De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVITEIT. 2 Hoe Wat creativiteit Waarom.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVITEIT. 2 Hoe Wat creativiteit Waarom."— Transcript van de presentatie:

1 marc.clerkx@flandersdc.be CREATIVITEIT

2 marc.clerkx@flandersdc.be 2 Hoe Wat creativiteit Waarom

3 marc.clerkx@flandersdc.be Wereld verandert exponentieel

4 marc.clerkx@flandersdc.be 4 Innovatiegedreven economie Attitude & Vaardigheid

5 marc.clerkx@flandersdc.be Wat stellen we vast?

6 marc.clerkx@flandersdc.be Innovation overload

7 marc.clerkx@flandersdc.be Utility Significance

8 marc.clerkx@flandersdc.be Waarom Hoe Wat Ondernemings creativiteit

9 marc.clerkx@flandersdc.be 9 Creatief denken Maatschappelijke, economische, politieke,… kennis (cfr. Contexten) ‘out of the box antwoorden op bestaande en toekomstige uitdagingen (creativiteit in de zin van ondernemend en innoverend, soepele geest en inventiviteit) Nieuwe strategie Nieuwe markt Nieuwe marketing Nieuw proces Nieuw product Nieuwe dienst Nieuwe organisatie Nieuw business model “Technische” kennis (cfr.vakspecifieke eindtermen

10 marc.clerkx@flandersdc.be Innovative organizations / companies don’t necessarily throw money into R&D. They cultivate a new style of corporate behavior that’s comfortable with new ideas, change, risk and even failure. (Hughes)

11 marc.clerkx@flandersdc.be Enkele voorbeelden van Best practices

12 marc.clerkx@flandersdc.be Nieuwe strategie

13 marc.clerkx@flandersdc.be Nieuwe organisatie

14 marc.clerkx@flandersdc.be Nieuw Proces

15 marc.clerkx@flandersdc.be Nieuwe marketing

16 marc.clerkx@flandersdc.be Nieuwe markten

17 marc.clerkx@flandersdc.be Waarom Hoe Wat Ondernemings creativiteit

18 marc.clerkx@flandersdc.be Logisch creatief denken een filmpje

19 marc.clerkx@flandersdc.be Logisch-creatieve dualiteit (98%) het menselijk brein is een krachtige patroonmaker een goede patroongebruiker maar een slechte patroonbreker

20 marc.clerkx@flandersdc.be Vlgones een sduite aan ene elgnese unvirestiet mkaat het neit uit in wlke vlgrodoe de lttrees in een wrood satan, het eigne dat blagnrijek is, is dat de ersete en de ltaatse ltteer op de gdoee palats satan. De rset kann ttaaol oiznn zjin maar tcoh kun je het geod leezn. Dit kmot dradoot we neit ltteer voor ltteer arpat lzeen maar wodoren in zjin gheeel.

21 marc.clerkx@flandersdc.be Definitie creativiteit Creativiteit is de kunst van het doorbreken van patronen, gewoontes en zekerheden

22 marc.clerkx@flandersdc.be When you always do what you’ve always done You will always get what you have always got !! A. Einstein

23 marc.clerkx@flandersdc.be Waarnemen Uitstel van oordeel Associatief denken

24 marc.clerkx@flandersdc.be VIDEO

25 marc.clerkx@flandersdc.be

26

27

28 Banaan

29 marc.clerkx@flandersdc.be

30 30 Wat kan Flanders DC het onderwijs aanbieden? www.flandersdc.be Portaalsite creativiteit

31 marc.clerkx@flandersdc.be www.flandersdc.be/creatiefdenken Leer creatief denken! gratis on-line cursus

32 marc.clerkx@flandersdc.be 32 www.flandersdc.be/inspiradar Creatief zoeken op het internet

33 marc.clerkx@flandersdc.be 33 www.flandersdc.be/fellows

34 marc.clerkx@flandersdc.be 34 www.debedenkers.be Uitdaging voor de school

35 marc.clerkx@flandersdc.be 35 Tentoonstelling

36 marc.clerkx@flandersdc.be 36 Sir Ken Robinson Do schools today kill creativity? Opleiding: Innovatiecoördinatoren Ook in schooljaar 2010 - 2011 Events

37 marc.clerkx@flandersdc.be 37 Sir Ken Robinson Do schools today kill creativity? IKANDA Events Eerste kindercongres in België IKANDA 2010 – 19 oktober

38 marc.clerkx@flandersdc.be het creatief proces

39 marc.clerkx@flandersdc.be Flanders DC Diestsevest 76 B – 3000 Leuven T. +32 16 242903 www.flandersdc.be marc.clerkx@flandersdc.be


Download ppt "CREATIVITEIT. 2 Hoe Wat creativiteit Waarom."

Verwante presentaties


Ads door Google