De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Mijn project & creativiteit DOE DAGEN, 14-15 & 17 oktober 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Mijn project & creativiteit DOE DAGEN, 14-15 & 17 oktober 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Mijn project & creativiteit DOE DAGEN, & 17 oktober 2013

2

3 EUREKA

4

5

6 WAARNEMEN

7 .NL

8

9 ELEGANT STEALING

10 Noteer, heel snel, PROBLEMEN OF GEMIS die je ervaart of ziet in je dagelijkse omgeving: Bv. bij winkelen / mode Bv. in de schoolomgeving Bv. tijdens evenementen/veel volk/.. Bv. op vakantie/in het verkeer Bv. ‘s morgens/voeding

11 VASTGEROESTE PATRONEN? •Patronen MAKEN •Patronen HERKENNEN •Hersenen kunnen moeilijk patronen DOORBREKEN

12 WNESETPCAHPEILJK ODRNOEZEK Vlgones een sduite aan ene Elgnese unvirestiet mkaat het neit uit in wlke vlgrodoe de lttrees in een wrood satan, het eigne dat blagnrijek is, is dat de ersete en de ltaatse ltteer op de gdoee palats satan. De rset kann ttaaol oiznn zjin maar tcoh kun je het geod leezn. Dit kmot dradoot we neit ltteer voor ltteer arpat lzeen maar wodoren in zjin gheeel.

13 CREATIVITEIT IS … … de kunst om patronen, gewoonten en zekerheden te doorbreken

14 Creativiteit + Ondernemerschap = Innovatie Creativiteit zonder innovatie is zonde van de tijd, maar je kan geen innovatie hebben zonder creativiteit

15 TRENDS

16 Noteer eens, opnieuw heel snel, 6 TRENDS die kansen of bedreigingen bieden in het Uitgekozen onderwerp.

17 HET CREATIVITEITSPROCES

18 CREATIEVE TECHNIEKEN OM TE DIVERGEREN

19 ABC Hoe kunnen we de BELEVINGSFACTOR in ONS PROJECT optimaal inzetten zodat elke klant overweldigd is?

20 Techniek 1: Quick Storm •Kies 2 kernwoorden uit de vraagstelling •Maak bij elk een lijst van 10 specifieke eigenschappen •Bedenk van hieruit spontaan ideeën •Combineer de associaties uit de ene lijst met de andere •Bedenk van hieruit nieuwe extra ideeën Hoe kunnen we ………….?

21 •zet het belangrijkste woord uit je vraag in het midden van een groot blad papier •bedenk associaties en zet ze als bloemblaadjes rond het woord •gebruik die nieuwe woorden weer als beginpunt om een nieuwe associatie te maken. ga zo lang door als je wil. •kies een woord als inspiratiebron om nieuwe oplossingen te vinden voor je probleem •herhaal dit met andere woorden Techniek 2: Bloemassociatie

22

23

24

25 Hoe pak ik mijn idee aan?

26 De VISIE is het doel, de MISSIE is de weg naar dat doel. Omschrijf je idee beknopt maar zo helder mogelijk!

27 Waarin ben JIJ ‘BETER’ dan de concurrentie?

28 28 PRODUCT/SERVICE (DESIGN)

29 Welk is de belangrijkste reden waarom de klanten bij u kopen? Prestatie Gemak Risico /hinder Kost Prestatie Gemak Risico /hinder Kost Wie zijn onze belangrijkst e klanten?

30 staal

31

32

33 Wees creatief in je Promotie

34

35

36 Op welke manier communiceren we met onze klanten? Hoe en Waar bieden we ons product/dienst aan?

37 rijs

38

39 ECONATION: INTELLIGENTE LICHTKOEPELS

40 FRUITSNACKS: GEZOND OP HET WERK MET EEN FRUIT-ABONNEMENT

41 Wat ga ik allemaal inzetten? Machines, Inrichting, Personeel, Financiële mid. Wat ga ik allemaal inzetten? Machines, Inrichting, Personeel, Financiële mid. Wat is mijn KERN-activiteit? Productie, Diensten, Problemsolving, Wat is mijn KERN-activiteit? Productie, Diensten, Problemsolving, Wie zijn mijn toeleveranciers? Welke toegev. waarde creëren ze? Hoe afhankelijk ben ik? Wie zijn mijn toeleveranciers? Welke toegev. waarde creëren ze? Hoe afhankelijk ben ik? Welk zijn de belangrijkste kosten om mijn activiteit uit te voeren?

42 When you always do what you’ve always done you will always get what you’ve always got !! A. Einstein

43 HET CREATIVITEITSPROCES

44 WITTERE-TANDEN.COM

45 MAKE IT HAPPEN …

46

47

48

49

50 Marc Clerkx Senior Project Manager 0496 – CREATIVITEIT IN JOUW MINDSET!


Download ppt "Mijn project & creativiteit DOE DAGEN, 14-15 & 17 oktober 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google