Team Mirror Workshop Unicorn. Ontdekken van sterktes en groeiprioriteiten, zowel voor jezelf als het team. Creëren van een helder Team Ontwikkelingsplan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Door goede gesprekken groeien
Advertisements

door: Roderick Juffermans
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Oplossingsgericht coachen
Ho 5: Kernkwaliteiten.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Marketing Werkgroep 6.
Proces en Product.
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
Congres Appreciative Inquiry
Leren: wat houdt ons soms tegen...?
Geef je vader/moeder/verzorger/… sterren voor iedere vraag.
Instructie 1. Bekijk per vraag welke foto’s er nodig zijn om de quiz persoonlijk te maken. Lees de instructie in de notitiebalk. 2. Maak en verzamel de.
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Ken je kracht…Deel je kracht…
SCRUM Agile ontwikkelen
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Team Mirror Workshop Unicorn
Onderzoeksvaardigheden 3
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.

Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Wjk.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Opdrachten en eindopdracht
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Kennissessie Lumina Spark 1 februari | Pagina 2 Doelstellingen Delen ervaringen – vragen Ervaringen Management in Motion? Ervaringen/vragen Interimmers?
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Derde training Verloop traject Systematisch werken
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
In de EscapeRoom Met behulp van Monique & Kiki
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Hoe leg je meer focus op resultaat?
Hoe leg je meer focus op resultaat?
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
De Kwaliteit Verbetercyclus
Dr. Ir. Gwendolyn Kolfschoten
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Logo gemaakt voor Eye Opener door Taco Bals
Persoonlijk Leiderschap
Communicatie 3e les.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Zichtbaarheid Creëren
Cijferloos lesgeven bij talen
Eigenaarschap.
Mindset, targets en doelen
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Overzicht gedragingen per competentie
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Team Mirror Workshop Unicorn
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Team Mirror Workshop Unicorn

Ontdekken van sterktes en groeiprioriteiten, zowel voor jezelf als het team. Creëren van een helder Team Ontwikkelingsplan om de kloof tussen de huidige en de gewenste situatie te dichten. Creëren van een Persoonlijk ontwikkelingsplan dat je helpt om een effectiever teamlid te worden. Doelstelling

Samenwerking binnen het team staat centraal

Programma Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

9u00 Introductie –Doelstelling & programmaoverzicht (5’) –Gedragsregels opstellen (5’) –Wederzijdse verwachtingen (10’) 9u30 Refresh Theorie –Filmpje Refresh Theorie & toelichting (15’) 9u45 Het rapport –Hoe rapport lezen & globaal overzicht van de resultaten (15’) 10u00 Carroussel Workshop –Werkwijze Carrousel (15’) –Uitvoering Workshop (120’) 12u15 Team Ontwikkelingsplan (TOP) –Uitwerken in subteams (20’) –Uitwisseling in totale groep (15’) 12u50 Evaluatie 13u00 Einde Info voor de facilitator – Timings workshop 1/2 dag

9u00 Introductie –Doelstelling & programmaoverzicht (5’) –Gedragsregels opstellen (5’) –Wederzijdse verwachtingen (10’) 9u30 Refresh Theorie –Filmpje Refresh Theorie & toelichting (15’) 9u45 Het rapport –Hoe rapport lezen & globaal overzicht van de resultaten (15’) –Rapport individueel lezen (15’) 10u15 Carroussel Workshop –Werkwijze Carrousel (15’) –Uitvoering Workshop (120’) 12u30 Lunch 13u15 Feedback Workshop –Toelichting Workshop (5’) –Uitvoering Workshop (145’) 15u45 Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) –Toelichten & uitdelen als huiswerk (15’) 16u00 Team Ontwikkelingsplan (TOP) –Uitwerken in subteams (30’) –Uitwisseling in totale groep (30’) 17u00 Evaluatie 17u30 Einde Info voor de facilitator – Timings workshop 1 dag

DAG 1 9u00 Introductie –Doelstelling & programmaoverzicht (5’) –Gedragsregels opstellen (5’) –Wederzijdse verwachtingen (10’) 9u30 Refresh Theorie –Filmpje Refresh Theorie & toelichting (15’) 9u45 Het rapport –Hoe rapport lezen & globaal overzicht van de resultaten (15’) –Rapport individueel lezen (15’) 10u15 Carroussel Workshop –Werkwijze Carrousel (15’) –Uitvoering Workshop (120’) 12u30 Lunch 13u30 Teamlid profielen –Theorie Teamlid profielen (30’) –Individueel rapport & boekje Teamlid profielen lezen & uitwisselen met buddy (30’) –Terugkoppeling totaal team & conclusies (30’) 15u00 Team Ontwikkelingsplan (TOP) –Uitwerken in subteams (60’) –Uitwisseling in totale groep (30’) 16u30 Evaluatie 17u00 Einde dag 1 Info voor de facilitator – Timings workshop 1,5 dagen DAG 2 9u00 Feedback Workshop –Toelichting Workshop (5’) –Uitvoering Workshop (145’) 11u30 Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) –Individueel uitwerken (15’) –Bespreken met buddy (30’) 12u15 Evaluatie 12u30 Einde

Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

10 Gedragsregels Voor een effectieve workshop is het belangrijk dat we…

Gedragsregels

12 Wederzijdse verwachtingen

Wederzijdse verwachtingen – Resultaten Expectation Finder

Ervaring Kennis Zelfstandigheid Expertise Vakspecialisme Grootste sterktes in het team

Leren van elkaar Openstaan voor uitdagingen Wij-denken Samenwerken ECHT luisteren naar elkaar Geloof in elkaar Informatie delen Grootste werkpunten van dit team

Refresh Theorie Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Voeg hier het filmpje in!filmpje Refresh Theorie

18 Refresh Theorie

Het rapport Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Hoe het rapport lezen? Dit is een voorbeeldgrafiek

Rode vlag - Prioriteit: hoge score groeiwens Oranje vlag - Aandachtspunt: matige score huidige situatie Groene vlag - Kracht: hoge score huidige situatie Hoe het rapport lezen?

Onze ervaring leert dat het de moeite loont om een stuk uit het rapport te presenteren als eerste terugkoppeling. Bij deze presentatie gebruiken we geen oranje vlaggen. We knippen en plakken de vier basisgrafieken uit het rapport. Vervolgens voegen we er handmatig groene en rode vlaggen aan toe. Soms voegen we daar het item met de laagste groeiwens en het item met de hoogste groeiwens aan toe per kern. Zie volgende 2 slides voor een voorbeeld van hoe je de teamradar en de individuele verschillen zou kunnen presenteren. Extra info voor de facilitator

Wederzijds vertrouwen

Individuele verschillen

Carrousel Workshop Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Carrousel Workshop 4 kernen van teamwerk Gedeelde visie Wederzijds vertrouwenEfficiënte organisatie Teamleren

Doel: Werkpunten van het team bloot leggen Werkwijze: Per kern een tafel: “Deep dive” per kern Telkens 4 vragen: –Wat zijn de shock-factoren? –Wat zijn de grootste uitdagingen? –Wat zijn de Quick wins? –Wat zijn de doelen op lange en middellange termijn? Dan wisselen van tafel/kern Carrousel Workshop 4 kernen van teamwerk

Extra info voor de facilitator Aantal deelnemers Groepsindeling Aantal subgroepen 1 subgroep2 subgroepen (2 flipcharts / 2 tafels)4 subgroepen (4 flipcharts / 4 tafels) Topics Alle 4 topics De ene groep werkt rond de 2 topics ‘gedeelde visie’ en ‘efficiënte organisatie’. De andere groep werkt rond de 2 topics ‘vertrouwen’ en ‘teamleren’. Elke subgroep krijgt de info van 1 topic om te beginnen. Werkwijze Alle topics worden samen behandeld. De subteams wisselen van topics als tijd is verstreken. Enkel de notulist blijft. De subteams schuiven door naar het volgende topic als tijd is verstreken. Enkel de notulist blijft. Hij praat de nieuwe subgroep eerst bij over wat er bij de vorige subgroep gezegd is. Er wordt doorgeschoven todat elk team elk van de 4 topics heeft behandeld. Timings 25’ per topic (4x25’) 20’ selecter en van de belang- rijkste werkpun ten (max.3) & quick wins 40’ voor topic 1&2 40’ voor topic 3&4 40’ in totale team: Presentatie & discussie De 2 subgroepen presenteren aan elkaar per topic de 2 belangrijkste werkpunten en belangrijkste quick wins. Als totale team kies je uit de 8 gepresenteerde werkpunten 3 prioriteiten. 30’ voor topic 1 15’ voor topic 2 15’ voor topic 3 15’ voor topic 4 15‘ terug naar topic 1: Kies de 2 belangrijkste werkpunten &belangrijkste quick wins. 30’ in totale team: Presentatie & discussie van de geselecteerde werkpunten. Selecteren van 3 prioriteiten uit alle werkpunten.

Carrousel Workshop In 1 groep (3 deelnemers) Gedeelde visieWederzijds vertrouwenEfficiënte organisatieTeamleren Het team wisselt van topic als tijd is verstreken –25’ per topic (4x25’) 20’ selecteren van de belangrijkste werkpunten (max.3) & quick wins

Carrousel Workshop In 2 subgroepen (4- 7 deelnemers) De subteams wisselen van topics als de tijd is verstreken. –40’ voor topic 1&2 (2 x 20’) –40’ voor topic 3&4 (2 x 20’) 40’ in totale team: Presentatie & discussie –De 2 subgroepen presenteren aan elkaar per topic de 2 belangrijkste werkpunten en de belangrijkste quick wins. –Als totale team kies je uit de 8 gepresenteerde werkpunten 3 prioriteiten. Gedeelde visie Wederzijds vertrouwenEfficiënte organisatie Teamleren

Carrousel Workshop In 2 subgroepen (8-11 deelnemers) De subteams wisselen van topics als de tijd is verstreken. Enkel de notulist blijft zitten. Hij praat na het doorschuiven de nieuwe subgroep eerst bij over wat er bij de vorige subgroep gezegd is. –40’ voor topic 1&2 (2 x 20’) –40’ voor topic 3&4 (2 x 20’) 40’ in totale team: Presentatie & discussie –De 2 subgroepen presenteren aan elkaar per topic de 2 belangrijkste werkpunten en de belangrijkste quick wins. –Als totale team kies je uit de 8 gepresenteerde werkpunten 3 prioriteiten. Gedeelde visie Wederzijds vertrouwenEfficiënte organisatie Teamleren

De subteams schuiven door naar het volgende topic als de tijd is verstreken. Enkel de notulist blijft bij zijn topic. Hij praat de nieuwe subgroep eerst bij over wat er bij de vorige subgroep gezegd is. –30’ voor topic 1 –15’ voor topic 2 –15’ voor topic 3 –15’ voor topic 4 15‘ terug naar topic 1: Kies de 2 belangrijkste werkpunten & belangrijkste quick wins. 30’ in totale team: Presentatie & discussie van de geselecteerde werkpunten. Selecteren van 3 prioriteiten uit alle werkpunten. Carrousel Workshop In 4 subgroepen (12-20 deelnemers)

Wat zijn de shock-factoren? Wat is het meest verassend? Dit kan zowel positief als negatief zijn. Wat zijn de grootste uitdagingen? (rode en oranje vlaggen) Wat zijn jullie grootste werkpunten? Wat houdt jullie tot nu toe tegen in het realiseren van die uitdagingen? Wat zijn de Quick wins? Wat kan je nu onmiddellijk ondernemen om jullie grootste uitdagingen te bewerkstellingen? Wat zijn de doelen op lange en middellange termijn? Wat is jullie aanpak om jullie grootste uitdagingen aan te pakken? Carrousel Workshop 4 vragen voor de ‘deep dive’

Stap 1 (30’): Verdeel het team in een subgroepjes van 3 tot 5 personen. Elke subgroep krijgt de opdracht om op basis van het rapport de volgende vragen te beantwoorden: –2 grootste krachten in kernwoorden op groene kaartjes. Geef 1 illustratie van een concreet moment waarop die kracht zichtbaar werd.. –Grootste taboe op rood kaartje: Wat blijft verborgen in het rapport, of welk taboe wordt net boven water gehaald? –2 grootste uitdagingen in kernwoorden op gele kaartje Stap 2 (15’): Per subgroepje presenteert 1 persoon de kaartjes. Deze worden op een muur geplakt of op een pinwand geprikt en geclusterd. Stap 3 (5’): Elke persoon van het team krijgt een stift en mag op 2 kaartjes een streepje trekken of op 1 kaartje 2 streepjes trekken. Dit is het kaartje waar deze persoon verder aan wil werken. Op basis van de streepjes worden 2 tot maximum 4 kaartjes met de meeste streepjes geselecteerd. Focus workshop – Alternatieve workshop met meer focus

Stap 4 (30’): Er worden op nieuw een # subgroepjes gevormd. Elk subgroepje krijgt een Flip-over en 1 van de geselecteerde kaartjes met de volgende opdracht: Welke kerngewoontes moet dit team ontwikkelen of veranderen om dit kaartje aan te pakken? Kies er 1 uit en stel een plan voor om deze kerngewoonte tot leven te brengen met dit team? Een goed plan voor het ontwikkelen van een gewoonte bevat: 1.Cue: op welke momenten zullen we deze gewoonte uitvoeren? 2.Simpele en concrete routine: Wat houdt deze gewoonte precies in? 3.Scoreboard: Hoe houden we de score bij om te checken of we het echt doen? Wat levert het ons op als we het doen? Wanneer evalueren we en passen we aan? 4.Context: Welke zaken moeten we aanpassen in onze (fysieke) omgeving om het gemakkelijker te maken deze gewoonte tot leven te 5.Owner: Wie zal de eigenaar van deze gewoonte? Wie neemt het initiatief? Focus workshop – Alternatieve workshop voor meer focus

Stap 5 (40’): Terugkoppeling van het plan aan het team en feedback van het team. Op het einde komt er ook een Go, Experiment of No Go van het team. – ‘Go’ wil zeggen we dat deze gewoonte er kost wat kost moet komen en dat iedereen achter het gekozen plan staat. Het team kan feedback geven om de owner extra tools te geven dit plan in de realiteit om te zetten. We bouwen samen een actieplan waar we in geloven. – ‘Experiment’ wil zeggen dat er twijfels zijn, maar dat het team bereid is dit voor minstens 3 keer uit te proberen. Daarna wordt er geëvalueerd of er verder mee wordt gedaan. We bouwen een actieplan waar we mee willen experimenteren. – ‘No Go’ wil zeggen dat het plan wordt afgevoerd. Focus workshop – Alternatieve workshop met meer focus

Teamlid profielen Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Teamlid profielen Mensgericht Taakgericht Rustig Energiek

Teamlid profielen Mensgericht Taakgericht Rustig Energiek Rustpunt Analist Trekker Sfeermaker

Elk profiel is een goed profiel, met eigen krachten en uitdagingen. Niemand bezit alle elementen van één profiel. Mensen zijn complexer dan dat. Elk teamlid bezit elementen uit de verschillende profielen. Afhankelijk van de context komt het ene aspect meer naar boven dan het andere. Teamlid profielen Nuance

Besluitvaardig, competitief, assertief, veeleisend, zelfstarter, doortastend, gedreven, wilskrachtig, etc. Dominant, ongeduldig, rusteloos Sturend Direct Resultaatgericht Falen Teamlid profielen Trekker Kwaliteiten Valkuilen Leiderschapsstijl Communicatiestijl Waarde voor het team Basisangst

Volhouder, loyaal, verzoenend, betrouwbaar, bedachtzaam, goede luisteraar, volhardend, geduldig, respectvol, invoelend, etc. Afwachtend, koppig Organisator Luisterend Ondersteunend Onzekerheid Teamlid profielen Rustpunt Kwaliteiten Valkuilen Leiderschapsstijl Communicatiestijl Waarde voor het team Basisangst

Optimistisch, enthousiast, gezellig, overtuigend, verbaal, communicatief, flexibel, invloedrijk, positief, etc. Impulsief, rusteloos Coachend Verkopen Motivator Uitsluiting Teamlid profielen Sfeermaker Kwaliteiten Valkuilen Leiderschapsstijl Communicatiestijl Waarde voor het team Basisangst

Zorgvuldig, voorzichtig, meegaand, methodisch, systematisch, accuraat, beleefd, hoffelijk, gereserveerd, etc. Gesloten, paralyse, verloren in details Leiden vanuit expertise Schrijver Kwaliteitsbewaker Conflicten en fouten Teamlid profielen Analist Kwaliteiten Valkuilen Leiderschapsstijl Communicatiestijl Waarde voor het team Basisangst

Overzicht Teamlid profielen

Overzicht kritische attitude

1.Lees het individuele luik uit jouw rapport (15’) –Teamlid profiel –Boekje met toelichting over Teamlid profiel –Jouw kritische attitude: verschil in groeiwens op de 4 kernen tussen jou en de rest van het team & algemene kritische attitude 2.Bespreek jouw bevindingen met een buddy (15’) 3.Elk buddy-koppeltje concludeert met een aantal… Bedenkingen/opmerkingen/vragen Conclusies …betreffende de Teamlid profielen en de kritische attitudes in het team. 4.Presentatie van de bedenkingen/opmerkingen/vragen & conclusies in de totale groep (30’) Aan de slag met het individuele rapport!

Team Ontwikkelingsplan (TOP) Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

1.Selecteer het/de team werkpunt(en) die jullie echt willen omzetten naar actie en ontwerp hiervoor een dashboard. Bepaal voor elk werkpunt WIE WAT tot WANNEER (deadline) gaat doen. 2.Creëer een soft support systeem: Welke gedragsafspraken hebben wij in dit team nodig om op een meer effectieve manier samen te werken? 3.Bringing it home: Wat is de boodschap die jullie als team gaan uitdragen naar het thuisfront? Wat gaan jullie over deze sessie vertellen? Team Ontwikkelingsplan (TOP)

Einde dag 1

Feedback Workshop Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Iedereen neemt een leeg flippapier, schrijft zijn naam hierop, en legt/hangt dit papier ergens in de ruimte. Loop individueel rond en plak op iedereen zijn poster –Een post-it met daarop een kwaliteit van die persoon –Een post-it met daarop een uitdaging van die persoon Poster Promenade –Overloop vervolgens alle posters in het totale team & bespreek Feedback Workshop

Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) Beschrijf jouw belangrijkste ontwikkelingsprioriteit Schrijf een concreet trainingsplan uit voor deze prioriteit –Bepaal concrete trainingsmomenten –Bepaal hoe je over jouw trainingsplan zal communiceren –Selecteer mensen van wie je soft support verwacht Zit samen met een buddy om jouw trainingsplan te bespreken en spreek 2 momenten af wanneer jullie nog eens samen zitten om elkaar op te volgen in de uitvoering van jullie plannen.

Evaluatie Introductie Refresh Theorie Het rapport Carrousel Workshop Teamlid profielen Feedback Workshop Team Ontwikkelingspla n Evaluatie Persoonlijk Ontwikkelingspla n

In welke mate zou je deze workshop aanbevelen aan anderen? –Welk aspect / moment van de workshop heeft het meeste impact op jou gehad & waarom? In welke mate bracht het rapport een toegevoegde waarde aan de workshop? –Welk aspect / onderdeel van het rapport heeft het meeste impact op jou gehad & waarom? Welke score geef je aan de facilitator? –Welke feedback / sterke punten / tips ter verbetering wens je met de facilitator te delen? In welke mate kunnen jullie als team morgen concreet aan de slag met jullie Team Ontwikkelingsplan? In welke mate kan jij als teamlid morgen concreet aan de slag met jouw Persoonlijk Ontwikkelingsplan? Evaluatie