De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Media en creativiteit Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

Verwante presentaties


Presentatie over: "Media en creativiteit Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries"— Transcript van de presentatie:

1 Media en creativiteit Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries

2 Kwartaal 3 Lente! Verdiepen / contextueel onderzoek – Onderscheid aanbrengen tussen bronnen Wie zegt wat met welk doel? – Binnen thema.. Big Brother of Little Sister Einddoel – Kennis over discours rond thema – Contextueel onderzoek Lees bladzijde 4 van de module wijzer. %20Privacy%2C%20Reputation%20and%20Control%20-%201112

3 Tinkebell Haatmail naar aanleiding van het kunstwerk: tasje gemaakt van een kat. Reactie van Tinkebell: een boek met de haatmails met daarnaast de foto’s van de schrijvers (opgezocht met behulp van adressen).

4 Opdracht 3 Waar denk je dat de ontwikkelingen ons zullen brengen binnen 5 jaar? Schrijf een toekomst perspectief (max 750 woorden) Kies 1 van deze drie invalshoeken: 1 Communicatie 2 User Centered Design 3 Technologie

5 Opdracht 3 Gebruik een uitspraak van een expert uit de documentaire (The Virtual Revolution - The Cost of Free) Gebruik het scenariomodel Verzamel 5 uitspraken van experts die in de richting van je visie wijzen

6 Beoordeling opdracht 3 Scenariomodel De uitgedragen visie Aansluiting van de gekozen bronnen bij je visie Inleveren in les 3

7 Deze les Werk van anderen lezen Beoordelen van je eigen werk Uitleg opdracht 4 Werken aan opdracht 4

8 Lees opdracht 3 van 3 andere studenten.

9 Beoordeel vervolgens je eigen werk op: - Uitgedragen visie - Aansluiting van de bronnen op jou visie - Gebruik van scenario model - Je kan je visie overdragen - Je kan de uitspraken van experts op waarde schatten

10 Geef argumenten waarom je dat cijfer hebt verdient Geef aan hoe je een hoger cijfer had kunnen krijgen. (Wat had beter gekund, wat heb je links laten liggen of niet zo uitgebreid behandeld. Dit hoef je niet te verbeteren maar ik wil weten hoe je hierover denkt.)

11 Zet de opdracht en de beoordeling in de dropbox.

12 Opdracht 4 statement & ranking Maak een keuze uit de volgende drie publicaties die je gaat lezen: Symantec Security Response – The risk of social networking EU Data Protection Working Party – WP 163 Opinion on Online Social Networking Program or be programmed, Douglas Rushkoff, Hoofdstuk 6, Identity

13 Opdracht 4 statement & ranking Symantec Security Response – The risk of social networking hitepapers/the_risks_of_social_networking.pdf hitepapers/the_risks_of_social_networking.pdf Symantec Corporation is de grootste producent van security software voor computers, meest bekend is Norton.security software

14 Opdracht 4 statement & ranking EU Data Protection Working Party – WP 163 Opinion on Online Social Networking _Adopted.pdf Dit artikel richt zich op het gebied van Europese wetgeving.

15 Opdracht 4 statement & ranking Program or be programmed, Douglas Rushkoff, Hoofdstuk 6, Identity mec/medmec_06/Identity.pdf Douglas Rushkoff zei in de documentaire: ‘The product online is not the internet, the product online is you’.

16 Opdracht 4 statement & ranking Lees het gekozen artikel. Maak een mindmap van het artikel. Op basis van de mindmap ga je op zoek naar 10 bronnen die het artikel bevestigen of juist weerleggen. Bereid een statement voor.

17 Statement Is een tekst met als doel uitleggen en verdiepen, bewijzen en/of context geven. Het gaat om je mening over het artikel.

18 Opdracht 4 statement & ranking Statement max. 500 woorden (46) Omschrijf wat je gelezen hebt. (De publicatie en de 10 bronnen) Noem de belangrijke punten. Maak een lijst van de bronnen op volgorde van meest belangrijk naar minst belangrijk. Het statement draag je voor in de les aan je medestudenten.

19 Beoordeling opdracht 4 Mening vormen over een vak gerelateerd artikel. De mening uitdragen aan een groep. Bronnen rangschikken op basis van relevantie.


Download ppt "Media en creativiteit Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries"

Verwante presentaties


Ads door Google