De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Enterprise Document Management Fase 1 21-02-2006.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Enterprise Document Management Fase 1 21-02-2006."— Transcript van de presentatie:

1 Enterprise Document Management Fase

2 Ambities De Nieuwe Unie Klantgedreven Klant centraal Transparant Oplossingsgericht Betrokken Cruciaal ‘DNU kent en herkent de klant en kan op hoog niveau en op efficiënte wijze service bieden’

3 Praktijk: Klant Contact Centrum 80% klantcontacten via KCC Klant direct te woord staan KCC eindverantwoordelijk afhandeling Voorwaarde: actuele, betrouwbare en complete klantinformatie voor KCC +totale organisatie toegankelijk  EDM speelt cruciale rol!

4 Wat is EDM? EDM = visie op Documentmanagementbeleid voor héél De Nieuwe Unie Beleid en middelen die de gebruiker de mogelijkheid bieden informatie die in documenten is vastgelegd, te structureren, te controleren, te beheren, op te slaan en weer terug te vinden (digitaal, maar ook papier)

5 EDM door DMS Realisatie EDM middels Document Management Systeem (DMS) DMS = instrument Model volgende sheet…

6 Inkomende post scannen, maar ook , fax direct opnemen Document inclusief terugzoekkenmerken in DMS opnemen Intern aangemaakte documenten worden door medewerkers opgeslagen in DMS met toekenning van één of meer kenmerken Raadplegen documenten via scherm op basis van Zoeken terugzoekkenmerken Indexeren en routeren. Ook beheer:aanmaken users, Autorisaties, aanpassen index en Trefwoorden, opstellen managementrapportages OpslaanRaadplegenAfhandelen Afhandelen digitaal binnengekomen documenten, eventueel doorsturen Document Management Systeem Medewerkers en KCC

7 Voordelen DMS Verbetering van dienstverlening Vermindering van de zoektijd Actuele, betrouwbare en complete informatie Onafhankelijk van tijd en plaats Werkprocessen lopen efficiënter Slagkracht van organisatie verbetert Eenduidig centraal systeem dat centraal te beheren is; Afname van het papieren archief Bij juiste indexering vermindering van de zoektijd Managementinformatie generen Risicomanagement

8 Impact EDM Verandering werkwijzen: –Procesbeschrijvingen –Scannen/ indexeren –Digitaal afhandelen –Documenten terugvinden –Beleidsafspraken Verandering taken (vooral AZ) Verandering verantwoordelijkheden (AZ +medewerkers) Proces- stroom Document - stroom

9 Visie EDM De Nieuwe Unie Goede voorbereiding: –Documentmanagementbeleid –Selectie DMS –Implementatie DMS –Communicatie –Evaluatie Gefaseerde aanpak Projectgroep/ klankbordgroep Klantdossiers (klant + woning): snelst en meest profijt –Conversie

10 Uitvoeren visie Fase 1 Inkomende, uitgaande en interne Klant- documenten (inclusief fax, en foto’s ) digitaal worden verwerkt, afgehandeld en digitale Klantdossiers zijn toegankelijk 1 september 2006 Fase 2 Digitale facturen worden verwerkt en de facturenstroom wordt digitaal afgehandeld 1 januari 2007 Fase 3 Alle inkomende, uitgaande en interne documenten worden digitaal verwerkt en digitale dossiers (projectdossiers, complexdossiers, algemene dossiers) zijn toegankelijk 1 januari 2008 Apart traject Tekeningen worden digitaal verwerkt, beheerd en gearchiveerd. (Adviesbureau Wonen) Nader bepalen

11 EDM en (nabije) toekomst Dienstverlening via internet Ketenintegratie (aannemers, zorgpartijen, etc) Corporate Governance (transparant, toezicht)


Download ppt "Enterprise Document Management Fase 1 21-02-2006."

Verwante presentaties


Ads door Google