7 december 2015.  Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Redactioneel schrijven Les 3
Advertisements

Datagestuurd werken op de Ambelt Oosterenk
Differentiatie in de klas
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Onderwijsbehoeften en Schoolprofiel.
Handenbindertjes.
kenniscentrum jongeren met een functiebeperking en Werk
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
‘Ik moet meer lezen met mijn ogen en minder met mijn hart.’
Presentation Of Learning
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Welkom MAS
Kinderen en hun sociale talenten
Voorlichtingsavond groep 3
Ouder-betrokkenheid en taal Technisch lezen
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
K LASSENMANAGEMENT EN ORDE Door: Annet Kops Student nr.:
Niet differentiëren maar socialiseren
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Workshop evalueren Dcp
Evaluatie-onderzoek sociale veiligheid lhbt Freek Bucx
Curriculaire spinnenweb
vanuit een herstelgerichte visie!
Ouderavond mavo 2 Dinsdag 15 september 2015.
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Bijeenkomst 2 Ethiek 3, Normatieve professionaliteit
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Differentiëren & klassenmanagement
Is integratie Economie- beroepsgericht mogelijk? Karin Stoelwinder en Priscilla Dens.
Informatieavond 2 e klas 20 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 2A1.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Ondersteuning bij contextopgaven met een intelligent kladblaadje.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Profielwerkstuk Gedrag en Maatschappij Vwo-scholieren die een profielwerkstuk willen maken op het gebied van gedrag of maatschappij, kunnen gecoacht worden.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Gezondheid en leefstijl
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
Observeren en rapporteren
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Verschillen in de klas en een veilige (leer)omgeving
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Project ‘1e klas bol’.
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
Curriculaire spinnenweb
Naam school Datum Logo van de school
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
SWV Slinge-Berkel Woensdag 7 november 2018
Begeleiden les 2.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Spelend leren. Spelend leren Het belang van spel Emotionele ontwikkeling kinderen leren het uitdrukken en herkennen van emoties. kinderen leren zichzelf.
Les 4: Observeren Les 4:
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Overzicht modules CKG Glorieux
Overzicht modules CKG Glorieux
Transcript van de presentatie:

7 december 2015

 Instructie volgens ‘bekende stappen’ ◦ Wat doet de docent als lln samen aan het leren zijn? ◦ Aan welke sociale vaardigheden aandacht besteden? ◦ Hoe wordt er aan het einde geëvalueerd?

 Vuistregels: ◦ Docent doet niets wat lln ook kunnen. ◦ Aanwezigheid docent verleent meerwaarde aan leren leerlingen. ◦ Docent zoekt balans tussen begeleiden beginnende en meer ervaren groepen.

 Adviezen: ◦ Houdt overzicht ◦ Minstens eerste vijf minuten niet helpen ◦ Help groepen, geen individuen ◦ Help vooral vragend ◦ Loop rondjes, observeer en bekrachtig vooral gewenst positief gedrag

 Nabespreking kort (zeker bij onthouden/begrijpen).  Docent doet leren in groepen niet over.  Klassikaal nabespreken beperken tot kern.  Zoveel mogelijk groepen betrekken.  Als lln presenteren, klas luisteropdracht.