De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd."— Transcript van de presentatie:

1

2 Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd van de Vlaamse overheid. De OPW werd door het AO opgesplitst in 3 wedstrijden Plan(k)gas voor studenten secundair onderwijs (16 tot 19 jarigen) Battle of Talents voor studenten hoger onderwijs (Bachelor, Master, PhD) BizIdee voor niet-studenten

3 Partners Flanders District of Creativity is dé Vlaamse organisatie rond ondernemingscreativiteit. Stimuleert creativiteit en ondernemerschap om zo tot vernieuwing te komen. Ook in het onderwijs. De UNIZO Stichting Onderwijs & Ondernemen wil de brug tussen het onderwijs en de ondernemerswereld bestendigen en verbreden. Via diverse acties en het ter beschikking stellen van accurate informatie, werkmateriaal en -modellen en gerichte netwerken stimuleren we ondernemingszin en ondernemerschap van in de kleuterklas tot in de universiteit. De Stichting richt zich tot alle partners in het onderwijs en tot de ondernemers. DBO is een dienst van het departement Onderwijs en Vorming en houdt zich bezig met beroepsopleiding in de breedst mogelijke context. DBO maakt deel uit van de werkgroep Actieplan Ondernemerschaponderwijs.

4 Deelnemers Vlaams secundair onderwijslandschap ALLE leerkrachten & leerlingen van de hoogste graad secundair onderwijs Jaarlijkse deelname van een 1000 tal leerlingen Wedstrijd wordt voor de 3 schooljaren door ons consortium georganiseerd. Vorig jaar vond de wedstrijd voor het 1st plaats.

5 Planning September - December November - MaartMaart – AprilApril - Mei Media, events, sites, nieuwsbrieven, mailings, social media Communicatie-mix

6 Belangrijke data 01/09 – 01/12/2012: inschrijven 05/11/2012: coach-the-coach sessie Gent 07/11/2012: Coach-the-coach sessie Brussel /02/2013: Plankgas on tour (Plankgasbrigade) 01/03/2013: Indienen uitwerkt ondernemingsplan 11-15/03/2013: pitchingmomenten 15/04/2013: Centrale coachingdag halve Antwerpen 16/04/2013: Centrale coachingdag halve Brussel 26/04/2013: Indienen herwerkte ondernemingsplannen 3/05/2013: Bekendmaking finalisten

7 Waarom deelnemen? Wedstrijd Ondernemingsplan Idee concreet uitwerken Coaching

8 Bereik We willen jaarlijks bereiken dat in totaal minstens 500 leerlingen uit het secundair onderwijs deelnemen We willen jaarlijks dat minstens 50 leerlingen uit niet-economische richtingen deelnemen We willen jaarlijks minstens 100 afgewerkte ondernemingsplannen BEREIKT in leerlingen ingeschreven met 345 ideeën 230 plannen werden ingediend 177 plannen werden gepitcht

9 “In Vlaanderen hebben we een grote behoefte aan ondernemerschap. Om onze welvaart op peil te houden is het cruciaal dat ook jongeren de stap naar een eigen onderneming zetten. Plan(k)gas – de Vlaamse ondernemingsplanwedstrijd voor jongeren uit het secundair onderwijs – informeert, sensibiliseert en geeft goesting om te ondernemen. Vandaar dat de Vlaamse overheid Plan(k)gas met veel overtuiging financiert.”


Download ppt "Concept Opdrachtgever: Agentschap Ondernemen (AO). In het kader van ondernemingsplanwedstrijd (OPW) Vlaanderen, dé officiële ondernemingsplanwedstrijd."

Verwante presentaties


Ads door Google