De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

3. Online strategie tio Extern: kennen en volgen van de klant vindbaar binnen customer journey technologie in dna Intern: doelstellingen behalen meetbaarheid.

Verwante presentaties


Presentatie over: "3. Online strategie tio Extern: kennen en volgen van de klant vindbaar binnen customer journey technologie in dna Intern: doelstellingen behalen meetbaarheid."— Transcript van de presentatie:

1 3. Online strategie tio Extern: kennen en volgen van de klant vindbaar binnen customer journey technologie in dna Intern: doelstellingen behalen meetbaarheid online Minor Digital Marketing Wanneer doet een bedrijf het goed online?

2 3. Online strategie Internet scorecard tio Ontdekken wat de kritische succesfactoren zijn voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar 2. Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom Minor Digital Marketing

3 Internet Scorecard – tio.nl Waar komen de bezoekers vandaan? Hoe effectief is de navigatie? Wat is aantalbezoekers per maand? Hoe loyaal zijn onze bezoekers? Hoe tevreden zijn onze bezoekers? Hoe beleven de bezoekers onze website? Hoe succesvol zijn onze online campagnes? Is de website wel gebruiks- vriendelijk? Welke doelgroepen zien we? Wie is verantwoordelijk voor het beeldmateriaal?! Maken we voldoende gebruik van nieuwe technologie? Hoe kunnen we de conversie vergroten? Hoeveel kijkers worden kopers?

4 3. Online strategie Internet scorecard tio kritische succesfactoren ontdekken voor online prestaties 1. Internetactiviteiten zijn meetbaar 2. Moet je wel weten wat je gaat meten en waarom 3. Daarvoor maak je doelstellingen 4. Scorecard = strategie + doelstellingen Minor Digital Marketing

5 Overzicht van de prestaties van een onderneming 3. Balanced scorecard Welke factoren helpen om de strategie te realiseren: dat zijn de succesfactoren Minor Digital Marketing

6 Klant Financieel Website Organisatie STRATEGIE Hoe worden we financieel succesvol? Hoe creëren we een effectieve internetorganisatie? Hoe bereiken we onze doelgroepen en hoe stellen we onze bezoekers / klanten tevreden? Hoe ontwikkelen en beheren we een effectieve website? Online strategie Minor Digital Marketing

7 Internet SCORECARD Doel: Online strategie implementeren - waar gaan we naar toe? - wat willen we bereiken? - wat moeten we doen om ons marktaandeel te vergroten? De stappen: 1. online strategie beschrijven (missie en doelstellingen) 2. doelstellingen vertalen naar succesfactoren en indicatoren 3. de online prestaties meten en zo nodig verbeteren. Minor Digital Marketing 3. Online strategy map

8 Verbeteracties Targets Indicatoren Succesfactoren Doelstellingen Missie Interne omgeving Externe omgeving 3. Online strategie Minor Digital Marketing

9 3. Online strategy map Minor Digital Marketing Eindopdracht: strategy map opzetten voor je project

10 3. Online strategy map Minor Digital Marketing ISC komt steeds terug in het project

11 Online missie.. Online strategische doelstellingen 1.… 2.… 3.… 4.… 5.… Financieel Klant Website Organisatie Strategy map Bedrijf:… Website:… Datum:… Auteur:… Drivers Outcomes


Download ppt "3. Online strategie tio Extern: kennen en volgen van de klant vindbaar binnen customer journey technologie in dna Intern: doelstellingen behalen meetbaarheid."

Verwante presentaties


Ads door Google