De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk."— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk

2 Internet revolutie

3 Business modellen  B2B – Business to Business  B2C – Business to Consumer  B2PA – Business to Public Administration  PA2PA – Public Administration to Public Administration  PA2C – Public Administration to Consumer  C2C – Consumer to Consumer  Non-profit

4 Dot.com Bubble

5 Samenwerking ICT / Marketing

6 Offline -> Online

7 Ansoff: online  Marktpenetratrie  UPC – Social Media  Marktontwikkeling  Bol.com - Mediawinkel  Productontwikkeling  T-Mobile – Online forum voor Q&A’s  Diversificatie  Nike.com – Design your own shoes

8 Internet business models

9 Ondernemen in moderne Economie  Bricks & Mortar  Fysieke aanwezigheid: Videotheek om de hoek  Clicks & Mortal  Mediamarkt  Clicks only / Pure Players  Wehkamp.nl  Clicks & Content  Startpagina.nl

10 Brick & Click  Fuseren van online/offline  Voorbeeld: Ebay – Soteby’s

11 On- en offline van elkaar leren  Location & Hosting  Google / Yahoo  Marketing & Presentation  Hoe wordt het merk gezien? - Nespresso  Payment  iDEAL / Pay-pall / PIN  Security  Hackers virussen  Fulfillment  Tijdig leveren


Download ppt "Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn Bart van der Voort Maarten Poppenk Remon van Hooijdonk."

Verwante presentaties


Ads door Google