PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

Slow Change haast me niet, want ik heb weinig tijd... website en beweging voor professionals in organisatieverandering vergaar- en uitwisselplaats voor.
Ervaringen in samenwerking
Menno Karres Lead Auditor
Harmonie van smaak en textuur
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
Veranderingen bij ICT afdelingen, cultuur en processen Rosemarijn de Groot 18 januari 2012.
KICK-OFF PROJECT HVA APPS B.V.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
“Techniek een “vak” om trots op te zijn." mensen.
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Denken in versnelling en Groei
Stelling De wereld verandert, het gedrag van mensen verandert en dus moeten HRM mee-veranderen.
Inhoud presentatie  Problematiek  Doel “PB-inkoopshop”  Het concept  Conclusies  Planning.
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Motivatie van de professional Willy Limpens
Een startersgids voor innovatie
Maatschappelijk Aanbesteden
Valbonne Commercial Agency Denken in versnellingen Commercial agent – Sales en klantcreatie Dirigent - Creatie regie Strategist - Advisering en coaching.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Proces en Product.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteit van toetsen buiten kijf
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
© de vries business consultancy, 2008
Business Marketing Management
Organisatie in verandering De implementatie van digitaal werken
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Convenant Rotterdam Half Time Tribune MKB-Rijnmond 1 1.
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Wie is mobillion? Opgericht in 2000
Nike Supply Chain Management
Tatiana Constandse John Ouderling.
STRATEGISCH – EN INVESTERINGSPLAN ALMA LOKO-AV | 29 NOVEMBER 2014.
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Parallelsessie Duurzame Inzetbaarheid en Happy Library 22 januari 2015
Philips Launch Event Hartelijk welkom Introductie Philips Sopho IPC systeem.
Making Simpler and more Profitable
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Waarden & organisatiecultuur
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
1 IT Service Management George Pluimakers Theorie (3)
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Evaluatie Cursus.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
A3 methodiek A3 methodiek: leiderschap in transitie-control?
1 Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Optimalisatie van de keten bij uitbesteding Koenraad Bruins Rabo Bouwfonds.
Onderzoeksproject samenwerkende archiefdiensten 1.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Kinoa: Waarom Veranderen? koude zee van verandering Kees for Change?
Grip & Controle op digitalisering
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

PEARLE B E N E L U X Business Case BLMC SC Professional 2012 of “hoe de professionaliteit van de markt een familiebedrijf dreigt in te halen” Aanpak van Erik Botter

PEARLE B E N E L U X Wat is wereldwijd de #1 reden waarom bedrijven of services verdwijnen of imploderen ? “ Het management heeft verzuimd om adequaat te reageren op verander(en)de marktcondities “ Introductie

PEARLE B E N E L U X PEARLE B E N E L U X De opdracht: Welke bergtop(pen) gaan we beklimmen ? + 33 % Sales + Y % Gross Margin - Z % Days of Sales in Inventory Definieer wat we als Kinoa willen zijn voor wie Met ons “strong heritage” steeds in het achterhoofd en Wat verwachten we te vinden op de top ?

PEARLE B E N E L U X Multidiciplinair en integraal de weg naar de top bepalen: Welke route gaan we nemen ? En op welke plaatsen bouwen we een kamp ?

PEARLE B E N E L U X Ambitie Intellect Energie leidt tot Overtreffen van de verwachtingen en leveren van de doelen Structuur Optimisme Closeness leidt tot Creatief Samenwerken Betrokkenheid Focus, grip en voorspelbaar- heid Vastleggen van het corporate DNA: Wie wil er mee op reis ? en PLEZIER

PEARLE B E N E L U X PEARLE B E N E L U X O = Objectives G = Goals S = Strategies M = Measures Hoe gaan we het aanpakken ?  OGSM Hoe gaan we het aanpakken ?  OGSM “ een goed plan is meer dan het realiseren van extra omzet ”

PEARLE B E N E L U X 1.Bied oplossingen om de geprojecteerde groei te faciliteren en -te accelereren 2.Werk aan margeverbetering en kostenreductie en genereer cash 3.Drijf programma’s om te komen tot “operational excellence” 4.Word een High Performing Organization de O GSM tool: Het masterplan voor de expeditie O bjectives

PEARLE B E N E L U X de O G SM tool: Het masterplan voor de expeditie Een greep uit de G oals 1.Creëer vertrouwen door het zeker stellen van de (grote) klanten 2.Bouw de Supply Chain organisatie met extra aandacht (middels een op te richten bedrijfsbureau ) voor: Voorraadbeheer, orderflowbeheer, productieplanning, S & OP (incl. forecasting) en samenwerking in de hele keten 3.Start (prijs)onderhandelingen met de supplier base; schuif deel van de werkvoorraad terug en formaliseer de uitkomsten 4.Vertaal de nieuwe marktwensen (prijs, kwaliteit EN flexibiliteit) in nieuw commercieel beleid en kom overeen wie eigenaar is van “de digitalen” 5.Maak keuzes m.b.t. leveranciers en assortiment Werk met kernassortimenten en maak daar goede afspraken over 6.Injecteer kennis en leiderschapscompetenties 7.Maak sleutel-informatie zichtbaar

PEARLE B E N E L U X de OG S M tool: Het masterplan voor de expeditie 1.Initieer maandelijkse meetings met Sales om verkoop & promoties te evalueren en toekomstige resultaten te forecasten 2.Verkoop de overstock Norcas terug aan de leverancier 3.Werk met de leveranciers aan betere grip en voorspelbaarheid op de aanlevertijden van grondstoffen en heroverweeg de aanleverfrequentie 4.Automatiseer en professionaliseer (technisch) de online verkoop 5.Onderzoek of er synergie-effecten met de moederorganisatie te behalen zijn 6.Verhoog de voorraadbetrouwbaarheid 7.Beslis welke productie wordt uitbesteed 8.Stel commitment m.b.t. gedrags- en cultuurverandering zeker Een greep uit de S trategy en Tactics

PEARLE B E N E L U X de OGS M tool: Het masterplan voor de expeditie 1.Prioriteitstelling; wat wanneer 2.Verantwoordelijkheid; wie heeft de regie in het veranderproces 3.Support; wie helpt 4.Continue evaluatie; zijn de doelen nog haalbaar of overtreffen we de verwachtingen ? M easures

PEARLE B E N E L U X Aan allen die aanmonsteren “ Onze diepste angst is niet dat we onbekwaam zijn; onze diepste angst is dat we tot onmeetbaar veel in staat zijn ”

PEARLE B E N E L U X Volledig voorbeeld KINOA OGSM als bijlage beschikbaar

PEARLE B E N E L U X Bijlage Voorbeeld KINOA OGSM deel 1 Voorbeeld KINOA OGSM deel 2

PEARLE B E N E L U X Voorbeeld KINOA OGSM deel 1

PEARLE B E N E L U X Voorbeeld KINOA OGSM deel 2