017/007/4163
Aanbesteding Converged computing, networking en storage
Best Value; juridische vraagstukken
Aanbesteding Arbo/PPMO
Juridische aspecten van duurzame overheidsopdrachten
Mediprima en Dringende Medische Hulp
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
Wetgeving overheidsopdrachten
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Transcript van de presentatie:

2015/HFB/OO/32524 Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies Opening offertes d.d. 16/10/2015 om 9h45 Informatievergadering

Disclaimer : – Deze slides zijn enkel een samenvatting van de voornaamste clausules van het bestek en zijn dus onvolledig. – Deze slides zijn dus geen contractueel document. – Deze slides hebben enkel tot doel de kandidaat- inschrijver te wijzen op de voornaamste elementen om te komen tot een regelmatige inschrijving 2

Inhoud 1.Voorwerp van de opdracht 2.Aanbestedende overheid 3.Leidend ambtenaar 4.Gunningswijze 5.Selectiecriteria 6.Gunningscriteria 7.Technische specificaties 8.Aandachtspunten bij inschrijving 9.Aandachtspunten na toewijzing 10.Antwoorden op ingediende vragen 11.Demo e-notification 3

Titel: Raamovereenkomst voor relighting opdrachten en lichtadvies CPV code: (Diensten in verband met de uitvoering van verlichtings- en daglichtvoorzieningsprojecten) Plaats van uitvoering: Vlaams Gewest & Brussels Gewest, uitzonderlijk in buitenland Raamovereenkomst: ja, via opdrachtencentrale Duur van de overeenkomst: 4 jaar Percelen: geen 4 1. Voorwerp van de opdracht

Duurzaamheidsvisie Facilitair Bedrijf: Het Facilitair Bedrijf engageert zich om tegen % duurzame overheidsopdrachten te plaatsen. In het kader van ons energiemanagementsysteem conform ISO50001 besteed het Facilitair Bedrijf ook systematisch aandacht aan de energieprestaties van de werken, leveringen en diensten die het aankoopt. Ze ziet duurzame overheidsopdrachten als een instrument om te komen tot duurzame ontwikkeling. Daar waar mogelijk neemt zij de nodige criteria betreffende ecologische, sociale en ethische aspecten op in haar bestekken. Bij de aankoop van (energie-) diensten, producten of apparatuur die invloed op het significante energieverbruik hebben of kunnen hebben, worden specifieke criteria i.v.m. energieprestaties opgenomen. Indien er duurzaamheidscriteria zijn voorzien in het bestek, moet het werk, de levering of de dienst vanzelfsprekend voldoen aan deze aspecten Voorwerp van de opdracht (2)

Aanbestedende overheid: Agentschap Facilitair Bedrijf Opdracht van de aanbestedende overheid omvat: – Organisatie & behandeling van gunningsprocedure van raamovereenkomst; – Globale contractopvolging met inbegrip van verduidelijken van opdrachtdocumenten telkens wanneer deze onvolledig of onduidelijk zijn; – Nemen van maatregelen van ambtswege; – Bestendig toezicht op de prestaties Aanbestedende overheid

De leidend ambtenaar wordt aangeduid bij elke bestelling Staat in voor: – de technische en administratieve opvolging van de diensten tot en met de oplevering; – de keuring van de prestaties, zowel de a priori als de a posteriori keuring; – het nazicht van de schuldvorderingen en facturen; – het opstellen van de processen-verbaal; – de opleveringen; – het instaan voor het toezicht op de prestaties; dit toezicht omvat onder meer het geven van onderrichtingen, telkens wanneer het bestek of de opdrachtdocumenten onvolledig of onduidelijk zijn Leidend ambtenaar

Open offerteaanvraag: De opdracht zal gegund worden aan de inschrijver die een regelmatige offerte heeft ingediend die de economisch voordeligste is, rekening houdend met de gunningscriteria. Gelet op de aard van overeenkomst (nl. opdrachtencentrale): – De ontwerper moet minimum 3 opdrachten simultaan kunnen uitvoeren, waarvan minstens 1 voor de aanbestedende overheid (Het Facilitair Bedrijf) – Mogelijke afnemers: alle entiteiten die ressorteren onder Vlaamse Gemeenschap/Gewest + provincies & provinciale instellingen Draagkracht andere entiteiten (bv. onderaannemers): Indien beroep gedaan wordt op de draagkracht van andere entiteiten (bv. onderaannemers) moet de verbintenis aangetoond worden in de offerte. Maximaal 20% kan in onderaanneming worden gegeven. De inschrijver dient aan te geven op het offerteformulier voor welke prestaties hij beroep doet op onderaannemer(s) Gunningswijze

Eisen ten aanzien van de persoon van de inschrijver Selectiecriteria zijn minima waaraan de inschrijver (& het voorwerp van de inschrijving) dient te voldoen – Financieel – economische criteria: Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s, voor een bedrag van minimaal euro per schadegeval (personen, goederen) met een minimum op jaarbasis van euro. Omzet van de onderneming betreffende relighting diensten, over de laatste 3 jaar: een minimale gemiddelde omzet van € inclusief BTW op jaarbasis 9 5. Selectiecriteria(1)

– Technische criteria: Minstens vijf (5) referenties van studie-opdrachten voor relighting- of relamping-projecten met een bedrag in studie (ereloon), per opdracht, van minimaal € excl. BTW, uitgevoerd gedurende de laatste 3 jaar. Onder bedrag in studie wordt verstaan het goedgekeurde ereloon voor volgende fasen in een project: voorontwerp, ontwerp, inclusief opmaak technisch bestek en raming. De studie-opdrachten zijn uitgevoerd voor minstens 4 verschillende bouwheren. Het verplicht in te dienen lastenboek, opgemaakt volgens de Wet op Overheidsopdrachten, met betrekking tot werken ter uitvoering van een relightingproject. Het lastenboek bestaat uit de administratieve bepalingen (met selectie- en/of gunningscriteria, de technische bepalingen, de aanbestedingsplannen, de meetstaat en de raming). Het lastenboek werd door de inschrijver in de laatste 2 jaar opgemaakt en aanbesteed, met vermelding van de referenties van het opdrachtgevend bestuur en/of opdrachtgevers (contactpersoon, telefoonnummer) en het aanbestedingsnummer Selectiecriteria(2)

Gunningscriteria houden verband met het voorwerp van de opdracht Verdeling: – Kwaliteit 60% - Prijs 40% Kwaliteit: – Een beschrijvende nota/protocol, volgens inzicht en ervaring van de inschrijver, hoe de aanbestedende overheid een oplevering van een verlichtingsinstallatie dient aan te pakken voor het gedeelte lichtsturing. – Het plan van aanpak bij opmaak van een verlichtingsstudie ter uitvoering van een relightingproject in een kantoorgebouw – De samenstelling van het voorgestelde team van de inschrijver, inclusief de opgevraagde informatie volgens artikel – Een beschrijvende nota waarbij de inschrijver aangeeft hoe het principe van efficiënte verlichting en sturing zal toegepast worden bij het op te maken ontwerp Gunningscriteria(1)

In de technische specificaties worden de kenmerken omschreven waaraan de diensten moeten voldoen De ontwerper dient te beschikken over: – Software om Dialux-lichtstudies uit te voeren – Toestellen en materiaal voor uitvoeren van lichtmetingen conform EN , met inbegrip van attesten van periodieke ijking. Tijdens uitvoering van de diensten mogen de ijkingsattesten maximaal 1 jaar oud zijn. – Software voor tekenprogramma Autocad, minimaal versie 2007 (light versie of hoger) Technische specificaties

Indienen van de offerte: – Elektronisch – Slechts 1 inschrijving per kandidaat – Offerte: Digitale handtekening door gemandateerde persoon of personen! – Tijdig indienen! Elektronisch: elk document krijgt een timestamp Snelheid van opladen: uw eigen netwerk, het Internet, de omvang van de documenten, … – Laad eerst de essentiële documenten op: offerteformulier, inventaris, documenten voor selectie- & gunningscriteria, andere documenten Aandachtspunten voor een formeel regelmatige inschrijving (1)

Volledigheid: – Alle stukken dienen bij de inschrijving aanwezig te zijn om de offerte te kunnen beoordelen: offertes moeten administratief en technisch conform zijn – De overheid beschikt over beperkte mogelijkheden om ontbrekende stukken op te vragen RSZ: – De inschrijver dient in orde te zijn met de RSZ- verplichtingen Aandachtspunten voor een formeel regelmatige inschrijving (2)

Borgstelling: dient tijdig te gebeuren Startvergadering Werfvergaderingen / opvolgingsvergaderingen Clausules m.b.t. straffen en boetes Prijsherziening Wijze van facturatie De voorgestelde teamleden i.k.v. gunningscriterium effectief in te zetten voor de uitvoering van de opdracht en in geval van wijziging van de samenstelling van het team is een voorafgaande goedkeuring van de aanbestedende overheid vereist. Het voorgestelde team dient minstens uit 2 leden te bestaan Aandachtspunten na toewijzing

Antwoorden op ingediende vragen Geen vragen ingediend

Demo e-notification