De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs."— Transcript van de presentatie:

1

2 Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs

3 2. Hoe ziet het spel er uit?

4 HET SPEL Amsterdam’s financiële markt Online single player strategy game Doel (in het spel): zo rijk mogelijk worden Enkele avonden spelplezier, dan opnieuw

5 De Gouden Eeuw Culturele bloei Politiek en militair succes Economische expansie + Hoog ontwikkelde financiële markten

6 ONS DOEL 1.Enthousiasme voor economie, Gouden Eeuw en onderzoek 2.Inzicht in het functioneren van financiële markten 3.Basisvaardigheden van ondernemerschap

7 Wat onze game leuk maakt Balans tussen strategie en geluk Veel mogelijke scenario’s Easy to learn, hard to master: uitdagende doelen Persoonlijk perspectief en karakter Realisme

8 Wetenschap achter de game Zeer goed gedocumenteerd Bestaande personages en historische details Invloed van historische gebeurtenissen Variabelen Gouden Eeuw = spelvariabelen Rekenmodellen game = resultaat eigen onderzoek

9 2. Hoe ziet het spel er uit?

10 Stand van zaken per 15 maart Fondsenwerving EURYI onderzoeksgroep De Jonge Akademie Geesteswetenschappen UU K.F. Heinfonds NIAS NWO Meerwaarde? Conceptontwikkeling IJsfontein/Monkeybizniz (tutorial, september 2010) HKU Gamedesign (demo, juni 2011) De Praktijk (inbedding in onderwijs) Introductie Najaar 2012: NTR Gouden Eeuw (?)

11 Tutorial: gouden-eeuw gouden-eeuw

12 3. Vertaling naar het onderwijs

13 Onderwijs Met weinig moeite extra bereik Waardevolle aanvulling bestaand onderwijs Een spel is geen onderwijs Gratis en open content Verwacht in eerste drie jaar: 500 docenten, leerlingen

14 Hoe maken we het spel geschikt voor leerlingen van het middelbaar onderwijs? 1.Doelgroepbepaling 2.Werkvormen 3.Lesmateriaal 4.Achtergrondinformatie

15 Wat doen financiële markten?

16 A. business finance (basic choice) Invest Save

17 B. Choose investments… Manufacturing Finance Trade Shipping

18 C. Find the money 1.Use your own capital (profits) 2.Start a partnership 3.Borrow money Surety

19 Financial choices (summary) Invest Save A. (c) Partners (b) Profits (f) Money market (e) Suppliers’ credit (d) Family deposits (g) IOUs (h) Mortgages (i)Loans on suretyship menu of choices OTHER OPTIONS …… Equity (a) Debt C.

20 Keeping track of business creditors obligations family deposits capital ASSETSLIABILITIES debtors merchandise house cash What you haveWhat you owe

21 5. How to win the game?

22 How to win the game? Widen investment & funding options –Increase network size –Improve reputation Make big profits –Luck –Better judgment –Carry out ‘special missions’


Download ppt "Deze presentatie 1.Introductie: onderzoek en spel 2.Hoe ziet het spel eruit? 3.Brainstorm: vertaling naar het onderwijs."

Verwante presentaties


Ads door Google